Binegar skrev 2012-05-24 13:26:02 följande:
Jag tycker det är konstigt. Man ska respektera de som vill lägga pengar på utredningar och då pratar jag om STORA summor. Inte 900 kr. För det är inget konstigt, jag har inga problem med småsummor för att få hjälp på traven. Jag pratar om när vi kommer upp i och över flera tio tusentals kronor. Jag respekterar att folk lägger ut mer eller mindre förmögenheter för att bli gravida, jag tycker inte alls det är konstigt att man gör det. Men jag är helt enkelt inte sugen på det. Men att sedan inte kunna respektera att andra INTE vill det, det är konstigt tycker jag.
"Väljer Du att lägga pengar på ett hus istället för ett barn så är det upp till Dig, och i mina ögon så värderar Du saker framför värme och kärlek."
Men att lägga ut stora summor för att eventuellt kunna bli gravid & att lägga pengar på ett barn är väl ändå inte riktigt samma sak?
Vill man ha ett barn så gör man väl ändå allt för att få det? Eller hur? Även om det inte finns garantier. Väljer man då som Du att inte lägga enorma summor på det så är det upp till Dig, men som sagt - Då kan Du inte klaga på att det aldrig blir Er tur. Då har Du själv valt att förbli barnlös.