• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-09-25 20:30:31 följande:
    Det är ganska exakt 5 månader som jag satt där med svaga plus som sen blev starka och är nu något så här fint  Hjärta
    Kämpa på tjejer!!

Så fin! :)

Konstigt att man får olika datum på typ alla UL man gör. :P Men det bevisar ju bara att alla bebisar inte är lika stora, även i början. :)
    Undrar vad vi skulle fått för datum om vi skulle gjort ett till UL. ;)
  • Niicesara

Nu är jag nervös tjejer!

Precis varit hos BM och hon tror att bebisen ligger i säte. Hon hittade hjärtljuden väldigt högt upp och hon kunde inte känna vilket som var huvud och rumpa.
    Så det blir extra UL så fort som möjligt. Ligger den fel så blir det vändningsförsök och går inte det så blir det planerat kejsarsnitt.

Någon av Er som gått igenom detta? Lyckades Ert vändningsförsök?

• Niicesara
    Loppan8604 skrev 2012-09-28 23:32:30 följande:
    Ingen bra kväll:( jätte ledsen över mitt MA. Va på skäcktkalas å de va bara bebi prat få min en svägerska e gravid i v.24 å den andra precis fött:( känner mej helt tum;( å utåt försöker man bara hålla uppe fasaden för att sedan rasa ihopa när man kommer hem:( usch vill inte må så här!!! :( vill ha ett ljuvligt litet plus på stickan igen. Har ju "bara" försökt sedan i maj å nu fattar ja inte hur ni tjejer som försökt i 1år eller längre orkar med de! Hur finner man styrkan??
    Man är starkare än man tror. :)

Jag bröt ihop MÅNGA gånger och stundtals så ville jag inte leva längre. Kändes inte som att någon förstod hur otroligt ont det gjorde varje gång någon annan fick barn.
    Vissa dagar kunde jag gråta hysteriskt hela dagen men nästa dag kändes det faktiskt lite bättre. Ibland är det bra att bara släppa ut precis allt. Skrik, gråt, släng saker - det är tillåtet! Man ska aldrig hålla känslorna inom sig.

Det som inte dödar Dig stärker Dig.

Håller tummarna att Du får Ditt plus snart.

Kram!
  • Niicesara

Hjälp!

Fick reda på idag att min pappa vägde 5,3 kg när han föddes! Finns det då risk att jag får ett stort barn?
    Har ju legat på den övre kurvan hela tiden med SF-måttet och bebisen vägde lite mer än normalt på RUL.
    Brukar inte BM uppskatta en vikt dels genom SF-måttet men dels när hon känner på magen?
    Så jävla dumt att min kommun inte har TUL i vecka 32 som många andra har. Och min BM är ju så gammal och lyssnar inte ett dugg på vad jag säger. :(

Ska ju på UL på måndag för att se hur bebisen ligger, om den är stor - tror Ni att dom kan se det då även om dom "bara" ska kolla hur den ligger?

• Niicesara

En fråga till - hur ofta var Ni på besök hos BM den sista månaden? Varje vecka eller varannan?

• Niicesara
    malin7878 skrev 2012-09-29 20:25:07 följande:
    Nicesara: vad har du för sf-mått?
    I vecka 34 hade jag 35 cm, nu i vecka 36 hade jag 36. Antar att bebisen börjar lägga sig längre ner.
    BM har sagt att jag ligger på den övre kurvan.

• Niicesara

Idag blir det ultraljud för att se hur den lille busen ligger. Är lite nervös.
    Är inte rädd för kejsarsnitt men däremot vändningsförsök. Gör man det på en förstföderska efter vecka 37+0? Är inte det ovanligt sent?
    Tycker att barnmorskan borde kollat det tidigare. :(
    Någon som vet när man brukar göra planerat kejsarsnitt om bebisen ligger i säte?

• Niicesara
    Trollbarnet skrev 2012-10-01 10:38:47 följande:
    Tjenare tjejor.
    Måste kolla med er testnarkomaner om ni vet när CB-digitalt går över från 1-2 till 2-3 samt 3+ , är på 4+4 idag och tänkte testa igen, förra veckan fick jag 1-2, kan det ha gått över eller?
    Jag fick aldrig 2-3. Gick från 1-2 till 3+ och det var inte ens en vecka mellan gångerna. :)
    Lita inte på veckoantalet helt och hållet. Det gjorde jag och jag blev bara orolig. ;)
  • Niicesara
    Es Mamma skrev 2012-10-01 10:46:48 följande:
    Niicesara - Att min son låg i säte upptäcktes också runt v.37, vändningsförsök gjordes på bb direkt efter ultraljudet. Det lyckades dock inte, så jag fick röntga bäckenet och de beräknade mått på bebisen. Jag ville dock föda vaginalt men jag fick ett datum för ks så han inte skulle växa sig för stor. Men han föddes tre dagar innan deadline i v 42.
    Jag vet tyvärr inte när de brukar göra planerat snitt.
    Jag hoppas inte att dom vill försöka vända bebisen direkt efter ultraljudet. Min sambo ska inte med för han jobbar.
    Vi sa det att han inte behöver följa med idag utan det är bättre han tar ledigt om och när vi ska göra vändningsförsök. :) Han får inte betalt om han tar ledigt.

Var det första barnet som du födde i säte? För min BM sa att man helst inte ska göra det med första.
  • Niicesara

Ultraljudet gick bra. Bebis ligger rätt som tur är. :)
    Ingen risk att den vänder sig då huvudet ligger långt ner.

Så nu börjar den lååånga väntan på att bebis ska titta ut. Har en känsla av att jag kommer gå över tiden rejält. :/

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester