• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sweasmamma skrev 2012-03-12 13:09:18 följande:
    Såg lite av ut på bilden skickade en till men ja visst är det en plus
    Stort grattis Swea! :D Vad roligt för Er.
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-13 17:26:45 följande:
    Hej tjejerna!

SORRY om jag gnäller nu men jag har sååå ont i min mage långt ner att jag knappt kan sitta rakt upp. Jag blir uppriktigt orolig och har inte känt liknande.. Det är liksom inte mensvärk utan det drar som att någon rispar med en kniv inombords!!!

Vad är detta?
    Oroa dig inte. :)
    Jag fick ju åka in till akuten ett par dagar efter positivt gravtest.
    Hade kramper i magen som höll i sig i minst 10 minuter. Jag skrek, jag svettades och jag grät. Dom kunde inte hitta något fel och för dig så är det för tidigt att ha utomkveds.
    Är du säker på att det är i magen? Alltså typ äggstockar eller livmoder? Jag trodde det först men insåg sen att det kan ha varit tarmarna som spökat.
    Fortsätter det så ring gynakuten och hör med dom. :)
  • Niicesara

Hej tjejer.
    Hoppas ni kan hjälpa mig med en sak. Det handlar inte om graviditet och så utan det handlar om min lillasyster.
    Hon har haft mens i en månad nu och hon blöder varje dag. Inte jättemycket men det kommer lite varje dag. Hon VÄGRAR att gå till en gynekolog för hon vill inte ta prover och inte undersöka sig.
    Hon är så jäkla envis alltså. Hon tycker det är bättre att blöda lite varje dag alltid än att blöda extremt mycket i en vecka som hon annars gör.

Har någon här inne haft mens i en månad? Vad har det varit? Hon är inte sexuellt aktiv så hon är inte gravid.

• Niicesara
    Es Mamma skrev 2012-03-14 20:23:27 följande:
    Då använder hon inget preventivmedel heller eller?
    Låter ju inte normalt i så fall, och hon borde kolla upp det.. du kan ju tipsa henne om ungdomsmottagningen?
    Inte vad vi vet. Hon har aldrig varit hos någon som kan skriva ut det till henne.
    Mamma ville att jag skulle försöka övertala henne att gå och kolla det, eller iaf prata med någon om det. Vet ju hur envis hon är. Hon går ingenstans frivilligt.
    Ska försöka övertala henne men det kommer bli svårt. :P
  • Niicesara

Har skickat ett långt sms till henne men hon vägrar totalt.
    Hon svimmar hellre av järnbrist skrev hon än att göra undersökning. De lät på henne som att hon varit iväg innan men att dom avfärdat henne så nu skulle hon strunta i det.
    Åhh! Om ni bara visste hur envis hon är. Hon har nog fått hela släktens envisa sida. :P

• Niicesara
    Momtobee skrev 2012-03-15 10:19:06 följande:
    V 8+2 är jag i!
    Jag var i vecka 8+2 i måndags så då ligger vi rätt lika. :)
    Hur "stort" (litet) var ditt mirakel?
  • Niicesara
    Momtobee skrev 2012-03-15 10:32:53 följande:
    Niicesara: hela 18 mm mirakel
    Naw! ^^ Det var vårt mirakel med. 18,2 mm för att vara exakt. Så vårt BF blev flyttat till den 20 oktober, dagen innan min pappa blir 50. :D
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-23 08:43:44 följande:
    det va såååååååååå mkt folk !!!! och läkarna hade sjukt mkt att göra , det va tjejer där som blödde ,hade ont samt oerationer så läkaren sa att så länge ingen drunkar så skulle hon inte ta emot dom , trooor du jag blev vansinnig???? men.... jag ÄR iaf gravid!!! =)

så om 2 v ska jag boka ett vul så får vi se då , för är jag bara i v 5 nu syns det ju inte så mkt men i v 7 ser man mer, så om 2 veckor är jag i 7 eller 10 !!
    Vill inte att detta ska tas på fel sätt men du borde vara i vecka 5. Skulle du varit i vecka 8 så skulle ditt digitala test visat mer än Gravid 1-2. :)
    Skönt att veta att du ÄR gravid iaf, det är ju huvudsaken. Då blir det en lång väntan till VUL nu?
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-23 08:54:10 följande:
    ja precis MEN bm sa att är man längre än 5 så känner inte testet av det så det kan stå antingen 1-2 2-3 eller3+, det behöver inte visa just 3+ MEN jag räknar men att jag är i v 6 nu =) 5+2 och det går sååå bra det med=)

nje väntan känns inte jobbig faktiskt ! har nåt att se fram emot om 2-3 v =) ska iaf dit innan min inskrivning hos bm , ska dit den 24/4 
    Det digitala räknar från befruktning, inte vilken vecka man är i. :) Så visade det 1-2 så är det 1-2 veckor sedan befruktningen. :) Alltså var du i vecka 3-4 när det togs och det stämmer ju nu för det var väl en vecka sedan du tog det digitala?
    Ska jag vara ärlig så vet nog inte många BM vad dom pratar om. :/ Jag försökte förklara för ett par stycken att jag nog hade ÄL den 28/1 och inte den 26e som dom fick det till. Berättade om att jag tagit ÄL test och stegringen kom den 26e och 27e och då fick jag svaret att då hade du ÄL den 26e. Enligt VUL hade jag det den dagen jag själv trodde. ;)
    Själv väntar jag till måndag, ska till min BM då för en "riktig" inskrivning.
    Ska tvinga till mig ett KUB efter påsk då min sambos bror har kromosomfel. :(
  • Niicesara

Måste fråga Er..
    När tycker Ni att det är en bra vecka att berätta för omvärlden om graviditeten? Än så länge är det bara min mamma och pappa som vet, går in i vecka 11 (10+0) imorgon.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester