• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Alla testar när dom vill. :)

Min åsikt är dock om man testar tidigt och måste trixa med bilden för att se något så skulle jag inte lita på det - än!
    Jag skulle tagit ett digitalt för att få det svart på vitt.
    Är man gravid så kommer det visa sig. Flört

• Niicesara
    Jacqueline skrev 2013-08-17 10:38:36 följande:
    Hur känner man att man har cystor då?
    Jag kände aldrig av min.
    Den satt på vänster äggstock och var 10 cm i diameter. :/ Konstig att jag inte kände den med tanke på storleken.

Den blev bortopererad så numera har jag bara 1,5 äggstock samt ett ärr från naveln och hela vägen ner till... Ja, just de. ;)
  • Niicesara

Min cysta var en tvillingcysta.

Som jag förstått det så skulle det varit en tvilling men något gick väldigt fel. :P En tvillingcysta kan innehålla tänder och hår. :/
    Vet dock inte om min innehöll något.

Sen har jag ju PCOS och har en massa småcystor på äggstockarna men dom känner jag inte av. Tror att en sprack under förlossningen för precis innan dottern kom ut så högg det till som F-N på höger sida så jag trodde att något gick av. Det var precis som ett gummiband som drogs ut för att sen gå sönder. (Svårt att förklara)

• Niicesara

Hej tjejer.
    För att göra en lång historia kort så har jag aldrig fått en egen mens utan bara fått med hjälp av piller och liknande.
    Fick barn för 15 månader sedan och till min stora förvåning så fick jag mens i förrgår! Dock är den väldigt sparsam och det kommer bara blod på pappret.
    Borde det inte vara mer blod med tanke på att jag inte haft mens på väääldigt länge?
    Givetvis så snurrar tankarna om syskonförsök nu. Tänkte börja med pergotime igen men kan jag räkna detta som en "normal" mens?

• Niicesara
    Emie00 skrev 2014-01-31 20:38:45 följande:
    Innan jag fick behandling för min uteblivna mens så hade jag också bara små sparsamma blödningar kanske 1 ggr i halv året. Så vanligtvis blöder man inte mycket när man inte har haft äl. Jag hade nog räknat det som en mensblödning och börjat med pergotime. Har du blivit utredd varför du inte har egen mens? Lycka till!
    Jag har PCOS samt en hypofystumör. Hoppas att kroppen kanske rättat till sig själv nu efter min graviditet. :) Har som sagt aldrig fått mens utan behandling förr så det måste ju vara något positivt. ;)
  • Niicesara

Hej tjejer.

Nu har mitt ÄL testande börjat igen. Körde en enkelkur med pergotime eftersom min mens kom av sig själv 15 månader efter förlossningen.
    Har inte kontaktat gyn utan jag valde att börja med Pergotime ändå. Dumt, jag vet, men jag har inget att förlora. Har inte fått ÄL på enkelkur innan men testerna är ganska starka nu, inte positiva men starka.
    Har de senaste dagarna haft molvärk i magen samt ont vid sex.

Om ni känner av er ÄL, när brukar ni ha ont? Innan, under eller efter ÄL?
    Ni som kört med olika ÄL test, när fick ni positivt på Clearblues digitala och med billiga testers? Funderar på att köpa digitalt men vill inte använda de förrän billiga testers är positiva.
    Vet att vissa få positivt med billiga testers men inte på de digitala.

• Niicesara

Jag behöver er hjälp!

Förra veckan hade jag ont i magen och det satt i i en vecka, tappen var öppen men ÄL testen blev aldrig positiva.
    Idag testade jag för skojs skull och nu är ÄL testen positiva men tappen sitter högt och är stängd och bakåtvänd. Vad betyder det?
    Kommer jag få ÄL nu i dagarna?
    Testade med billiga testers samt rfsu och förra veckan var billiga tester starka men inte positiva medan rfsu inte gav utslag alls.
    Nu är båda positiva.

• Niicesara

Någon här som har ont vid ÄL?
    Fick positiva ÄL test idag på CB, igår var dom väldigt starka på billiga testers men inte på CB.
    Hade ont vid sex igår och nu har jag extremt ont i magen!
    Har sen igår väldigt mycket och hala flytningar. När tror ni ÄL sker? Håller det på att lossna eftersom jag har så ont?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester