• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Meja JP: Ser tyvärr ingenting på Dina tester. :(

• Niicesara

Hej tjejer!

Precis hemkommen från barnmorskan och Bebis mår bra. :) Dock så tar h*n mitt järn trots järntabletter så ska nu ta 2 tabletter om dagen. Hjärtljuden låg på 155 och SF måttet var 32.
    Mitt blodtryck är högre än det brukar så ska på extra koll på tisdag för att se om det gått ner igen. :/ Hoppas det bara beror på min förkylning.
    Bebis ligger antagligen med huvudet neråt eftersom jag känner sparkar ovanför naveln och BM hittade hjärtljuden långt ner.
    Är så nyfiken på vad det är för en liten krabat som lever rövare där inne. ;)

• Niicesara

Har en fråga...
    Enligt RUL i Hbg så är BF den 22e oktober och enligt BM är jag i vecka 31+1 idag. Enligt RUL i Malmö har jag BF 20e oktober och enligt dom är jag i vecka 31+4 idag. Hur går det ihop?
    Överallt där man läser så varar en graviditet i 40 veckor - 280 dagar. Då borde jag vara i 31+2 idag väl om BF är den 22e vilket min BM går efter?
    Enligt gravidkalendern jag följer så räknar jag den 20e som BF då det stämmer med min ÄL och enligt den så är jag i 31+4 idag.

Confused!

• Niicesara
    swallow the moon skrev 2012-08-22 12:29:16 följande:
    äh ta ett datum bara och gå efter de, bebis kommer nog inte den dagen iallafall jag gick över 10 dagar med första och 13 dagar med andra 3 dagar är ju inget och dom räknar väl konstigt på hbg eller malmö 
    Vi går efter den 20e och jag räknar att jag är i 31+4. ;)
    För det stämmer med när jag hade ÄL. Dessutom så skulle jag varit i vecka 31+1 idag så skulle dom sett hjärtat slå i vecka 5+0. Låter lite omöjligt med tanke på att det börjar slå först i vecka 5+1. :P Sen brukar det dröja ytterligare några dagar innan det syns på VUL.
    Tror ändå jag kommer gå över tiden eftersom det är första barnet och min mamma gick över tiden med mig och mina syskon. :)
  • Niicesara
    malin7878 skrev 2012-08-22 14:13:25 följande:
    Nicesara: vad var ditt blodtryck?

Vi är nästan lika långt, har bf 23 okt
    Bra fråga, antingen 175/85 eller 185/75... Kommer inte ihåg.
    För 3 veckor sedan var det 130/65 så det var ju högre idag. Troligen beroende på min förkylning. Hoppas det i alla fall så det inte är början till havandeskapsförgiftning. :/
  • Niicesara
    Planerar smått 14 skrev 2012-08-22 19:39:38 följande:

Har svårt att tro att blodtrycket går upp sådär mycket av en förkylning. Har aldrig hört att man får högre blodtryck när man är förkyld.
    Jag har ingen aning. :/ Men BM sa att jag inte skulle oroa mig. Har inga andra symptom som skulle innebära havandeskapsförgiftning, Tur jag ska dit på tisdag och kolla blodtryck och urin igen. :)
    Men jag vet att man kan få högre blodtryck när man är höggravid eftersom kroppen måste jobba mycket mer.
  • Niicesara
    malin7878 skrev 2012-08-22 18:29:53 följande:
    Nicesara: hoppas det beror på infektionen. Men protein i urinen hade du inte eller?
    Nix. Det ska ju vara ljusgult eller ljusgrönt på stickan och det har varit ljusgrönt varje gång. :)
    Får se hur det är på tisdag. Är det havandeskapsförgiftning så kommer jag ha väldigt svårt att ta det lugnt och vila mycket. :/ Framför allt eftersom det är 2 månader kvar.
  • Niicesara
    Planerar smått 14 skrev 2012-08-22 20:00:05 följande:

Jo men jag vet inte vad normalt blodtryck ligger på riktigt som gravid men 175 som du skrev det är för högt sån koll har jag.
    Kan ha varit lite lägre, kommer som sagt inte ihåg vad det låg på riktigt. :/ Iofs så verkar min BM vara lite förvirrad.
  • Niicesara
    Mini: Jag har foglossning och har haft sedan vecka 12 typ. Kändes nästan som lite träningsvärk precis ovanför blygdbenet. Nu känner jag mest av det när jag rört mig mycket.
    Gör rätt ont i ljumskarna och bak i ryggen. Lite som när man suttit för länge och reser sig så känns det som att ryggen och ljumskarna låst sig.
    Var hos BM igår och berättade att mina höfter domnar på nätterna och sen gör det ont. Tydligen också foglossning.
    Tyvärr ingenting man kan gör något åt, varken vila eller träning hjälper. Det enda är att Du ska undvika rörelser som gör att Du får ont. :)
  • Niicesara
    Slemmis: Läste att Du inte kände något i brösten sist Du var gravid och att det inte kom någon mjölk sen heller. Jag känner ingenting i mina bröst, dom har inte förändrats någonting alls. Inte blivit större och dom har inte gjort ont eller varit ömma. Kan det betyda att jag inte kommer kunna amma sen? :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester