Quintus Zebra skrev 2011-11-23 23:16:22 följande:
1, Fast balkongflickorna är ju oftast från samma kultur som gärningsmannen, så dessa konflikter utlöses ju inte av mångkultur?
Kvinnorna från dessa kulturer borde du väl vilja hjälpa?
2. Och du tror dessa flickor på något magiskt vis hade fått det bättre om de hade nekats inträde? Det är ett missförstånd från JTA´s sida att jag inte generaliserar. Jag anser bara att man alltid skall vara medveten om att man generaliserar, och att man inte skall göra felaktiga eller fördomsfulla generalliseringar om alla individer i en grupp.
3. Så länge Sverige kallas Sverige kan det inte bli mindre svenskt. Sverige är det Sverige är. Det som finns i Sverige just nu är svenskt.
4. Jag var luddig och du missuppfattade. Jag menade inte att jag tar HÄNSYN till alla kulturer. Jag skulle aldrig respektera kvinnoförtryck eller misshandel. Varför du tror det vet jag inte. Jag menade att när jag uppskattar om ett samhälle är mångkulturellt eller inte, så tittar jag på alla olika kulturer(socialt överförda levnadsmönster) som finns i landet. Det finns ingen officiell uppdelning mellan vad som är "utländska" kulturella fenomen ochvad som är "svenska assimilerade subkulturer", förutom i dina egenförfattade teorier.
5. ja, det är så tabu att det idag mycket väl kan vara ett av de mest diskuterade ämnena på nätforum och i fikarum. Hur kan man överlämna till majoriteten att bestämma vad som är svenskt om majoriteten är så otroligt lättindoktrinerad som du tror?
6. Nja, fast det är väl ändå enligt ditt sätt att se det majoriteten som bestämmer?
7. Det är ansvarsfullt att inte hjälpa bland andra kvinnor som riskerar mord och förtryck i sina hemländer?
8. Så de vill inte medvetet förstöra Sverige?
9. Världen var helt annan 1975. Du kan aldrig vrida klockan tillbaks.
10. Jag sväljer inte en enda kamel faktiskt. Och i ett demokratiskt fritt samhälle måste alltid rättigheterna utgå ifrån individen, annars är det stor risk för förtryck och diskriminering.
11. Jag var om jag minns rätt på ett disco som arrangerades av Estniska kulturföreningen 1993. Det var skoj. Förutom det är kulturföreningar inget som jag har så mycket funderingar kring. Det är säkert trevligt för medlemmarna.
1. Kulturkrocken som sker mellan deras kultur och den svenska är ofta den som orsakar dessa fall, så visst är det mångkultur alltid.
Visst ska vi hjälpa dem, men då ska det ske i deras hemländer i den mån det går. Det är en lång process, men den är till skillnad från mångkulturalismen inte omöjlig.
2. De hade ju självklart sluppit kulturkrocken med den svenska kulturen, så ja, de hade sannolikt inte blivit balkongflickor.
Ja, jag påtalar hela tiden att jag generaliserar. Det måste man göra när man gör politiska prioriteringar. De prioriteringar vi talar om är knappast fördomsfulla, vi kan bara titta på statistiken.
3. Hur då? Detta rimmar ju lite konstigt med mångkulturalismen. Vi konstaterar hela tiden att det är många olika utländska kulturer i Sverige, dvs att de inte är svenska.
4. Så du du "respekterar" alltså inte alla kulturer som kommit med invandringen. Vilka är dessa och tycker du inte att det blir lite rörigt om det visar sig att en majoritet av svenska folket inte alls vill "respektera" just den kulturen du vill "respektera"? Är det inte lättare att vara konsekvent?
Och jo, vi delar upp kulturer i svenska och utländska hela tiden. Det är även mångkulturalismen grundat på.
5. Ja, men titta bara på hur media förtrycker nationalistiska tankegångar. Media har stor makt och hittar de inga fel ideologiskt så väljer de selektivt att lyfta fram andra saker som kan få väljaren att bortse ifrån vad de egentligen skulle vilja rösta på.
Tja, vi står och vi faller med principen. Det viktigaste, tycker jag, är att vi får bestämma vårat eget öde, hur dumt det än må vara.
6. Ja och majoriteten lever efter den svenska kulturen och identifierar sig själva som svenskar. Vi får dock, som sagt, inte uppskatta det, det är tabu.
7. Jo, men allt som oftast så handlar det om kulturella värderingar inom samhällena. Även om vi räddar en kvinna ur landet så kommer det uppstå nya, därför behövs andra prioriteringar som gäller hela samhällen. Men med detta sagt så ska vi självklart inte avskaffa flyktingmottagning, men det handlar som sagt om att prioritera.
8. Nä, det skulle jag aldrig påstå. Visst, det finns fall där det verkligen finns svenskfientlighet men jag ser dem som en klar minoritet.
9. Principerna är fortfarande likadana och kan absolut appliceras idag.
10. Jo, du sväljer ju dessa kvinnoförtryckande kulturer samtidigt som du är för mångkulturalism. Ja, jag har inte sagt något om rättigheter... Sverige är dock enbart en nation och kan inte basera sin politik efter hur världen ser ut i alla lägen. Svensk demokrati är ämnad för svenskar.
11. Okej, tycker du att det är rimligt att du finansierar dessa utländska kulturföreningar när du betalar skatt?