• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-08-08 20:29:26 följande:

Men vaddå vem påstår att ägget släpper 12-48 timmat efter stegringen gått ner?
    Det är ju det jag försöker säga, att ägget släpper någon gång under LH stegringen och när stegringen inte längre finns så har det släppt. :)
    Någon frågade ju om ägget hade släppt när ÄL testen inte längre var positiva och många tror säkert att ägget inte kan släppa under själva stegringen.
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-08-12 17:58:28 följande:
    idag är det 99 dagar kvar till bf {#emotions_dlg.flower} förhoppningsvis bara typ 70 men ändå ..  =)
    Jag har 68 dagar kvar till BF. {#emotions_dlg.flower} Börjar bli lite nervös nu... :)
  • Niicesara
    Wictooria skrev 2012-08-13 19:43:10 följande:
    Puh.. åh gud vad jag är kluven och förvirrad.

I lördags var mitt hcg. 11/8 -   58
    Idag måndag 13/8 -150

Känns det normalt? Jag hittar inget o jämföra med knappt. Ingen som har mätt ert hcg via blod??
    Hur steg de??

Gjorde även ultraljud idag, och dom misstänkte att det kan vara tvillingar? Möjligen att det är en som kommer stanna och en som kommer försvinna? Men det är osäkert allting eftersom det är så löjligt tidigt. Men dom ser fostersäckar iallafall så X är nästan uteslutet.

Imorgon ska jag dit igen och göra ett nytt jäkla blodprov.. mina stackars armar..
    Mitt HCG låg på 110 i vecka 4+0 och 321 i vecka 4+2. Vecka 5+2 låg det på runt 4000 och vecka 5+3 såg dom hjärtat. :)
  • Niicesara
    Wictooria skrev 2012-08-13 20:37:57 följande:
    ja då ökar ju ditt hcg lite bättre än mitt känns de som
    Det ska ju dubblas varannan dag och det har ju ditt också gjort. :) Och det är ju bra.
  • Niicesara

Hittade en sida om HCG.

Det stod bland annat såhär : Närvaron av heterofila antikroppar eller icke specifik proteinbindning
    kan orsaka falskt positivt resultat.

Den är ett par år gammal men kan ändå vara kul att läsa. :)

www.ltkalmar.se/Documents/H%C3%A4lsa%20&%20V%C3%A5rd/Diagnostikst%20Centrum/Klinisk%20kemi/Patientn%C3%A4ra%20analyser/Metodp%C3%A4rm/Urinanalyser/hCG-u%20m%20ANL-071011.pdf

• Niicesara
    Gummsan skrev 2012-08-14 19:50:14 följande:
    Förlåt för hemsk magbild tjejer men måste fråga er: Ser inte det ut som magen sjunkt??? (ursäkta nakenheten med) 

Det ser ut som att din mage sitter väldigt lågt. Men kan det inte vara bebisen som ändrat läge lite? :)
    Min bebis älskar tydligen att ligga på höger sida om navlen så magen är alltid sned när jag ligger ner. :P
  • Niicesara
    viochdu skrev 2012-08-14 20:28:46 följande:
    Alltså OT.. eller inte.

Som jag skrev innan idag insåg jag att jag hade grav.test från lotnr som tydligen många fått spöckstreck på. Så va tvungen att testa.. Hr testat med fyra test och fått streck på alla.. Alltså jag tycker att det är för jävligt att det kan bli så. Dom svarar inte på mitt mail heller. Tänk om jag inte vetat detta om lotsnr (tur jag hängde här då) och tagit det på säg äl+10 och fått svag streck och trott att jag va gravid.. Tycker det är skit att när dom vet mig sig eftersom dom har fått många mail ang dem me de lotnr som dom fått skicka nya stickor till. Tycker inte sånt ska få hända...

Eftersom du bara är på ÄL+2 så är det tyvärr fel på testerna. :(
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-08-15 14:45:00 följande:

här är vår STORA pojk =) väger över 1 kg vilket är mkt för min vecka samt framflyttad från v 26+1 till 26+5
    Kan man bli flyttad så sent? Eller dom räknar fortfarande efter RULs BF? :) Blir en stor bebis då kanske. ;) Flyttade dom dig baserat på hans vikt eller dom mätte huvud och lårben och sådant igen?
  • Niicesara
    JosieP skrev 2012-08-15 18:17:07 följande:

Detta fick jag idag, hoppas bara att jag inte fått MF, får ta ett till efter helgen. :)
    Du väntar barn inte missfall. :)
    Många får "mens" i början för att kroppen inte förstått att man är gravid. Har läst en hel del om tjejer som fått barn fast dom inte vetat om att dom varit gravida. Och dom har haft "mens" mer eller mindre varje månad.
    Oroa Dig inte. :)
  • Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-08-16 10:32:36 följande:
    Tjejer, nu har jag köpt ett test TILL!!! Alltså det berättar jag inte för mannen, detta är som ett beroende... Man smusslar och lägger pengar på sånt man egentligen inte har råd till!

Slår mig själv på fingrarna!!
    Kan du inte testa med digitalt så du får det svart på vitt? Slippa försöka tyda en massa streck. :) Jag plussade på ÄL+10 med CB, testlagret och billiga tester. Varav med CB och CB digitalt typ 1 timme efter jag hade kissat och det var mitt på dagen. :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester