• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Någon som ser något? Är det ett soökstreck. Kom efter 5-10 minuter, står att om det blir ett streck inom 15 minuter så är det positivt. Strecket är fortfarande kvar efter en timme.

• Niicesara

Var bara spökstreck. :( Fick inte gravid på digitala.
    Fattar inte hur dom kan få sälja test som visar falskt positivt!

• Niicesara
    Am122 skrev 2014-05-21 19:49:00 följande:
    Tack för svar =) Men spök ska väll ändå inte vara färgat? För mitt är klart & tydligt rosa irl ,men hade för mig att jag läst nånstans att dom ej går att lita på men tänkte ej så långt då jag var på apoteket =/ 
    Hoppas att du är gravid. Jag fick ett rosa streck inom tiden men var inte gravid. :/ Syntes tydligare i verkligeheten och det var kvar även när det torkat.

• Niicesara

Jag behöver er hjälp!

Jag har haft bruna flytningar i 3 dagar nu men det blir inte mer av det. Behöver inte ens skydd för det kommer bara när jag torkar mig.

Har inte mens så ofta men det har aldrig varit såhär innan. Det är i så fall bara någon timme innan som det kommer brunt. Det blir lixom inte mer iheller utan det är samma mängd känns det som.

Har känt på tappen och den är väldigt "hal", bakåtvänd och den känns stängd. Kommer inget färskt blod på fingret heller.

Någon som haft det såhär?

• Niicesara

Nu har jag haft bruna/rosa flytningar sedan förra lördagen. Gjorde ett gravtest i tisdags som var negativt.

Vad kan detta vara? Ringde 1177 men hon hade ingen aning.

Mellanblödningar bör väl inte vara så länge? Tappen är fortfarande stängd och inget färskt blod kommer.
    Imellanåt är den så långt upp att jag knappt känner den och väldigt bakåtlutad.

• Niicesara

Hej.

Jag har mens nu för 3e månaden i rad, vilket jag aldrig haft innan.
    De första 2 gångerna blödde jag i minst 7 dagar men det kom i princip bara på pappret och jag hade inte ont.
    Nu blöder jag rejält och det kommer blodklumpar. Har ont lite till och från.
    Kan det vara så att jag hade ägglossning denna gången och därmed blöder mer? Tror jag hade ÄL för 10-14 dagar sen då jag hade väldigt hala flytningar.

Saken är den att jag åkte till gynakuten i februari för då hade jag extremt ont och blodet bara forsade i 2 veckor. Dom kunde inte hitta något onormalt men rädslan finns ju att jag drabbats av missfall. :(
    Någon med liknande erfarenhet?

• Niicesara

Är detta ägglossningstestet positivt?
    Det tog en stund innan strecket blev så starkt men de måste väl anses som positivt?
    Har även trådiga flytningar idag sån vad tror ni, när kommer ÄL att ske? ;)
    Ska vi sexa varje dag eller varannan, någon som vet om spermierna blir sämre av att sexa varje dag?

• Niicesara

Jag vet att jag är gravid men är orolig eftersom RFSU testen inte ökar i styrka. :( Dessa är tagna idag, bör jag vara orolig? RFSU har inte ökat någonting sedan i fredags. Livrädd för att jag ska få missfall. :(

• Niicesara

Har testat med CB digital sedan i fredags och det visar bara 2-3 hela tiden. Är gravid i vecka 5+1 idag, borde det inte visa 3+ då?
    Bryter jag upp testet så är alla 3 strecken lika starka men ändå slår det inte om. Livrädd för att det stannat av. :(
    Någon som fått 3+ senare i graviditeten?

• Niicesara

Har lite frågor samt en liten solskenshistoria. :)

Jag är gravid i vecka 13(12+3) med andra barnet och igår var den värsta dagen i mitt liv. Jag var ute hos en kund och när jag hoppade av bilen så var det som en vattenballong i underlivet som sprack. Det bara forsade blod så det rann ner i skorna och genom byxor och allting.
    Kunden fick tillkalla ambulans så det blev rätt in till gynakuten. Kände ingen smärta och var helt säker på att bebisen kommit ut. Ännu mer säker blev jag när det låg världens klump i trosorna och blodet fortsatte forsa.
    Läkaren gjorde vaginalt ultraljud för att kunna konstatera att graviditeten var över varpå han säger: Fostret lever! Och så visade han skärmen och där låg en perfekt bebis i storlek för den vecka jag är i och sprattlade och hjärtat slog som vanligt.
    Hur kan detta vara möjligt?! Världens värsta dag blev genast den bästa.

Läkaren vet inte vad blödningen beror på och det har slutat igen.

Någon som varit med om samma sak? Vet ni vad det kan bero på? Kan det varit en cysta som spruckit? Moderkakan som ligger lågt? Blodkärl?
    Jag hade jätteont i höger äggstock tidigare på dagen och smärtan höll i sig i princip till samma sekund som blodet kom. Hela kvällen igår så var jag jätteöm i magen.

Till Er som är/försöker bli gravida och oroar Er för missfall om det blöder- Det behöver inte vara ett missfall. :) Även om det blöder som ett helt års mens tillsammans. :)

• Niicesara
    SecretlyMe skrev 2015-05-16 19:58:35 följande:
    Jag blir nyfiken om det var två där inne..? Eller hade du tittat med vul innan och konstaterat ett foster? Annars har jag ingen aning.

Skönt att bebis är ok, hoppas det fortsätter så!
    Gjorde VUL i vecka 7 och då såg man bara ett foster. Hade samma tanke att dom kanske missat ett eller något..
    Eller att jag haft en ägglossning till av någon omöjlig anledning. ;) Ska på privat UL imorgon så jag ska fråga om dom kan se hur moderkakan ligger,
    Ska till gyn igen den 25e och göra UL för dom vill hålla koll på det. Är sjukskriven fram tills dess.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester