Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Meja JP: Ser tyvärr ingenting på Dina tester. :(
Meja JP: Ser tyvärr ingenting på Dina tester. :(
Hej tjejer!
Precis hemkommen från barnmorskan och Bebis mår bra. :) Dock så tar h*n mitt järn trots järntabletter så ska nu ta 2 tabletter om dagen. Hjärtljuden låg på 155 och SF måttet var 32.
Mitt blodtryck är högre än det brukar så ska på extra koll på tisdag för att se om det gått ner igen. :/ Hoppas det bara beror på min förkylning.
Bebis ligger antagligen med huvudet neråt eftersom jag känner sparkar ovanför naveln och BM hittade hjärtljuden långt ner.
Är så nyfiken på vad det är för en liten krabat som lever rövare där inne. ;)
Har en fråga...
Enligt RUL i Hbg så är BF den 22e oktober och enligt BM är jag i vecka 31+1 idag. Enligt RUL i Malmö har jag BF 20e oktober och enligt dom är jag i vecka 31+4 idag. Hur går det ihop?
Överallt där man läser så varar en graviditet i 40 veckor - 280 dagar. Då borde jag vara i 31+2 idag väl om BF är den 22e vilket min BM går efter?
Enligt gravidkalendern jag följer så räknar jag den 20e som BF då det stämmer med min ÄL och enligt den så är jag i 31+4 idag.
Confused!