Trixxy skrev 2012-07-21 12:43:32 följande:
Ja vi har försökt 8 månader i sträck
Så bara för att man har barn sen innan så har man inte samma rätt att gråta och längta?
Du kan gråta och längta hur mycket Du vill!
Men sanningen är faktiskt den att det är tuffare om man inte redan har barn. Vet att alla med barn inte tänker så men tänk själv hur Du skulle känt om Du inte redan hade haft barn.
Rädslan över att inte kunna få, rädslan för att inte kunna ha råd med IVF eller adoption.
Du har varit förbannad i flera månader och bara för att det tagit sig snabbt alla andra gånger så betyder inte det att det är något fel nu. Det är faktiskt vanligt att det tar upp mot ett år att bli gravida.
Och jag har skrivit det innan men jag skriver det igen - det är verkligen ett mirakel att det kan bli en bebis överhuvudtaget. Allting ska stämma - PH värde, spermierna ska vara bra och ta sig igenom flera hinder. Dom ska komma i rätt äggledare och det är bara något dussintal som faktiskt når ägget. Sen ska där lossna ett ägg och det ska vara i perfekt skick. Slemhinnan ska vara tillräckligt tjock för att ägget ska fästa om det blir befruktat. Där är hur mycket som helst som ska vara perfekt för att ett barn ska bli till.
Du har redan 2 mirakel, om Ni mot förmodan inte skulle lyckas få fler så är Du en av dom som är väldigt lyckligt lottad över att redan ha barn.
Där finns många som skulle gett allt för att få det livet Du har nu med 2 barn - tro mig!