• Anonym (hmm)

Vill göra abort om det är en pojke

Jag är oplanerat gravid i 16:e veckan. Min man och jag har försökt att skaffa barn ett tag, men jag fick veta att jag var gravid när skilsmässopapprena var inskickade. Det har varit oerhört dåligt mellan oss i snart ett år, men vi bestämde oss ändå för att göra ett sista försök.

Till saken...jag känner att jag absolut inte vill ha en pojke. Jag har alltid velat ha en eller flera flickor, men jag vill inte ha en pojke. Det har att göra med min egen uppväxt, något som jag pratat om i åratal med min psykoterapeut. Jag "vet" att när barnet väl föds kommer jag vara glad bara det är friskt osv, det är den normala reaktionen...men tänk om jag skulle känna att jag inte vill ha barnet om jag föder en pojke? Stackars barn.

Är det någon mer som tänker så här kring barnets kön?

• Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke
  • Nellee
    Anonym skrev 2011-10-20 21:58:08 följande:
    Jag är en av de som skrev i början av tråden om att jag inte vill ha en pojke.
    Kanske ska vidareutveckla mig lite.

Jag vill inte bli farmor, jag vill vara mormor! Vill ha en dotter att prata om graviditeten med och sånt.
    Som farmor så skulle jag säkert vara den "jobbiga svärmodern" som det skrivs så friskt om i forumet..
    Ursäkta, men det är helt sjukt. Vill du ha en dotter för att kunna bli mormor? 
    Don't you black or white me
  • Anonym

Jag vill inte bli farmor, jag vill vara mormor! Vill ha en dotter att prata om graviditeten med och sånt.
    Som farmor så skulle jag säkert vara den "jobbiga svärmodern" som det skrivs så friskt om i forumet..
    Min farmor är det bästa som finns. Jag avskyr min mormor. 
  • Anonym (me)

Men hjälp... det här med att man ska tycka illa om sin svärmor är så himla onödigt och fånigt! Du blir väl den svärmor/mormor/farmor som du väljer oavsett. Man kan bara styra sig eget liv och sina egna beslut... 
  • Anonym (pojkmamman)

helldre att man föder en pojke en än flicka, förstår inte hela hysterin av att ha en flicka.
    pojkar är bättre.

• Ria

Förstår inte hur man kan säga att ett kön är bättre än den andra.. Nu reflekterar jag inte över TS, utan över vissa inlägg av andra.
    Man kan nog bara uttala sig av egen erfarenhet om man har både och hemma, men alla har inte samma erfarenhet, skulle lika gärna kunna vara tvärtom!

• Anonym (pojkmamman)

flickor är inget för mig, har aldrig kommit överns med flickor, vet att jag aldrig kommer att göra det, därför är pojkar bättre.

• Anonym (4 BARNSmamma)

Jag har inte läst allt men ögnat igenom en hel del.
    Och att läsa mycket om detta med att inte vilja ha det ena eller andra könet gör ont i mig.
    Jag trodde att man skaffade barn för barnets skull och inte för könets.
    Tänk så många som kämpar för att bli gravida över huvudtaget och kanske inte
    ens lyckas med att få ett. Vad glada DE skulle vara om de fick ett barn oavsett kön.
    Jag har fyra barn två killar och två tjejer älskar dem över allt annat och skulle absolut
    inte valt bort något av dem. De var välkomna oavsett kön.
    Man formar ju barn i fostran ....Mina killar är lugna, goa busiga och uppmärksamma killar
    liksom tjejerna.
    Jag tycker det är hemskt att ens tänka tanken på att man inte vill ha ett barn pga dess kön.
    Visst är jag glad nu att jag har av båda könen men hade jag inte fått så så hade det inte gjort mig
    något.
    De är mina barn mitt kött och blod.

• linas fina
    Anonym (pojkmamman) skrev 2011-10-20 23:03:57 följande:

flickor är inget för mig, har aldrig kommit överns med flickor, vet att jag aldrig kommer att göra det, därför är pojkar bättre.

Men det kan ju knappast gälla alla, eller? Halva jordens befolkning kommer du alltså inte överens med? 
    Jag känner massa tjejer som är på helt olika sätt, så rimligtvis borde man ju komma överens med någon.

• Anonym

En liten tanke. Det är många som tycker detta är upprörande. Barn är barn, inte ett kön säger ni. Ändå så är de flesta föräldrar jag möter väldigt könsfixerade.
    Flickor och pojkar ska ha olika kläder, olika leksaker m.m. När vi fostras till två så olika grupper är det då konstigt att någon önskar ett barn ur den  ena gruppen?
    Om folk slutade fostra sina barn så jäkla stereotypt tror jag att såna här dilemman vore mindre sällsynta. 

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke