• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trixxy skrev 2012-03-05 08:29:31 följande:
    Bim-7 eller 8 idag och testade med morgonurin på de där engelska stickorna. Efter 12 minuter dök det upp ett svagt svagt rosa streck till. Fick ont i magen. Gjorde ett till efter en timme som var negativt? Som jag har läst om det testet så visar det väldigt svagt eller negativt även om man är gravid.
    Just nu vet jag inte vad jag skall tro. Väntar på testlagret som kommer vid 13-14 tiden idag. Då kanske man blir klokare. Snacka om att få upp förhoppningarna!!!
    Varför testa så tidigt? Ägget har knappt fäst än och även om det börjar producera HCG vid befruktning så är det bara i ytterst små mängder. :)
    De produceras mer efter det har fäst.
    När jag fick plus så testade jag med morgonurin sen testade jag ett par gånger till under dagen samt med CB digital. Fick plus hela tiden oavsett när jag hade kissat innan.
    Vill inte låta negativ men vänta ett par dagar till iaf innan du testar så vet du med säkerhet. :)
  • Niicesara
    EQ85 skrev 2012-03-05 09:13:54 följande:
    vi är alla ute tidigt och testar här. För att vi längtar, är nyfikna

Alla är vi nyfikna. Tror ni inte jag var det? 4 års kämpande och 4 års längtan.
    Trodde hoppet var ute men jag lyckades hålla mig till BIM-4 iaf. :)
    Sen är det ju tyvärr så att testar man innan BIM helt och hållet så finns det en risk att man får en blödning ändå i form av tidigt missfall. Därför BM vill att man ska testa efter utebliven mens för många får missfall så pass tidigt så dom tror att det är den vanliga mensen som kommer. :)
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-03-05 09:24:45 följande:
    Du var ju inte speciellt positiv....
    Jag säger bara som det är. :)
    Är det inte bättre att vänta så länge som möjligt för att få ett säkert resultat än att testa tidigt och kanske bli besviken? :)
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-05 09:25:33 följande:
    Jag håller med dig rakt av och har försökt säga samma länge i tråden men här vill man tydligen testa tidigt och vi som inte vill får ändå va med och titta det tycker jag är bra..
    Men som du säger, så onödigt att kanske få vetskap om ett missfall som egentligen är mens.. Gör mer ont att veta liksom!

Hur mår du nu förresten?
    Jag mår bra. :)
    Inskrivning hos BVC imorgon. Allt känns fortfarande så overkligt.
    Hoppas på att få göra ett tidigt VUL för att se att allt fortfarande ser bra ut. :D
  • Niicesara
    EQ85 skrev 2012-03-05 09:27:04 följande:
    Har jag sagt ngt om det? 
    Finns en tråd för åsikter om sånt.... "detta galna testande på FL" där kan du prata om sådant.
    här inne testar vi oss galna. Låt oss göra det??

Jag har inte sagt att Ni inte får. :/
    Vill inte se någon av Er få upp hoppet bara för att sen bli besvikna igen. Har själv gått igenom det och det är inget roligt. :(
  • Niicesara
    EQ85 skrev 2012-03-05 09:31:30 följande:
    4 år verkar vara tufft, fick ni ingen hjälp av gyn??
    Nix. :( Först var vi ju tvungna att försöka ett år och när vi hade gjort det så ringde jag gyn.
    Tog nästan ett år att få en tid.
    När jag väl var där så tog dom prover och gjorde undersökning och då hittade dom ett tumör på hypofysen och det tog ytterligare ett år för den att gå ner.
    Har ingen egen ägglossning och det visste gyn om och så fort tumören gått ner så bad jag om Pergotime. Svaret blev NEJ!
    Dom sa att värdet måste ligga bra i minst 6 månader innan man gör något mer.
    Gick till en privat gyn och hon gav mig Pergotime med en gång och hon tyckte det var väldigt konstigt att ingen annan gjort det. Hon sa som jag - Hur ska man kunna få barn utan ägglossning?
    Var hos henne gör ganska så exakt ett år sedan. Extrem lång väntan och extremt tufft men nu sitter vi här och är gravida. :)
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-05 09:37:13 följande:
    vilken v är du i ?? alltså vul gör dom väl mest om det verkar vara nåt fel??

annars ska du väl på rul?? där brukar dom se så allt står rätt till 
    7+4 idag.
    Med tanke på att jag har PCOS samt att min sambos bror har Sotus syndrom så tror jag att dom måste hålla koll på mig. Hans bror hade fel på hjärtat när han låg i magen och nu är han handikappad.
    Vi med PCOS har större risker med en graviditet än en "normal" eller hur man ska säga. :)
    Min sambos kusin fick missfall i vecka 11 och eftersom vi försökt så länge så är vi rädda att det kommer gå fel.
  • Niicesara
    angie91 skrev 2012-03-05 09:42:22 följande:
    ingen kritik nu... men endel behöver hoppet?
    hur tror du man står ut annars?
    Alla klarar int stå pall för allt o bara vänta..
    vi som testar gör de o int behöver man va negativ för de...  

har man inget snällt att säga tycker jaa man kan hålla tyst... även om man tycker vi e idioter...
    Man kan tänka de... men härinne vet vi int va andra pallar elle vart me om tidigare såå tycker man kan tänka sig för.-- bättre hålla tyst än att såra....

o visst testar hon nu kan hon bli besviken pga testerna men va blir man int då när folk ger spydiga kommentarer om de!?

beklagar verkligen gumman <3
    Förstår dig.. stegringar e allti kul att se :D
    Testa när du vill ... ingen har me att göra vilken dag du e i månaden.. :)
    Jag har väl aldrig sagt att Ni är idioter??
    Jag vet hur det är att testa som en galning men som Mini Leonie säger så pratar man om egna erfarenheter.
    Och det måste man väl få göra? Och en sak till - om man inte har något snällt att säga så varför skrev du då så precis?
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-05 09:43:26 följande:
    aha okej då förstår jag ... men det är väl först runt v 13 man kan se någon avvikelse va?
    Ingen aning om hur det fungerar. Vill bara se att hjärtat fortfarande slår och att det växer som det ska. Så jag kan vara lite lugn sen. ;)
  • Niicesara
    TheFamily skrev 2012-03-05 09:52:09 följande:
    Nicesara: inskrivning på BVC i v7+4 redan är inte det lite tidigt??? Jag skrev iaf in mig på MVC när jag blev gravid och sen när bebisen var född gick jag på BVC (och gör fortfarande)....

Ha ha....kunde inte låta bli... Sorry ;)
    Bor i en liten ort och där har dom BVC och MVC o allt vad det heter i samma. :) Haha.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester