• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Wictooria skrev 2012-07-07 07:35:42 följande:
    Sitter och funderar. Jag fick positivt äl test 28/6 , vilken äl+dag är jag på idag isf?? Äl +9?
    Det beror ju på vilken dag ägget lossnade. Bara för att Du fick positivt den 28e så betyder inte det att ägget lossnade samma dag. :)
    Jag fick positivt torsdag och fredag så jag hade ÄL på lördagen. Först då började jag räkna. :)
  • Niicesara
    linnnea skrev 2012-07-08 19:47:01 följande:
    angie, hoppas veerkligen har omedicinerad prolaktinom så ska i princip vara omöjligt, men har mått så himla konstigt sista dagarna. bara hålla tummarna och se  
    Varför äter Du ingen medicin? Är det verkligen prolaktinom Du har så måste det medicineras. Annars växer tumören plus att om Ditt prolaktinvärde överstiger en viss gräns så är det omöjligt för kroppen att få både ägglossning och mens.
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-10 19:08:06 följande:
    Nu har jag haft äl flytningar i 2 dagar men äl testen visar negativt tom svagare än igårkvälk..vad händer?
    Har du testat under dagen med? Om inte så kan du ha haft stegring tidigare idag. :)
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-12 09:56:45 följande:
    Min gubbe säger nu att han vill sexa först imorrn för att hålla på det där varannandag...
    Va skall jag göra?
    Hade Ni sex igår så finns det spermier kvar idag. Och om ägget släpper ikväll/inatt så kan det fortfarande bli befruktat imorgon. :)
    Vi hade sex 2 eller 3 dagar innan ÄL och det tog sig. Hade inget sex varken innan eller efter den gången.
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-13 19:58:02 följande:
    Får hoppas att det räckte med sexet i förrgår och igår trots att äl är idag..min gubbe har noll lust idag
    Försök att inte tänka så mycket på det. Ni har prickat rätt. Ägget kan ha lossnat igår med. Vi hade bara sex samma kväll som jag fick utslag. (fick det på torsdag morgon och på lördagen var det negativt igen) Går in i vecka 27 imorgon. :)
  • Niicesara
    Gliss89 skrev 2012-07-16 14:01:12 följande:
    Hej !
    Har läst den här tråden i flera månader och följer den flitigt , men har inte tagit chansen att gå med, så jag gör det nu. Glad Vi har försökt sedan september och sedan dess har cykeln sakta men säkert gått ner i antal dagar.
    Fick positivt på ÄL-testet igår em, och fick starka känningar i morse, så tog ett till för skojs skull och fick ett starkt positivt !!  Nu är det bara att mysa på och sen räkna ner till bim. 

Och grattis till alla som har plussat! =)  

Välkommen till tråden. :)
    Bara mys på idag så håller vi tummarna att det tar sig. Är det första barnet?
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-16 15:15:01 följande:
    Det där är väl inte ett positivt test?strecken skall vara lika starka
    Det är ju så positivt det bara kan bli!
    Teststrecket är ju starkare än kontrollstrecket. Antar att Du kollat fel?
  • Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-07-16 19:50:27 följande:
    Jag håller på att bli knäpp... Är på äl+7 idag och fick minus, men tror direkt att det e kört!!!!! Fast det e tidigt... Eller? Brukar man se redan nu?
    Ja det är alldeles för tidigt!
    Efter allt man läser så är det i princip omöjligt att få plus 7 dagar efter ägglossningen, dom som säger sig ha fått det har antagligen haft ÄL tidigare än dom trodde.
    Det är just därför som alla rekommenderar att man testar när mensen uteblivit.
    Det är långt ifrån kört än. Som jag skrivit innan - det är kört först när mensen dyker upp, inte innan dess.
  • Niicesara
    isflikkan1 skrev 2012-07-16 20:49:17 följande:
    Min läkare fastslog i torsdags att jag hade ÄL och blev gravid 29/5 jag plussade 6/6 på ÄL +8 så helt osannolikt är det inte.... Men det är som du säger inte över förän man får mens...
    Inte för att vara taskig men ultraljud kan visa fel. Ett ultraljud kan inte visa exakt vilken dag en bebis blev till. :)
    Det är bara ett snitt. Vår bebis har till exempel avlångt huvud, snittet räknas från ett runt huvud. Därför fick vi mindre mått och enligt RUL skulle jag plussat på ÄL+6 eller 7 vilket jag vet är omöjligt. Skulle i så fall sett hjärtat slå i vecka 5+0 och det börjar slå tidigast i vecka 5+1 eller 5+2. ;)
  • Niicesara
    isflikkan1 skrev 2012-07-16 21:06:22 följande:
    Niicesara---> Förstår vad du menar.... Finns dock vissa omständigheter som gör att jag inte kan ha varit gravid tidigare än så.... Tog nämligen ett hcg blodprov den 28/5 som jag fick negativt svar på dagen innan jag plussade. Hade en blödning 21-23/5 som BM å läkaren räknar som mensblödning.... Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro....
    Förstår inte riktigt hur du menar men du kan ha blivit gravid tidigare för HCG syns inte i blodet direkt. Det tar ett par dagar. :)
    Säg att du hade ägglossning den 27e och tog blodprov dagen efter, då hinner det inte synas.
    Om du har plussat så pass tidigt så är du en av väldigt, väldigt få som gjort det. :) Då måste ägget ha fäst i raketfart.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester