• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-10-13 12:41:28 följande:
    Ni som är grymma på ältest etc!

Ett test som visa pos ena dan och sen slår om till neg nästa, MÅSTE ägget ha släppt då eller kan de släppas EFTER det visat negativt igen?

Hoppas ni fattar min klöddiga fråga ;)
    Det släpper inom 48 timmar efter det första positiva ÄL testet. Dock är det ingen garanti att man alltid har ÄL utan den kan utebli trots positivt test.
    Dock brukar den utebli om man har positivt test typ 4-5-6 dagar i följd. 1-2 dagar brukar man ha positivt. Har man utslag längre så är det ett tecken på att kroppen inte kan släppa ett ägg och ibland försöker kroppen igen 1-2 veckor senare. :)
  • Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-10-13 14:40:15 följande:
    Min undran är mer om det kan slå om till negativt igen på ältestet även om ägget inte släppt än?

Innan har jag räknat det som att ägget släppt när testet blir neg igen
    Kan nog vara både och.
    Jag har alltid fått för mig att ägget lossnat när testet blivit negativt igen men det är nog olika. Det dröjer ju nog inte många timmar innan ägget släpper efter testet är negativt. :)
    Sen kan ju ägget bli befruktat i 12-24 timmar.
    Jag kollade ju min tapp under min ÄL och den var öppen hela tiden när testerna var positiva, när jag testade negativt så kände jag på tappen igen och då var den stängd. Vilken den blir när ägget lossnat. :)
  • Niicesara

Varit hos BM idag och jag har fått äggvita i urinen.
    Typ 1 sa hon och blodtrycket låg på 145/85-90. Enligt BM ingen fara men jag har känt mig hängig denna veckan och är nu orolig.
    Bör jag vara orolig?
    Kan det bli värre om man går över tiden för länge? Har BF på lördag men är orolig att det ska bli värre om förlossningen inte sätter igång snart. :(

• Niicesara
    malin7878 skrev 2012-10-18 20:33:15 följande:
    Nicesara: jag hade spår av protein nu sist och det räknas som 0 sa min bm.
    Fick du vila innan hon tog blodtrycket igen?
    Jag hade 140/90 när jag kom dit men fick ligga på vänster sida och vila i 10 min och då sjönk det till 130/70
    Jag har bf på tisdag.
    Ingen vila. Men jag hade suttit i väntrummet 10 minuter innan hon kom och kallade på mig. Plus att vi satt ner och pratade lite innan hon tog blodtrycket.
    Mitt blodtryck har ju varit lite högt ett par gånger.
    Berättade att jag inte haft huvudvärk men att jag känt mig hängig den senaste veckan. Men hon rådde mig inte att ta det lugnt heller.. :/ Brukar dom väl göra?

• Niicesara

Vill inte vara någon glädjedödare men på Knastens bilder så ser det inte ut som att urinen har passerat helt.
    Ta ett digitalt Knasten så Du får det svart på vitt. :)

• Niicesara
    johannap85 skrev 2012-10-22 11:26:52 följande:
    ni som fått ett pluss (gravid) med äl test, hur tydligt har ert teststreck blivit??
    ÄL test överst - taget på ÄL+10. :)

• Niicesara
    kohler12 skrev 2012-10-22 11:44:49 följande:
    Stort Grattis jag ser på båda
    Det är från februari. ;) Är på BF+2 idag. :D
  • Niicesara

I tisdags kl 14.40 kom vår dotter Nea till världen. :)
    52 cm lång och 4065 gram tung.

Till Er som fortfarande kämpar - ge inte upp! Det finns hopp även om läkarna säger annat. Vår dotter är ett bevis på det. :) Vet att det många gånger känns väldigt tufft men när dagen väl kommer då Ni får upp Ert barn på bröstet så kommer det vara värt all väntan och längtan. <3
    För ett år sedan trodde jag inte att jag skulle sitta här idag. Om ett år är det garanterat Ni som skriver samma sak till någon annan.

Jag håller tummarna att det blir Er tur nu och jag tänker på Er och känner med Er! <3

Kram på Er!

• Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-10-26 19:36:40 följande:
    Niicesara:
    Åh grattis! Såå fin hon är När hade du BF jag minns inte
    Hade BF den 20e enligt 2 tidiga UL och det andra RUL jag gjorde privat så jag räknar det då. :) Enligt de första dåliga RUL så var det den 22e. Oavsett vilket så gick jag knappt över någonting och för att vara första barnet så fick förlossningen i raketfart. :P
  • Niicesara

Bjuder på en bild på vår lilla docka. :) Idag är hon 1 månad och 2 dagar gammal. Tiden går så otroligt fort! Håller fortfarande tummarna för Er som fortfarande väntar på ett plus! Hjärta

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester