• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-23 12:38:11 följande:
    nää det tror jag inte.... jag hade mjölk i dem av o till.. vaknade på nätterna i sjunde månaden av en fontän...haha

Men jag hade inte mycket.. och sen med den förlossningen jag hade. Det var en sk störtförlossning som var oerhört stressande för min kropp så avtog nog mjölkproduktionen helt....

Jag har en liten teori.. att det kan ha att göra med hur stora bröst man har sedan innan också...har man ganska stora så kanske de inte växer så mycket (fast det har ju å andra sidan mina gjort nu..från D-kupa upp till E) och det har att göra med hormonpåslag (jag har ju tagit extra hormoner inför graviditeten)

Tror inte du ska vara orolig...
    Mina bröst är lika små som innan. ;) Har inga stora bröst. Haha. Hade hoppats att dom skulle växa när jag blev gravid men tji fick jag. :P
    Jag kan inte ens trycka ut mjölk från dom nu hur mycket och hårt jag än trycker.
    Säger kanske bara pang sen så sprutar det ut mjölk ur dom. ;)
  • Niicesara
    FrökenIda skrev 2012-08-23 19:40:21 följande:

Ville bara uppdatera att vi äntligen är med barn nu!!! =)

Här kan ni jämföra mina andra test som togs samtidigt som det digitala=) Svaga test bör alltså litas på, tror fortfarande på att det inte finns spökstreck! Lycka till till alla er andra tjejer =)=) Hoppas ni också plussar snart som fortfarande väntar och står i =) 
    Grattis! :D När skulle du haft BIM?
  • Niicesara

Har lite frågor som inte har med graviditet att göra men jag tänkte att det säkert finns någon klok här inne som kan svara. ;)

Smittar stafylokocker? Min kusin har fått det och har troligen haft ett tag och det blev utslag på huden. Både på armar, öron och i underlivet. (Hon är 6 år bara) Min brorson och hon badade tillsammans i veckan och jag undrar om Ni vet om det smittar då? Min brorson har nämligen börjat klaga över att det kliar i de nedre regionerna. Kan det ha smittat till mig som är gravid och att det var därför jag blev förkyld och haft halsont?

• Niicesara

Hej tjejer.

Har en fråga - vad kan det vara om det gör ont i sidan? Känns precis som att en muskel är för kort eller något på höger sida i magen.
    Brukar komma när jag gått eller städat.

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-25 15:56:33 följande:
    är det högre upp mot revbenen eller lägre....??

Lägre är helt klart ligament och muskler, om du är "Högersidad" så arbetar ju höger sida lite mer när du tex städar och då kan det kännas mer där..

Är det högre upp kan det vara gallan, men varför den skulle göra ondare efter städning är ju en gåta... för mig lättade gall-besvären när jag rörde på mig.
    Det går typ nerifrån och upp. Vet att bebisen föredrar att ligga på högersidan också för magen blir sned när jag ligger. ;)
    Tänkte att h*n kanske trycker på någon nerv eller något?
    Nu har det i alla fall gått över efter lite vila. Nu mår jag illa istället. Haha. Kanske ska sluta stressa så mycket. :P
  • Niicesara

Börjar bli lite orolig nu för havandeskapsförgiftning. :(
    Är bara i vecka 32+1 idag så vad gör dom om mitt blodtryck fortfarande är för högt på tisdag? Är det någon fara så länge jag inte har äggvita i urinen?

• Niicesara

Viochdu: Har inga andra symptom som jag kan relatera till havandeskapsförgiftning. Visst har jag huvudvärk ibland men det går alltid över.
    Är jag riktigt, riktigt trött så känns det som att synen påverkas men inte annars.
    Hoppas ju verkligen att blodtrycket bara steg tillfälligt pga förkylningen men man blir ju ändå lite orolig. :/
    Är inte ett dugg svullen och när jag vägde mig hos BM i onsdags så hade jag bara gått upp 6,6 kg sedan jag blev gravid vilket betyder att jag inte har så mycket vätska i kroppen.

• Niicesara
    malialo skrev 2012-08-27 10:50:46 följande:
    Okej vad kul När hade du BIM?

Haha, jag har noll tålamod - hon som testade på BIM -7/8 liksom... Så det lär nog bli ett par tester de närmsta dagarna. Tycker CB är bäst dessutom så, ja nu kommer lönen försvinna!
    Kollade igenom Dina gamla inlägg. Hade Du missfall förra månaden? Såg att Du hade lagt in ett ganska starkt plus på CB då.
  • Niicesara
    malialo skrev 2012-08-27 15:22:32 följande:
    Ja jag fick missfall Testerna ökade bara svagt under några dagar, men blev aldrig superstarka, sen blev de svagare och så fick jag världens blödning. Tråkigt så jag hoppas så på denna gång. Kommer dock inte lita på det innan jag verkligen får ett starkt plus. Det här supersupersvaga ger mig dock liiiite hopp ändå
    Testa med ett digitalt så får Du det svart på vitt. :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester