Inlägg från: Anonym (mamma stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma stina)

Vill göra abort om det är en pojke

om man är så jävla angelägen om att det måste vara ett visst kön varför åker man inte till en klinik där man betalar för att sortera  bort oönskad kön och får det man vill ha?

Trött på dessa trådar jag har varit flickmamma till 4 flickor och blir mest ledsen av alla kommentarer folk spydde över oss när man var ute allihopa på promenad. om hur synd det var om pappa med alla flickor och hur oduglig man är som bara kan fixa ett kön. Jag har alldrig skaffat barn för att få ett visst kön men blev oplanerat gravid med tvillingar och fick pojkar. visst var de kul att prova på bägge men fick även höra att det var tur att det blev pojkar till slut! suck suck!

Jag tycker faktiskt att man är dum i huvudet om man skaffar barn och sedan gör abort pga könet. bättre att man åker till klinik som sagt.

och skylla på sådant som hänt förr är bara en dålig ursäkt för det ger en fortfarande inte anledning att göra abort pga kön. även om det är oplanerat så är det väl bätter att ta bort det med en gång då risken är 50% att det är ett visst kön istället för att vänta och se vad det är.

ibland undrar jag om dessa trådar är på riktigt. Jag kan förstå att man har en önskan och kan ha en viss besvikelse men det går över ganska omgående har jag förstått.    

• Anonym (mamma stina)

dessutom brukar det vara nyttigt att konfrontera sin rädsla!

• Anonym (mamma stina)
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:06:13 följande:
    Och jag tycker att man är dum i huvudet om man inte kan ens FÖRSÖKA sätta sig in i en annan människas situation.

Hur kommer det sig att du har så många barn förresten, är det någon slags vad?

ursäkta mig men vad har du att göra med hur många barn jag har??? om du undrar så blev jag mamma vid 17 har efter det utbildat mig arbetat hårt mellan graviditeterna alla har inte vart planerade men välkommna. Har samma pappa till alla är 28 år idag. Vet inte vad du vill med din fråga men jag klarar mig fint och älskar ha en stor familj har alltid velat haft det. dock var jag nöjd efter 4an.

jag skrev längst ner i mitt inlägg att jag kan förstå viss besvikelse och att man kan ha en önskan. men att göra abort pga kön är för mig sjukt!  

• Anonym (mamma stina)
    Grazzy skrev 2011-10-20 15:19:50 följande:
    Vet du, jag tänkte precis samma tanke om dig måste jag erkänna. Din profil bild säger ganska mycket om din personlighet måste jag säga. Och dömma en person efter 1-2 inlägg, erkänn, det är ju faktiskt inte rätt så smart om jag varit i din sits. Men resonerar man som du som verkar också vara lite deprimerad, så finns bra hjälp att få för sådant.  
  • Anonym (mamma stina)
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:28:20 följande:
    Och att ha en hel kolloni med barn är sjukt för mig. Så, blir du glad av att höra min åsikt? Troligtvis inte. Tror du att TS blir glad över att höra DIN åsikt om hennes situation? Nä, troligtvis inte. Så varför måste du trycka ner henne? Hon mår ju redan dåligt.

Man undrar ju verkligen hur vissa ska kunna lära sina barn att bli förstående och empatiska människor när de själva beter sig som de

mammastina skriver
    Men har jag startat en tråd om att höra din åsikt om hur många barn jag har???
    tycker du är utanför trådens innehåll. Jag trycker inte ner henne utan jag säger vad jag känner och tycker och hon bör söka hjälp det finns som sagt andra alternativ att göra om man vill haett barn av visst kön. Du verkar väldigt elak och agressiv i ditt sätt att resonera gentemot andra.  
  • Anonym (mamma stina)
    Anonym (Trött) skrev 2011-10-20 15:55:29 följande:
    Eeh...okej. Så det du skriver till TS är inte elakt? Varför då?

Men förstå jag tycker inte det är rätt att ta bort ett barn pga kön ber om ursäkt för att jag sa dum i huvudet men jag ar svårt för detta. Orkar inte älta mer nu och jag får ta hand om min sjuka stora familj nu.
Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke