• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Trissan skrev 2013-01-28 11:54:11 följande:
    Något fel med hjärta är det ju annars hade han inte sagt något om det.Sitter här och är helt säker på att min bebis faktiskt aldrig kommer att komma till oss och dess syskon i sommar.
    Jag måste gjort mycket fel i mitt liv,varför får jag annars känna på denna smärta?............
    Om Er bebis har ett hjärtfel så kanske det går att operera denna gången. Det behöver ju inte sluta som sist så ta inte ut något i förskott.
    Har själv aldrig varit med om något sådant men jag förstår att Ni är ledsna och oroliga.
    Och Ni har inte gjort något fel. Sådana här saker bara händer och Ni är inte ensamma om det.
    Sa dom att Ni skulle oroa Er? Sa dom att bebisen inte kommer överleva utanför magen?
    Försök och tänk positivt - bebisen lever i magen just nu och läkarna kommer säkert kunna operera hjärtat på h*n. Hoppas Ni får tid till läkare snart.
    Styrkekram!
  • Niicesara

Kan tillägga att min sambos bror hade hjärtfel i magen men det läkte av sig själv när han var ett par månader. Så alla hjärtfel är inte "dåliga". :)

• Niicesara

Av egen erfarenhet så försvinner aldrig oron. :)
    Jag var orolig mer eller mindre varje dag hela min graviditet. Vår dotter blir snart 4 månader. ;)
    Tror att det är en "mamma-grej" med att alltid gå och vara orolig. Man är orolig under graviditeten och när bebisen väl har kommit - så är man fortfarande orolig! :P

Grattis Fidelis! {#emotions_dlg.flower}

• Niicesara
    Fidelis: Alla har inte samma mängd hormoner i sig. Jag testade gravid 1-2 veckor ganska länge och rätt vad det var så stod det 3+ så det hoppade över 2-3. :)
    Vet att det är svårt men jämför inte med andra. :)
    Njut av att Du är gravid i skrivande stund! {#emotions_dlg.flower}
  • Niicesara
    Joanna88 skrev 2013-02-24 10:01:54 följande:
    Någon som blivit gravid av sex 4 dagar innan ÄL?
    Enligt RUL så blev jag gravid av att ha sex 5 dagar innan ägglossning. Enligt egen beräkning 2 dagar.
  • Niicesara

Jag hade inga tecken på att min förlossning var på G.
    Mer än att jag blödde jättemycket på natten, åkte in på morgonen för att kolla och var då öppen halvvägs och helt utplånad - utan att känna någonting. När värkarna började kännas så tog det 4 timmar sen var hon ute. :)
    Förstföderska och en sådan snabb förlossning! :D

• Niicesara
    snosan skrev 2013-06-04 14:32:25 följande:
    hej alla testgalningar ;)

Jag har bim på torsdag eftersom att jag fick starkt plus på älstickan 23/5 och nu ville jag inte testa
    med gravtest, men har hört att ägglossningstest kan visa stegring om man är gravid...
    Vet att det är töntigt att inte testa med gravtest direkt, men ville inte då jag gärna har killen med mig då!

Någon dag efter så fick jag bara ett sträck på ägglossningsstickan igen och där kommer min bild in...

fick nämligen de här resultatet nyss, syns bättre på riktigt,,, 2starka sträck samma som vid ägglossningen

kan jag fått utslag för att de är något som växer i magen??

Kan vara att du är gravid men jag fick fullt utslag när jag hade mens. Eller så hade du inte ägglossning sist och nu försöker kroppen igen. Tiden lär ju utvisa. :D
  • Niicesara
    Telgebo

Man kan se en graviditet i vecka 5. Jag gjorde VUL i vecka 5+1 tror jag det var och då såg dom hjärtat slå.
  • Niicesara
    telgebo skrev 2013-07-03 22:20:59 följande:
    Svar på era frågor,

Nice sara: Se hjärtat i v.5, ähh det är inte möjligt du måste vart längre gången

Nån annan som tror jag ljuger om våldtäkten, fy fan säger jag bara. Hur fan kan du ens skriva så????

Ploppen: Ähh skitmensen kallas den för jag mår dåligt när jag har den och bara för jag kallar den för det så betyder det inte att jag är beviken på att inte vara gravid.

Fast mina svar spelar väl ingen roll, ni tror jag ljuger och drar historier om allt.

Ni är fina förebilder för era barn vissa av er....tack att ni förperstar en perons liv ännu mer med era uttalanden och jäkligt ynkligt att skriva om såna sakr om en människa öppet när inte ens människan är inloggad. är det bara då ni vågar det fegisar?
    Varför skulle jag ljuga om det? Vi såg hjärtat i vecka 5+1 eller 5+2. Dottern är 8 månader idag. Jag menar inte att dom såg det som ett helt hjärta utan att dom såg hjärtslagen. Skulle aldrig få för mig att ljuga om en sådan sak. :(
    Du blir sur över att folk tror att du ljuger men du har inga problem med att anklaga mig för att ljuga.
  • Niicesara

Nu har jag kollat mina anteckningar, hade ÄL den 28e januari 2012, positivt gravtest den 7e februari och den 21 februari såg dom hjärtat på VUL. Så jag var alltså i vecka 5+4 den dagen, inte 5+1 som jag trodde.
    Men hjärtat såg dom i alla fall!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester