• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-08-16 10:41:20 följande:
    Niicesara: jo men om det inte är så starkt på mina andra test kanske Hcg är så högt så det digitala hade visat ngt.
    Sen att du fick gravid på äl+10, det beror ju på när ägget fäste, det kanske fäste senare på mig..
    Men om det verkligen var positivt på ÄL+7 så ska det ju visa sig på ett digitalt nu. :)
  • Niicesara

Jag fick lite molvärk 4 dagar efter min ägglossning. Var helt säker på att det var mensen som var på G. Brukar alltid få det cirka en vecka innan mens. Den gången var det dock inte mensen som var på väg. ;) Går snart in i vecka 32 så stickande känsla eller molvärk efter ägglossning kan absolut vara ett tecken på bebis. :D

• Niicesara

Knasten: Har kollat bilderna på ditt test men jag ser tyvärr ingenting på något av dom. :(

• Niicesara

RFSU är skit enligt mig. I alla fall testa tidigt. (Dom i lila förpackning)
    Dom visade typ ingenting på mig trots att jag fått jättestarkt på CB. Dom röda stickorna var väl okej men dom visade också senare än andra tester.

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-19 18:18:00 följande:
    jo det var mysigt men maskinen i Alingsås var kaaass.. man såg knappt på skärmen och bilderna var skitdåliga

Plus att vi egentligen hade tid på måndagen, 1 timma innan jag skulle vara där ringde de o avbokade, mannen hade tagit ledigt o allt så det kändes så snopet...

Sen fick vi ny tid dagen efter då...och inte gick det att se könet trots att hon faktiskt letade ordentligt

Men det blir ett könsultra längre fram så får vi se om vi kan få bättre bilder då
    Vi vet hur det känns med dåligt ultraljud. :(
    Läkaren i Hbg påstod att dom hade den bästa maskinen som finns och ändå så fick vi ingen bra bild. Han skyllde allt på min övervikt och mitt fett på magen.
    På Emma-kliniken i Malmö blev bilderna hur bra som helst och man såg jättetydligt. :)
    Dessutom tog vårt RUL i Hbg 8 minuter allt som allt och läkaren svarade inte på våra frågor. Ett RUL ska ta runt 30 minuter för att man ska hinna mäta flera gånger samt att dom ska hinna visa vad dom tittar på.
    Är fortfarande ledsen och förbannad på läkaren i Hbg samt på min BM som försvarade honom...
    Menmen - det var helt klart värt pengarna för att göra ett privat RUL istället. :D
  • Niicesara
    skumbanan skrev 2012-08-19 18:40:59 följande:
    Niccesara: vad var ditt BMI före grav? Om jag törs fråga :)
    Runt 35. :(
    Mycket jag vet, men jag har kraftig benstomme så jag litar inte riktigt på BMI. ;)
    Är ganska nöjd över att jag "bara" gått upp 7 kg hittills. Är i vecka 31+1 idag. :)
  • Niicesara

På mig såg dom hjärtat i vecka 5+2 eller 5+3. :) Väldigt tidigt har jag förstått, frågade en barnmorska och hjärtat börjar slå tidigast i vecka 5+1.
    Åkte in akut då vi misstänkte utomkveds.

• Niicesara

Skulle ju fråga om Ni har några tips att bli av med en förkylning så snabbt som möjligt?
    Inte kul och vara förkyld i vecka 32 och dessutom i denna extrema värmen. :(

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-20 18:00:14 följande:
    extrem värme??? Var är du någonstans *S*

jag har varit förkyld sedan vår semester i Riga då vi blev sjuka av aircondinitingnennen (eller vad det nu heter) i hotellrummet...

Det är tydligen vanligt att man blir långvarigt förkyld när man är gravid..TJOHOO säger jag bara..

Snabba tips... hmmm ingefära och te... vitlök...annars tror jag tyvärr det inte finns många bra tips som man får använda sig av som gravid
    Haha. Jag är i Klippan, utanför Helsingborg.
    Varit över 30 grader här idag och vår lägenhet är minst lika varm. :/ Sitter framför våra fläktar hela tiden.

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-20 18:16:22 följande:
    här har det åskat, blåst och vräkt ner.... ändå svettades jag som en gris för jag har tapetserat... men jag är myyycket varm nu oavsett temperatur så jag är tacksam att det bara är 18 grader ute..
    Åhh! Vill att det ska åska och regna här med så luften rensas upp lite. Jag blir varm bara av att sitta i soffan. Haha. Inte helt lätt att vara gravid och förkyld. ;)
    Tapetserat? Blivande barnrum?
    Vi håller på med vårt blivande barnrum. Eller vi och vi, vi har en kille här som gör det åt oss. Lyxen med att bo i hyresrätt. :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester