Vill göra abort om det är en pojke
Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:19:43 följande:
Det är inte det att jag drömmer om en flicka- jag vill inte ha en pojke. Rättare sagt, jag vill inte sätta en man till världen. Jag har blivit utnyttjad, misshandlad, våldtagen och trakasserad av pojkar/män inklusive min bror och min pappa. Därför har jag mycket låga tankar om män/pojkar.Anonym (hmm) skrev 2011-10-20 11:51:46 följande:
Jag är säker på att det finns fler än jag som har såna här känslor. Hittade tex ett inlägg här på FL av en kvinna som absolut inte ville ha en flicka och kände sig nästan hatisk mot sin kula på magen. Jag har beskrivit hur jag KÄNNER och det betyder inte att jag kommer göra abort om jag bär på en pojke. Stor skillnad. Jag är bara oroad över att mina känslor skulle gå ut över det stackars barnet om jag fick en pojke (även om jag högst troligt inte skulle känna såhär när barnet är fött). Jag tror inte att jag är mindre lämplig som mamma bara för att jag känner så här just nu!
Det är relationen till sig själv, sina föräldrar och andra viktiga individer som finns och har funnits i ens liv som kommer upp och även relationen till graviditeten och det blivande barnet.
Plötsligt ställs mycket på sin spets och gamla, gömda och/eller obearbetade känslor kan börja bråka igen.
Det behöver inte betyda att man gör abort även om rädslan som ofta är irrationell gör att det känns som om det är det bästa att göra.
Jag tror att du behöver bearbeta det du har gått igenom för jag tror att det är det du behöver.
Har du någon samtalskontakt?
Om du har det så var inte rädd för att berätta hur du känner för irrationella tankar och känslor har många kvinnor under sin graviditet. Det behöver inte nödvändigtvis röra sig om samma tankar som du har men alla bearbetar vi något under graviditeten.
Ta tag i det nu och få stöd och avlastning. Hoppas det löser sig för dig.