• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Puffmajs skrev 2012-04-23 10:02:44 följande:
    10,3 cm har jag för mig hon sa :)
    Från huvud till rumpa eller huvud till tår? :)
    Är du i den veckan du själv räknat ut att du var i?
  • Niicesara
    Binegar skrev 2012-04-23 11:01:09 följande:
    Hur tidigt efter ÄL tycker ni man kan testa? hahahahha jag glömmer ta mig fan efter varje cykel!
    Jag testade plus 10 dagar efter ÄL. Alltså på BIM-4. :) Försök vänta tills dess så får du ett mer säkert resultat. :)
  • Niicesara
    Elmiina skrev 2012-04-23 12:20:21 följande:
    Okej! Ska testa ett ikväll eller imorgon. Hur länge bör man hålla sig innan man kissar/testar? Vet att efter BIM så kan man ta när som helst på dygnet och man behöver bara hålla sig i 2tim kanske. Jag har precis druckit ett glas juice så jag borde vänta 4tim minst väl?
    När jag testade så testade jag först på morgonen. Fick ett svagt streck då sen körde jag och köpte CB digital och vanligt CB.
    Hade kissat typ 1,5 timme innan och druckit "normalt". Testade först med det vanliga och det visade också ett svagt streck så jag doppade det digitala och där stod det gravid 1-2. ;)

Så enligt mina erfarenheter så kan man testa när som och oavsett vad man druckit och hur länge man har hållt sig.
    Och jag var ändå låghormonare enligt BM då mina värdet var lite låga i början samt att dom inte steg riktigt som dom skulle.
    Är nu gravid i vecka 14+2 och allt har varit perfekt hittills. :D

Lycka till!
  • Niicesara
    Momtobee skrev 2012-04-25 10:16:13 följande:
    Mini: välkommen tillbaka! Härligt med hormoner :) längtar så efter RUL... Kallelse bör komma any day!! Dax om typ 3 veckor
    Min tid för RUL kom idag. Ska dit den 15e maj när jag är i vecka 17+3. :D Hoppas nu att tiden går snabbt.
  • Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-25 14:36:15 följande:
    Jag har nyheter.. tiden går inte snabbt

Men kul att ha ett datum, sist jag var gravid försvann remissen till UL... när jag gick in i vecka 17 hade jag fortfarande inte fått någon tid så jag ringde o frågade och då fanns jag inte i systemet så de klämde in mig i vecka 19, behöver jag säga att jag blev skitsur
    Dom slarvade ju bort vår remiss till KUB. :( Och då blev vi arga. :P

Jag vet, tiden kommer gå extremt långsamt. Vill börja se gravid ut nu eller iaf känna bebisen så man vet att den är där. :D
  • Niicesara

Vet Ni om det är vanligt att bli flyttad på RUL om man gjort både VUL och UL som säger samma datum? :)

• Niicesara
    Den lilla M skrev 2012-04-26 18:45:41 följande:
    jag blev flyttad på mitt RUL trots att vul och KUB sagt samma datum, men på mitt RUL så fick jag BF fem dagar tidigare.
    Så du hade gått längre med andra ord? :)
    Så länge det är på det hållet så är det bra. Läser om folk som påstår sig ha blivit flyttad flera veckor. (Vet dock inte om jag tror på det riktigt.)
  • Niicesara
    EQ85 skrev 2012-04-26 18:49:41 följande:
    på vul blev jag flyttad mer än 1 vecka bak. men på rul blev det bara 5 dagar
    Visste du när du hade haft ägglossning då?
  • Niicesara
    EQ85 skrev 2012-04-26 18:49:41 följande:
    på vul blev jag flyttad mer än 1 vecka bak. men på rul blev det bara 5 dagar
    Men då stämde ju VUL och RUL ändå ganska bra. :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester