• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Momtobee skrev 2012-05-30 16:31:17 följande:
    Niicesara: jag har BF 19 oktober :)

Mini: investerat i vagn ännu ;)
    Längtar sååå att gå packa upp min!!
    Då är du ju i vecka 20+0 på fredag, inte lördag. ;)
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-05-30 17:32:15 följande:
    Marras:
    Jag ser en skugga likt det jag själv fick på ÄL+7-8 vad är du på?

Momtobee:
    Nej inte köpt den ännu men igår bestämde vi innan vecka 20 så 10 veckor kvar. Bra med delmål
    Oj, vi har inte ens varit ute och kollat på vagn. ;)
    Har bara handlat en pjamas och små nappar. Min sambo ville dock åka och kolla på vagn i helgen så vi får se. Men hur funkar det? Betalar man en handpenning och så hämtar man vagnen när bebisen är född?
  • Niicesara
    Såhär känner jag - vet man när man har BIM så borde man ju veta när man haft ägglossning? Eller?
    Hur kan man annars veta när man har BIM?
    Har även tänkt på det här med tester... Det står på många att man kan testa 4 dagar innan mens men då måste dom ju räkna med en menscykel på 28 dagar och 14 dagars lutealfas.
    Har man en lutealfas på 10 dagar så kan man inte testa på BIM-4 (ÄL+6) Det är för tidigt.
    Förstår Ni hur jag menar?

Jag personligen tycker det är bättre att räkna ÄL+ än BIM- med tanke på hur olika vi är. Skriver någon att dom fått negativt på BIM-4 men bara är på ÄL+6 så är det ju inte så konstigt.
    Skriver då en annan att dom fick starkt plus på BIM-4 och är på ÄL+12 så är det en helt annan sak.

Ge inte upp förrän mensen kommer och jämför inte med andra och när dom testade positivt! Det blir bara så fel då..
  • Niicesara
    Flisan79 skrev 2012-06-01 18:48:47 följande:
    Niicesara: nej man vet inte äl bara för att man vet bim. Har man en jämn cykel på låt säga 28 dagar är det ju knappast svårt att lista ut när nästa bim är helt utan att ha en aning om när man har äl och hur lång lutealfas man har.
    Resten av ditt inlägg håller jag helt med om och är inne på leonies bana även om hon kanske gick lite långt vid ett tillfälle.

Vet man däremot inte om när man har äl så får man väl utgå från det man vet, dvs bim.

Och på tester står det väl ändå att man KAN testa från bim -4 men att man även kan få ett falskt minus om man testar tidigt?
    Jo, men som jag skrev så utgår dom antagligen från en standard cykel på 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar.
    Har man då en lutealfas på 10 dagar så är ju BIM-4 likamed ÄL+6 och på ÄL+6 så är det för tidigt att testa. Tror dom räknar att BIM-4 är ÄL+10 och då kan man få plus. :)
  • Niicesara

Tror att vissa här inne har bestämt att Mini är det svarta fåret för många argumenterar faktiskt emot henne så fort hon skriver något.
    Sen skrev Du Slemmis att Mini alltid ska ha sista ordet men där håller jag inte med. Mini skrev att Du säkert skulle mala på ännu mer och att hon lämnar nu.
    Du valde att fortsätta och därmed ville Du ha det sista ordet.

Kan inte Ni 2 bara sluta kommentera varandras inlägg?
    Båda skriver bra saker och båda skriver dåliga saker. Vilket vi alla gör mer eller mindre.

• Niicesara
    Flisan79 skrev 2012-06-01 20:05:43 följande:
    Jo så är det säkert men de varnar ju samtidigt att det kan vara för tidigt så det spelar mindre roll.
    Jo det är klart men många ger ju upp om dom inte får sitt plus på BIM-4 eftersom många andra får det.
    Ville bara säga att det beror på lutealfasen och att bla CB nog utgår från en standard cykel. :)
    Så man ska inte ge upp om man själv inte får sitt plus då.
    Tycker faktiskt att tillverkarna borde skriva det lite tydligare. :D
  • Niicesara
    laluna88 skrev 2012-06-05 13:40:47 följande:
    Så fin så.... Är det första barnet?

Så ser jag ut redan nu och är bara i v 14 ( imorgon )....Med andra barnet.... Får redan ha mammabyxor. ;) 
    Första barnet för min del. Är dessutom rejält överviktig så jag vet inte om det är en "riktig" bebismage. ;)
    Den har i alla fall rundare form än vanligt.
  • Niicesara

An någon anledning så ser jag "normal" ut på bilden men jag har typ 35 i BMI. :/ Det roliga är att det mesta sitter på magen. :P
    Är dock 178 lång...

• Niicesara

Och tack förresten för de fina kommentarerna. ^^
    Har fått höra hela mitt liv att jag är alldeles för stor. Främst då av familj och släkt. :(
    Har dessutom en konstig kroppsform... Mina ben är jättesmala och armarna är väl typ normala. Det mesta sitter nere på magen. Knäppt, men det är den jag är. :D

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester