• saft

Vill göra abort om det är en pojke

De flesta kvinnor tycker nog som dig TS.

• saft
    Sthlmsparlan skrev 2011-10-20 15:37:43 följande:
    Det här var det mest korkade konstaterandet jag har läst på länge. Ni ska vara glada över att det produceras killar över huvudtaget..
    Låter som en bitterhet mot män där. "Ni ska vara glada..." Ja tyvärr du men killar kommer alltid produceras vare sig du vill eller inte. Jag förstår att många kvinnor känner en bitterhet mot alla dessa "hemska" män om dom har blivit utsatta. Dock är det ju så att män slår och mördar andra män i mycket högre utsträckning än kvinnor. "Mäns våld" drabbar oftast andra män inte kvinnor så att ni ska gå runt och vara hatiska mot män för alla hemskheter män gjort mot kvinnor är lite löjligt.
  • saft
    PumpkinQueen skrev 2011-10-20 15:47:20 följande:
    Du skriver "hemska" med citationstecken. Betyder det att du tycker att det inte finns några hemska män, eller att det inte är hemskt att och eller misshandla?
    Varken eller. Dock anser jag att det är löjeväckande att kvinnor bara pratar om dessa hemska män som att dessa mäns våld bara går ut över kvinnor. När det igentligen är så att mäns våld går ut över andra män i mycket högre utsträckning.
  • saft
    PumpkinQueen skrev 2011-10-20 15:57:44 följande:
    Det är väl alltid lättast att prata om sådant som kan drabba en själv? Det kanske är därför du så gärna pratar om att feminister hatar alla män? För att du tycker det är dumt att du ska behöva bli hatad? Kvinnor tycker det är dumt att de ska behöva bli våldtagna.
    Problemet i min åsikt är att kvinnor blir så hatiska mot män om dom blivit utsatta för våld. Många fler män blir utsatta av andra män för våld än kvinnor, men alla dessa män blir ju inte lika hatiska och bittra mot andra män för det.

TS och kvinnor som haft liknande upplevelser verkar ju tro att alla män är hemska mot kvinnor. Det har som ingen verklighetsförankring att tro så när kvinnor i själva verket utgör minoriteten av alla våldsoffer.

TS vill inte sätta en till pojke till livet för att så som jag har förstått det tror att den pojken kommer vara våldsam mot kvinnor när han växer upp. För att upplysa TS här lite gran så kan jag meddela att det är 4 gånger så stor chans att hennes pojke kommer mörda en annan man än en kvinna och det är cirka 2 gånger så stor chans att han kommer misshandla en annan man än en kvinna.
  • saft
    Brooke skrev 2011-10-20 17:29:54 följande:
    Men du, ALLA män är inte som våldtar, misshandlar, trakassera tjejer/kvinnor. Det är ju en absurd tanke du har egentligen.
    Exakt.

Till er som inte vill ha söner på grund av det där. Tänk så här. Det är statistiskt sett mycket högre chans att eran eventuella son kommer mörda eller misshandla en annan man än en kvinna. Kvinnor är i minoriteten när det gäller våldsoffer!

Nåja det kanske inte är någon tröst igentligen eftersom det givetvis inte är okej om eran son slog ihjäl en annan man heller... Men ni förstår kanske ändå min poäng.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke