JTA skrev 2011-11-22 23:39:06 följande:
1. USA.
2. Bakteriekulturer är visst kulturer
Skämt åsido, smittkoppor för indianerna, TBC nuförtiden för svenskarna, är väl den mest uppenbara negativa inverkan av invandring man kan tänka sig.
3. Du har anfört USA som exempel. Indianer och the negroes lär inte hålla med om att mänskliga rättigheter "blommade upp" för dem. Som sagt flera gånger. Varför tar du inte och ger dig?
4. Säg sjuttiotalet då. Eller varför inte nittiotalet. Vilken förbättring av de mänskliga rättigheterna har den somaliska gruppen i Sverige bidragit till? Fläskfria skolluncher?
5. Ja, självklart.
6. När mångkultur upphöjs till ideologi.
7. En gång till då: Har invandringen av balkongflickornas familjer utökat eller förminskat de mänskliga rättigheterna i Sverige? Det beräknas att 70000 unga kvinnor lever under sådana förhållanden.
8. Det var framför allt en retorisk fråga. Men helt sant är att invandrarnas situation inte berör särskilt många svenskar. Vi kan för all del låta dem krevera där i sina utanförskapsområden och inom sina förtryckande, fördummande kulturer, nedknarkade med bidrag så att de håller tyst, vandaliserandes sin egen hemmiljö.
1. Jag menade mer belägg för att det är mångkulturen i sig som skapar konflikterna.
2. Kortsiktigt ja. Långsiktigt är det ju positivt att vi rör på oss för då blir ju hela jordens befolkning med tiden mer tålig mot de olika smittor som finns.
3. Ursprungsbefolkning och svarta behandlades så gott som likadant i hela världen vid den tidpunkten. Kvinnor fick inte heller ta del av alla rättigheter. Men ingenstans på någon plats i världen fanns det vid den tidpunkten ett så avancerat skydd för individens rättigheter.
4. På tidigt sjuttiotal klassade homosexualitet fortfarande som en sjukdom. Funktionshindrade fick knappt gå i skolan utan satt i stor utsträckning gömda på institutioner. Homosexuella fick inte gifta sig. Diskrimineringslagstiftningen var väldigt knappfällig. Att diskrimineringslagarna lagen mot "hets mot folkgrupp" ser ut som de gör idag beror nog till viss del på den stora mängd invandrare som finns här och den kamp en del av dem för.
5. Oki!
6. Var har detta gjorts? Görs det öppet eller i hemlighet. I Sverige pratas det en del om mångkultur från politikerhåll, men jag skulle säga att när de senaste trettio årens ledande politiker har prioriterat så har mångkulturen så gott som alltid varit lågprioriterad.
7. På pappret har ju MR ständigt blivit bättre. Ser man internationellt så hoppas jag ju balkongflickorna chanser är större här än i deras hemländer.
8. Eller så kan jag återigen länka till undersökningen som visar att vissa invandrartäta förorter är tryggare än genomsnittliga Sverige, medan andra invandrartäta förorter är otroligt otrygga. Så kan vi ha en riktig diskussion om vad det är som skapar dessa problem, då det inte verkar vara mångkulturen i sig självt (för då hade ju alla mångkulturella områden varit ungefär lika drabbade). Och på allvar försöka lösa dessa problem.