• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Med risk för att få en massa påhopp så måste jag säga detta!

Här är hur många som helst här inne som hela tiden får "spök" och svaga plus och sen är dom ändå inte gravida. Sluta trixa med testerna! Gör man det så kan man nog få fram ett streck på ett eller annat sätt. Är man gravid så kommer det visa sig inom ett par dagar ändå och för att räknas som gravid så ska man kunna se strecken utan trix.
    Och om man inte ser något så ska man kunna säga det utan att folk blir arga och trixar ännu mer.
    Många gånger är nog strecken mer gråa än rosa eller blå men trixar man med färgkontraster så kan man få det till vilken färg man vill.

Ta CB digitalt istället för att få det svart på vitt. Och ja, dom är dyrare men har Ni tänkt på det att om Ni testar med stickor flera gånger om dagen i flera dagar så blir det nog billigare att köpa CB och testa en gång vid BIM.

Jag förstår mycket väl att Ni vill se ett fint plus och det kommer Ni få göra. Tro mig, innan jag blev gravid så tyckte jag att jag såg streck på alla mina tester men ögonen och hjärnan kan luras.

• Niicesara
    Meja JP skrev 2012-09-09 18:21:47 följande:
    Förlåt ville verkligen inte starta något

Som sagt,jag drar mig ur.många som säkert är trötta på mig.

Igen,tack allihopa
    håller mina tummar för att allt går bra för er gravida och att ni andra plussar snart

Allt sagt med en trevlig ton
    Du behöver inte dra Dig ur!

Har läst igenom Dina tidigare inlägg och eftersom Du själv anser att Du testat positivt sen negativt sen positivt igen så gör ett digitalt. Är Du gravid och har varit ett tag så kommer det stå gravid. Så slipper Du tolka streck.
  • Niicesara
    Gummsan skrev 2012-09-09 20:59:01 följande:
    Äh snälla låt henne vara ist. Är väl inget att störa sig på och snacka skit om. Hon längtar väl hopplöst mycket precis som många andra. Ingen av oss vet något om hennes situation och vi ska inte spekulera om den heller! Låt det bara va.
    Tror att alla här inne längtar enormt efter barn och vi som är gravida har också längtat!
    Men ingen av oss har intalat sig själv att man är gravid om testerna är negativa. Visst kan dom bli negativa och man ändå är gravid men innan man fått ett riktigt plus eller gjort ett VUL som bevis på det så går man inte runt och säger att man väntar barn.
    Inte jag i alla fall. :(
    Och även om vi inte vet något om hennes situation och välmående så är det ju något som inte stämmer. Och det är inget att skämmas över.

• Niicesara
    viochdu skrev 2012-09-11 19:41:51 följande:
    Är idag på äl+4(5) och det började spänna i underlivet... Och dra konstigt. Vet att det är för tidigt med grav symptom men det högg liksom till lite i tjejmagen oxå... Förra månaden kände jag INGENTING. Men detta va en konstig känsla. Är det ngn som kännt så här och sen plussat och insett att ni kanske kände när ägget fäste???
    Jag har skrivit i min dagbok att jag fick molvärk på ÄL+4.
    Plussade på ÄL+10 så jag började fundera på om det var ägget som fäste eller något. Man vet ju aldrig. ;)
  • Niicesara
    viochdu skrev 2012-09-12 16:27:37 följande:
    Jag MÅSTE ha en nidis för nu fick jag rosa / orange på pappret.. Fan om det är ngt annat!!!!!
    Vill inte göra Dig mer orolig men nidis kan det inte vara. Man kan inte få positivt på gravtest innan ägget fäst i livmodern.

• Niicesara

Jag hade "lågt" HCG i början. Mitt låg på 110 i vecka 4+0 och läkaren kunde inte säga om det var normalt.
    Bebis lever och mår bra i alla fall. :)
    Men om man kollar tabeller så kan det ligga på allt mellan 4-426 i vecka 4. Så mitt var ju inom det normala. Alla har ju dessutom olika HCG halt och det är rätt stor skillnad på 4 och 426.

www.niomanader.se/content.asp

Står även på denna sidan att HCG börjar produceras efter att ägget har fäst i livmodern. Så har man lägre HCG så kan man ju anta att ägget fäst lite senare. :)

• Niicesara

Till Er som har barn eller som ändå vet svaret. ;)

Ska inte BM uppskatta barnets vikt i slutet på graviditeten? För att inte riskera att få ett stort barn?
    Jag vägde ju mer än 4 kg och min sambo vägde 4...
    Och mitt SF-mått ligger på den övre kurvan.
    Där Ni bor - får Ni ett extra UL i vecka 32? För det fick inte vi. :(

• Niicesara
    Ankena skrev 2012-09-13 20:45:13 följande:
    Det gjorde ingen på mig med min dotter iaf.. Hon vägde 4200
    Oj... ;) Gick Du över tiden med henne?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester