• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Dom ringde från gyn idag med mina provsvar från igår. HCG hade ökat från 110 till 321 men det var enligt dom inte bra. :(
    Ska det inte dubblas varannan till var tredje dag?
    Bör jag vara orolig?

• Niicesara

Hade ÄL runt den 28e enligt ÄL testerna. Och mitt HCG låg på 110 i lördags så det har ju ökat mer än dubbelt på 2 dagar.

• Niicesara

Ska tillbaka på måndag och ta fler prover och se om det fortsätter öka. Men hon sa att det ökar för lite och inte verkar vara en normal graviditet.
    Ska eventuellt göra ett VUL för hon sa att är det en normal graviditet så ska det synas något då.

• Niicesara

Hon sa bara att en ökning från 100 till 321 var för lite. Men jag fattar inte för överallt man läser så ska värdet dubblas varannan dag och det har det ju gjort. :/

• Niicesara

Tycker det är så onödigt att hoppa på andra och framför allt anmäla andra.
    Vill man inte ha ett ärligt svar så behöver man inte skriva och ställa frågor heller. Rynkar på näsan
    De svaren man får här är ju ofta efter egna erfarenheter och det är därför jag hoppat på tråden. Man kan läsa så mycket på internet som säkert inte stämmer alla gånger. Då är det bättre att höra hur andra har haft det.
    Sen tycker jag att den som anmälde Mini Leonie ska vara ärlig och stå för det dom gjort. Samt ge en bra förklaring för man anmäler inte någon enbart för deras ärlighet!
    Vi är väl i alla möjliga åldrar här i tråden men kom igen - sådant här höll man på med i skolan, inte i vuxenlivet.

• Niicesara

Tänkte bara ge Er andra lite hopp.
    Ni som har försökt länge, ge inte upp. :)
    Det tog oss mer än 4 år att bli gravida och under dessa 4 åren så har vi inte fått den hjälp vi behövde. Dom har alltid hittat något nytt som ställt till det för oss.
    Jag började sakta men säkert ge upp och jag ville inte ens gå igenom IVF då det skulle ta för hårt på mig. Var helt inställd på adoption och att vi aldrig skulle kunna få egna barn.
    När man läser om hur barn blir till så inser man vilken enorm tur man måste ha.
    Det ska ske en ägglossning, spermierna måste vara bra och både ägg och spermier har en himla massa hinder att ta sig förbi. Och slemhinnan måste vara bra för att ägget ska fästa.
    Mirakel finns och det är vi levande bevis på! Trots att läkarna varit negativa och sagt att IVF är vår enda chans så lyckades vi. :)
    Skulle det nu inte gå hela vägen så kommer det givetvis ta extremt hårt på oss - MEN - nu vet vi att vi kan. Då är det bara att försöka igen.
    Som sagt - Ge inte upp! Det finns mirakel. :)

• Niicesara

Nu är det sluttestat för min del. :D Nu vet jag att värdet går upp för nu är det lite mer än 3 veckor sedan befruktningen skedde vilket gör att den äntligen visar rätt.
    Och det översta kan ju inte bli mycket starkare. Hihi. :D
    Väntar på samtal från gyn för jag var inne och tog prover idag för att se om HCG har ökat. Hoppas det ligger på rätt gräns även där och håll nu alla tummar för att vårt mirakel är här för att stanna!

Och grattis till Er andra som har plussat. :)
    Och som jag skrev till Er som kämpar innan - Ge inte upp. Mirakel sker verkligen och det kommer bli Er tur! Hjärta
  • Niicesara
    mmelody skrev 2012-02-20 11:18:31 följande:
    GRATTIS! Va kul! Då är du drygt en vecka längre gången än mig då Oktoberbebisar blire då!
    Japp. Vår bebis kommer komma runt min pappas 50 års dag. ;)
    Vi blev antagligen gravida den 28 januari på min kusins födelsedag, fick plusset på min bortgångna Mormors födelsedag och det kommer vara utträknat till typ dagen innan min pappa fyller år. :D
    Ödet eller vad? Hihi.
    Och grattis till med!
  • Niicesara

Dom ringde från gyn nu om provsvaret. Det gick jäkligt snabbt att få det.
    Men värdet hade ökat till mellan 4000-5000 och det är bra. (Låg på 321 för en vecka sedan)
    Ville göra ultraljud på mig imorgon för då var hon säker på att dom kan se graviditeten och var den sitter och om allt ser normalt ut.
    Känns skönt. :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester