Velour skrev 2011-11-19 19:32:00 följande:
Du kan ju samtidigt fråga dig själv dessa frågor.
Dessutom, vi som försöker ha den bredare synen anser inte att det finns någon perfektionism. Nyanstänkande däremot, är något vi förespråkar eftersom allt annat leder till rasism.
Absolut, men det vore trevligt att få svar från dig/er också.
*Det ska inte vara någon mix öht. Den svenska kulturen är fortfarande svensk trots att utländska subkulturer influreras. Detta, efter folkets efterfrågan såsom det var förr i tiden.
*Nej, samhället ska inte anpassa sig efter vad individer gillar. Majoriteten ska alltid gå före. Om jag exempelvis gillar att klä mig i burka så kan jag inte räkna med att resten av samhället ska acceptera det. Det vore enbart egoistiskt att tro det.
*Nej, ni kommer inte få medhåll från alla eftersom det ni tycker om är individuellt. Ni tycker förmodligen om att utländska kulturer upprätthålls utländska (mångkulturalism) inom Sverige, därav kommer ni inte få stöd av de som värnar om det svenska.
*Nej, det är inte rättvist öht. Rättvist hade det varit om vi svenskar samtidigt invandrade till invandrarnas respektive länder för att svenskefiera dem. Jag föredrar dock att vi låter saker och ting vara som de är istället så vi slipper urholka kulturer och orsaka motsättningar etc.
*Nej, det är inte värt att experimentera med människors liv hursomhelst. Att du och Quintus ska känna er kulturberikade på bekostnad av människoliv tycker jag inte är det värt.
*Jorden är redan mångkulturell som den är, vi behöver inte utsätta kulturer för konkurrens och urholkningar.
"Bred syn"? Jag tycker snarare det är en väldigt naiv och grym syn som inte tar hänsyn till kulturer.
Någon vision måste ni ju ha, eller?
Ska enbart vi i västvärlden tvingas tänka "nyanserat" ala Velour och Quintus PK?
Velour skrev 2011-11-19 19:36:25 följande:
Förresten, läser du aldrig Quintus inlägg?

Inte på senare tid. Det är mest skitlånga inlägg med upprepningar. Jag låter andra svara tillsvidare.