PumpkinQueen skrev 2011-10-20 15:57:44 följande:
Det är väl alltid lättast att prata om sådant som kan drabba en själv? Det kanske är därför du så gärna pratar om att feminister hatar alla män? För att du tycker det är dumt att du ska behöva bli hatad? Kvinnor tycker det är dumt att de ska behöva bli våldtagna.
Problemet i min åsikt är att kvinnor blir så hatiska mot män om dom blivit utsatta för våld. Många fler män blir utsatta av andra män för våld än kvinnor, men alla dessa män blir ju inte lika hatiska och bittra mot andra män för det.
TS och kvinnor som haft liknande upplevelser verkar ju tro att alla män är hemska mot kvinnor. Det har som ingen verklighetsförankring att tro så när kvinnor i själva verket utgör
minoriteten av alla våldsoffer.
TS vill inte sätta en till pojke till livet för att så som jag har förstått det tror att den pojken kommer vara våldsam mot kvinnor när han växer upp. För att upplysa TS här lite gran så kan jag meddela att det är 4 gånger så stor chans att hennes pojke kommer mörda en annan man än en kvinna och det är cirka 2 gånger så stor chans att han kommer misshandla en annan man än en kvinna.