• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Puffmajs skrev 2012-06-06 20:08:24 följande:
    okej härligt! :) jo är i vecka 21 nu :) var på ul idag då jag haft så ont. foglossning hade man usch!
    det blir en grabb :) vet du?
    va det läskigt att göra fostervattenprov?
    Jag har också foglossning! Ont som tusan vissa dagar och vissa dagar känner jag ingenting.
    Men det är helt klart värt det för att få sitt efterlängtade mirakel. ^^
    Förutom det så har jag inte haft några andra "krämpor". :)
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-06-06 20:02:58 följande:
    v 17 idag =)

gkorde fvp igår så haft lite spänd mage och väntar spänt på svaren men dr tyckte att det såg finfint ut på UL ..

själv då ?? =) vet du om det är tös eller grabb? =) 
    Hoppas Ni får svar denna vecka så Ni slipper gå och undra. :)
    Men jag har läst om dom som fått 1:2 på DS och bebisen har ändå varit helt frisk. Håller tummarna! :)
  • Niicesara
    Snigo skrev 2012-06-07 18:25:01 följande:
    kan tilllägga att jag tog ett digitalt i går som visade 3 + , Gud!! Allt måste vara bra med liten Gråter
    Så länge det inte kommer färskt blod samt att du får ont i magen så är det ingen fara. :) Kan vara sköra slemhinnor.
    Jag har fått rosa vid ett par tillfälle och blivit riktigt rädd men bebis lever och mår bra.
    Är i vecka 21 (20+5)
  • Niicesara

Hemma efter besök hos BM.
    Hjärtljuden ligger på 155 och sf måttet (osäker på vad det heter) ligger på 23.

Ni som har barn sedan innan - vad har ni för erfarenhet av hjärtljuden? Dom säger ju att pojkar brukar ligga på 140 eller mindre och flickor över 140.

Måste dessutom ta minst 2 blodprov för jag är RH negativ. Och eftersom sambon är A positiv så sa BM att bebisen med största sannolikhet kommer bli positiv.

• Niicesara
    alexander2011 skrev 2012-06-11 11:51:36 följande:
    lillgrabben låg i hjärtljuden mellan 130-144 så det kan möjligtvis stämma :)
    Blir spännande att se om myterna stämmer när bebis tittar ut. ;) Kommer du ihåg vad ditt sf mått låg på i vecka 21-22 ungefär?
  • Niicesara

Okej, enligt BM är jag i 20+6 idag eftersom hon går efter RUL som vi gjorde på sjukhuset. Men får inte ihop det riktigt, BF är 22/10 så då borde jag väl vara i 21+0 idag då?
    Enligt privat RUL är jag i 21+2 idag och BF den 20/10. :)

• Niicesara
    mammelie1891 skrev 2012-06-11 12:29:27 följande:
    På väg hem från vul, det va samma som förra gången, ofostriggraviditet. Så nu blir det abort igen.
    Nej! Så ledsen för din skull. :(
    Men vilken vecka är/skulle du varit i nu? Kan det inte vara för tidigt att se något? Har läst om dom inte kunnat se hjärtat och så förrän typ vecka 8.
  • Niicesara
    Den lilla M skrev 2012-06-11 12:58:13 följande:
    jag är också Rh negativ (A-) och min partner är Rh positiv (B+), men hos mig kollade dem redan i vecka 10 vad min lilla krabat hade för Rh tillhörighet. Hon var också Rh negativ så det känns skönt, man kollar genom ett blodprov på mamman så inget skadligt för barnet. Konstigt att dem inte gjort det på dig! Fråga din BM varför dem gör på det här gamla sättet!! Lycka till
    Okej, konstigt att BM inte sagt något om det. Jag är dessutom B RH negativ, enligt vad jag har hört så är det väldigt ovanligt med just det.
    Hon sa bara att dom kollar det nästa gång samt en gång till närmre förlossningen. Och hon sa att om den ena föräldern är positiv så blir typ barnet alltid det.
    Låter också konstigt för då borde ju alla vara positiva nu ju. ;)
  • Niicesara
    Den lilla M skrev 2012-06-11 13:00:02 följande:
    Sf mått vecka 25 hos mig var på 24.5cm. Härtslag hos min lilla ligger alltid över 140 och det är en hon enligt RUL.
    Känns som att jag ligger väldigt mycket över SF kurvan. ;) Men som sagt så vet jag att jag är längre gången än vad BM säger eftersom jag hade koll på ÄL.
    Ska bli kul att se om det blir en pojke eller flicka. :D
    Enligt alla myter och all skrock så tyder det på en flicka men o andra sidan så är det ju bara myter och skrock. ;)
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-06-11 14:39:55 följande:
    vår lilla pojke=) är heeelt frisk 
    Naw grattis Swea! Både till pojken och till att han är helt frisk.
    Måste kännas otroligt skönt. :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester