• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vill bara tillägga att jag inte menade att vara negativ och sårande igår.

Men det känns som att vissa ger upp för tidigt. Att skapa ett mirakel kan ta tid och med min historia ville jag bara ge hopp till alla. Oavsett om man försöker 4 månader eller 4 år så kan det hända. Ge inte upp förrän en läkare säger att det är omöjligt.
    När min gynekolog sa det om IVF till oss så grät jag hur länge som helst. Jag mådde skit men jag tog mig samman och bestämde mig för att ringa en privatklinik för en andra åsikt. Hennes åsikt var en helt annan och hon tyckte som vi - att jag fått helt fel information i Lund. Skulle jag inte kontaktat denna privatkliniken så skulle vi antagligen inte varit gravida idag.

Ni är på mig nu om att man inte kan säga emot fakta - jag säger i så fall samma sak. Fakta säger att det tar i snitt 7 månader att bli gravid. Men det är lika vanligt att det tar 2 månader eller 1 år innan man lyckas.
    I mitt fall kunde jag säga emot fakta och säga emot vården. Dom gjorde fel och gav mig fel information.
    Jag vet att det kan bli komplikationer för mig och barnet pga min vikt men än så länge så är jag friskare än många andra som är gravida. :) Och jag tänker inte fundera över vad som kan hända, utan jag fokuserar på det att jag faktiskt är frisk som en nötkärna och bebisen mår jättebra i magen.
    Tänker man för mycket framåt så mår man bara dåligt.
    Dessutom så skrev någon att man inte ska jämföra med andra. Men det gör Ni hela tiden! Testar någon positivt på ÄL+9 så tror många att alla gör det och gör man inte det själv så är hoppet ute. Eller om någon säger att dom blev gravida på 2a försöket så undrar Ni vad som är fel på Er som inte blir gravida på 4e försöket.
    Om jag ska sluta jämföra med andra så får Ni göra samma sak! :)

Mirakel sker verkligen och det är värt att vänta på!

Kan jag ta mig upp och hitta hoppet igen efter den informationen jag fick i Lund, så kan Ni också göra det! Jag vet att Ni kan.
    Ett annat tips är att inte börja testa för tidigt heller, då tappar Ni kanske hoppet i onödan enbart för att det är för tidigt att testa. :)

• Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-22 10:31:58 följande:
    Nej men om man testat starkt på bim-4 med de andra barnen så tar man ju för givet att man skall fortsätta testa tidigt kommande graviditeter då jag är höghormonare.
    Så starkt som jag fick då på bim-4 har jag sett 2 stycken få här inne.får man då helt blankt på äl+9 så blir man ju såklart negativ
    Ingen graviditet är den andra lik. :) Jämför inte med andra och jämför inte med tidigare graviditeter.
    Ena graviditeten kan man testa tidigt och må jättedåligt. Andra kan man testa sent och må hur bra som helst.
    Ge inte upp! Kroppen förändras. :)
  • Niicesara
    sessan1992 skrev 2012-07-22 10:43:33 följande:
    Hej ! De är så att jag äter ppiller så just nu planerar vi ingen bebis. Men de är så att jag misstänker att jag kan vara gravid. Har symtom som väldigt mycket molvärk i tjejmagen, illamående innan jag äter på morgonen, extrema humörsvägningar och ont i brösten när man rör vid dom. Brukar alltid få min ppiller mens den tredje dagen på sockerpillerna men denna månaden så kom den på fjärde dagen. Gjorde ett graviditetstest på tredje dagen och fick ett svagt plus. Men på fjärde dagen så kom ju mensen, men de är väldigt mycket mindre mens än vad jag brukar ha. 

Någon som har erfarenhet av detta ? Vad tror ni , kan jag vara gravid ?
    Min kusin har blivit gravid trots P-piller så ta ett nytt test.
    Är Du säker på att Du inte har missat en tablett en dag?
  • Niicesara
    malin7878 skrev 2012-07-23 12:25:39 följande:
    Är det ngn som är gravid och har hjärtklappning?
    Jag är gravid i vecka 28 och har hjärtklappning till och från. Vilken vecka är Du i?
    Det är i alla fall helt normalt eftersom blodvolymen ökar när man är gravid. :)
  • Niicesara
    malin7878 skrev 2012-07-23 19:11:47 följande:
    Jag är också i vecka 28. Tog ett EKG här på jobbet och det var helt normalt enligt läkaren här. Men det känns läskigt när det känns som hjärtat hoppar över slag.
    Det kan kännas riktigt obehagligt. :/ Mitt slår så himla fort imellanåt så det blir jobbigt att andas. Och man ser tydligt utanpå huden hur det slår.
    Men det kommer ju något gott ur det så man står ju ut. ;)
  • Niicesara
    Lizz89 skrev 2012-07-26 07:42:20 följande:
    Vad ska man tro?? Igår och i förrgår så har ja plussat med: Apotekets gravtest, preg och svagt på RFSU. Tog ett cb digital nu på morgonen o de visade inte gravid. Tar de tid att plussa på digital lr har alla dessa test visat fel?? Kan lägga upp pregtestet från igår senare idag.
    Vill inte vara någon glädjedödare men jag har faktiskt inte sett något på Dina tester. :(
    Skulle Du varit gravid så skulle det ha stegrats på Dina tester i så fall. Men vad visade testet hos BM igår? Eller det var inte Du som skulle dit?
  • Niicesara

Måste fråga Er en sak, samt kanske få lite stöd..

Vi sa till mina svärföräldrar igår att vi inte kommer ta emot besök på BB för vi vill inte sitta i en hisshall med en nyfödd. Inte heller den allra första dagen vi kommit hem med bebisen.
    Det accepterar inte dom. :( "Får vi inte se bebisen förrän den är ett par dagar gammal?"
    Och svärmor sa att jag skulle stanna på BB så länge jag får, jag får absolut inte åka hem typ efter 1-2 nätter.
    Och vi är inte säkra på att vi vill ha ett dop för varken jag eller sambon vill vara med i svenska kyrkan. Vi funderar istället på namngivelse. Det tyckte dom inte heller om. :(
    Och bebisen får absolut inte sova i vår säng för då vänjer den sig med en gång.

Är det inte upp till oss allting? Givetvis vill vi visa upp bebisen så fort vi kan men är det konstigt att vi vill lära känna vårt barn först innan någon annan gör det? :(

• Niicesara

Tack för Era svar. :)
    Började undra om det var jag och min sambo som tänkte helt fel. Detta är ju första barnet och vi vill gärna komma in i lite rutiner innan vi träffar hela tjocka släkten. :)

• Niicesara
    laluna88 skrev 2012-07-28 10:42:45 följande:
    Till att börja med vill jag säga Grattis till bebisen. När ska du föda?

För det andra så är det väll era beslut och de måste tyvärr acceptera det. Vi vet inte ännu om vi ska / vill ta emot besök på BB eftersom även vi måste gå ut till hisshallen för att träffa dem, men det tar vi den dagen det kommer. Man kan ju ändra sig under tiden. 

Lycka till. 
    Uträknat till den 20e oktober så det är inte så himla långt kvar. :)
  • Niicesara

Mini: Kan jag få adressen till din blogg? Skulle gärna vilja börja läsa den om det är okej? :)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester