• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Magen i vecka 34 (33+3)

Till Er som kämpar - Ge inte upp! Ni kommer också få uppleva det. Och när Ni väl gör det så är det värt allt kämpande. :) Kunde jag bli gravid trots alla odds så kan Ni också bli det.

• Niicesara
    fani skrev 2012-09-05 10:44:32 följande:
    Tejer.. vad är detta? Grått? Blått?

Tog i morse. Vet inte hur jag ligger till med bim. Bim skulle varit 26 augusti men inget har hänt sedan dess. Senaste testet tog jag på bim +6 och då var det tokblankt. (dvs om detta är + så har ägglossningen inte varit då ältesten fick utslag?
    )
    Första är original och den andra redigerad med lite mer "definition och kontraster".
    Hoppas sååå mycket. Sitter med hjärtat i halsgropen. Hjärta

Vissa plussar sent så du kan ha haft ägglossning när du tror. Eller så har äl- testet inte varit positivt? Teststrecket ska ju vara minst lika starkt som kontrollstrecket. :)
  • Niicesara
    fani skrev 2012-09-05 15:25:41 följande:

Men jag använde digitalt och fick utslag där runt 11-12 aug och sen blanka gravtest bim och bim+6 och nu är jag på bim +11 och fick detta. Vågar inte lita på pluset riktigt, tycker det är väldigt svagt. Jag får göra ett nytt om några dagar tror jag. Vågar inte säga till mannen än när det är så svagt....
    Men då är du säkert låghormonare. :)
    Det digitala ljuger inte. Det ser i alla fall ut som ett plus. :)
  • Niicesara
    Elmiina skrev 2012-09-05 15:34:23 följande:
    Åh vad fin :D Jag kommer ihåg när du visade upp test och blev gravid :) Själv kämpar man ännu på..
    Tack. :D
    Jag det känns som att det var igår jag la upp mina tester. Tiden går fort!
    Fortsätt kämpa- det blir Din tur med det är jag helt säker på! :)
  • Niicesara

Ni som testar med testlagret - varför inte testa med andra märken? Det är ju uppenbart nu att dom visar fel. :(
    Jag beställde från billiga tester och dom har aldrig gett mig spök. :) Kanske värt att prova?

• Niicesara

Har en fråga som jag länge funderat över och googlat om men hittar inget svar.
    Kanske kan Ni svara?! :)
    Jag var ju på VUL i vecka 5+3 och då sa läkaren att dom såg ett hjärta. Kan jag vara säker på att det var hjärtat dom såg eller kan det ha varit något annat?
    Dom borde ju inte ljuga om det men man läser så mycket att man inte kan se något så tidigt.

• Niicesara

Alexander2011: Kan Du inte köpa CB digitalt för att se vad det visar? :) På vissa av dina test så ser jag och jag tycker synd om dig eftersom man alltid brukar se något på dina tester. :(
    Tycker det är konstigt om du får så många spök hela tiden.
    Kan du inte ringa gyn och berätta som det är så dom kollar upp dig?

• Niicesara
    alexander2011 skrev 2012-09-05 19:12:50 följande:

Mina trixade
    På det allra översta testet så ser jag utan tvekan och det är ju ett rosa streck.
  • Niicesara
    strumpan123 skrev 2012-09-07 20:01:54 följande:
    kan man få 1-2 veckor på digitalt även fast man gått längre om man har lågt hcg i kroppen? :/ alla andra som plussar och är i v5 får antingen 2-3 elr 3-4...
    Nu blir man ju rädd för mf om mitt hcg är så lågt. fortf svaga test på stickorna också 
    Jag fick 1-2 rätt länge trots att det borde visa mer men sen hoppade det över 2-3 och blev 3+ istället. :)
    Man ska nog inte lita på veckoantalet helt och hållet. Jag hade också stenkoll på min ÄL så jag blev också lite orolig men de andra testerna blev starkare. :)
    Alla har ju olika HCG halter i sig som gravid.
  • Niicesara
    Syskondags skrev 2012-09-09 10:27:47 följande:

Kan ni hjälpa mig och se om jag förstått detta med ÄL-test?

Det översta är från 6 sep, mitten 7 sep och längst ner 8 sep.

Den 7:e hade jag pos hela dagen, om det bara är en dag med pos test hade jag äl på kvällen eller senast morgonen därpå då?
    För om man har pos i två dagar kan man ha äl något längre fram va?
    Vi prickade iaf dagarna rätt så jag hade bara lite funderingar nu så här i efterhand.
    Tack på förhand! 

Man har ÄL inom 48 timmar efter det första positiva testet. :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester