Slemtorsk:
Min pappa vägde 5,3 kg, hans bror 5,1 kg, jag själv vägde 4,1 kg, min bror 4,3 kg och min brorson 4,4 kg. Min sambo vägde nästan 4 kg. Min sambos bror vägde 4,7 kg.
Mitt SF mått ligger på den övre kurvan och det fortsätter öka med 1 cm i veckan. Borde det inte stanna av lite nu när bebisen sjunker ner?
BM kände på magen igår och höll med om att bebisen ligger på plus, frågan är bara hur mycket plus. Handlar det typ om 100 gr så är det ju ingenting, värre om det handlar om typ 500 gr.
Hon sa också att bebisen inte behöver sjunka ner i bäckenet... Det är ju bara det att då kan den vända sig igen ju och det är väl därför BM känner på magen i slutet. För att kolla om bebisen ligger rätt samt börjar fixera sig?
Läste på Facebook idag att min brors klasskamrat som fick en son på 5 kg fastnade med axeln i något på vägen ut. Han kom ut livlös men tack och lov så mår han bra igen.
Jag ska absolut inte klaga på min graviditet för jag har mått bra hela tiden. Dock har jag haft foglossning sen typ vecka 12 cirka och den är inte att leka med nu.
Kan knappt vända mig i sängen plus att höfterna domnar och sen får jag en enorm smärta i benen efter det. Kan inte ligga på en och samma sida i mer än max en timme. :(
Sen är jag trött, och då menar jag verkligen trött. Tror det har med järnbristen att göra. Tar 2 Niferex/dag men värdet går inte upp. Är helt slut vissa dagar och orkar inte göra någonting mer än att ligga i sängen. Vilket påverkar psyket.
Sen handlar det mycket om hur vi blivit bemötta under graviditeten - min BM lyssnar inte på mig och glömmer det mesta. Igår frågade hon mig vilken vecka jag var i. Det vet väl hon?! Hon eller sjukhuset slarvade bort remissen till KUB och sambons bror har kromosomfel. RUL ska vi inte prata om. 8 minuter allt som allt och en läkare som var allt annat än trevlig. Fick istället betala själv för ett privat RUL.
Sist tog jag blodprov eftersom jag är RH negativ och BM tog inte fram svaret igår så jag fick fråga själv om det hade kommit. Det är ju viktigt att jag har med det på förlossningen.
Tro mig, jag älskar att vara gravid och det är självklart att jag vill att bebisen ska komma själv men med tanke på hur stora många av oss har varit vid födslen skrämmer mig. :( Jag har redan räknat med att gå över tiden med minst 1 vecka men att behöva gå över längre än 2-3 veckor är för länge om bebisen redan är för stor.