• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Tjejer - Nu är jag orolig igen!

Fick rosa på pappret idag igen och idag har jag inte haft sex eller rört mig så mycket. (Hade rosa på pappret förra söndagen med)
    Kan det bli så?
    Som tur är så ska jag på RUL imorgon men nu är jag jätterädd för att något ska vara fel. :(

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-05-15 09:16:54 följande:
    ååå är det redan dags för ditt RUL??? minns när du testade positivt jue.....

I vilken vecka är du?

jag ska göra mitt RUL redan i vecka 11-12 eftersom jag ska göra KUB, men då kan jag ev få ett till ultraljud längre fram om jag tjatar lite hehe.....
    Enligt senaste mensen så är jag i vecka 17+5 och enligt 2 tidigare ultraljud i vecka 17+3. :)
    Hoppas dom inte flyttar mig idag. Inte så jag får senare BF i alla fall. ;) På andra hållet får dom gärna flytta mig så jag får ett tidigare BF. ;) Hihi.
  • Niicesara

Här får man en kallelse till RUL och det ska egentligen vara det första ultraljudet man gör. Man får inga innan dess om det inte är något allvarligt.
    Men det står på min lapp att ultraljudet är frivilligt. Man behöver alltså inte göra RUL om man inte vill.
    Så det kanske är så att vissa inte skickar ut remisser utan man får själv säga till om det? Vad vet jag. ;)
    Jag ska i alla fall på mitt. :D

• Niicesara

Hemkommen från RUL...

Är så besviken. Läkaren var inte alls bra och vi fick bara en ynka bild med oss men man ser inte vad det ska föreställa. :(
    Tog inte ens 15 minuter. Allt ser bra ut. Dock var lårbenet lika stort som i vecka 16+6 och de andra måtten vet jag inte. Frågade vad huvudet var och det var 38,6mm. Blev flyttad 2 dagar så nu är BF den 22e oktober och inte den 20e.
    Vet att det inte är mycket att bli flyttad dom dagarna men det stämmer inte alls med min ägglossning. Samt när vi hade sex.

Kan jag ändå ha haft ägglossningen den dagen testerna sa att jag att hade det?

• Niicesara

Fick stegring på ÄL test den 26e och 27e januari så jag antar att jag hade ägglossning senast den 28e eftersom testerna var negativa då. Vi hade sex den 26e och den 27e men den 27e så gick det inte för min sambo. Enligt RUL nu så blev bebisen till den 30e.
    Enligt VUL och UL jag gjort innan så stämde det med den 28e.
    Dessutom så skulle jag plussat en vecka efter ÄL om det skulle skett den 30e. Med CB veckoindikator dessutom. Låter lite väl tidigt att plussa då. ;) Dessutom så såg dom hjärtat på bebisen den 21e februari vilket betyder att jag då var i vecka 5+1 om RUL stämmer. Då ska hjärtat inte ens ha börjat slå.

Men hur räknar dom på RUL, tar dom snittet från huvud, buk och lårben? Eftersom BF blev den 22e så är jag i vecka 17+1 idag men enligt läkaren så var tex lårbenet som vecka 16+6.

Tro mig, jag är jätteglad att allt såg bra ut men eftersom det inte blev en bra upplevelse så tänker jag lite extra på det.

• Niicesara

Kollade på bilden vi fick nu och den är utskriven 13.08.
    Vi kom in typ 2 minuter över ett, ska ett RUL inte ta längre tid än 6 minuter?
    BM lovade att dom skulle kolla extra noga på RUL eftersom remissen till KUB försvann.

Vi fick inga papper med oss hem heller med BF och de olika måtten. En bit av bilden fattas och min sambo sa att läkaren rev av bilden med tänderna. När han gav mig den så sa han bara "här!", nu kan ni åka hem. :(

Ville ha en bild i profil så jag sa det till honom för jag tänkte att jag kanske kunde hoppa lite så bebisen vände sig om men då sa han bara "så är det."
    Har varit så ledsen hela kvällen så vi har bestämt att vi ska göra ett UL i Malmö och berätta för dom hur vi blev bemötta.
    Med tanke på hur snabb läkaren var så tror jag att det är lätt att mäta fel. Även om jag inte blev flyttad mycket så vill jag ändå ha en lapp med måtten på.

• Niicesara
    Liiina89 skrev 2012-05-15 21:30:46 följande:
    Jo det borde det verkligen göra...mitt rul tog 25-30 minuter.
    Är du säker på att klockan på datorn stämde överrens med den riktiga klockan eller tvärsom?

Ni SKA ju ha med er papper för att kunna söka föräldrapenning =S Vad hamnade ni hos för stolpskott.
    Jätte tråkigt att få ett sånt bemötande! =(     
    Vi körde från parkeringen när våra klockor var mellan kvart och 20 över. Och då skulle vi ändå gå från avdelningen, ta hissen ner och gå ut i parkeringshuset. :( Så det tog max 10 minuter allt som allt.
    Han sa att där är en fot och innan vi hann kolla så kollade han på något annat.
    Han kollade inte njurarna heller, han sa bara att där var en svart prick som var urinblåsan och då finns det njurar också.
    Finns inga ord som kan beskriva hur jag och min sambo känner nu. :(
  • Niicesara

Funderar på att klaga på det men jag vet inte om det gör någon nytta?
    Min sambos bror har ju kromosomfel och när BM sa att dom inne på sjukhuset lovade att kolla allting extra noga så trodde vi att dom skulle göra det med.
    Jag blev så ställd och upprörd så jag fick inte fram några ord. Det enda jag frågade var hur måttet på huvudet var.

Förresten, när dom mäter det, ska dom mäta från utsidan av skallbenet eller innanför? Eller en sida utanför och en innanför?

• Niicesara
    Fairytale01 skrev 2012-05-15 21:48:11 följande:
    Har bara läst delar av tråden här och det du skrivit, var någonstans blev du så dåligt bemött? Undrar bara för att jag själ blivit dåligt bemött, eftersom du skrev att du skulle till Malmö sen? Jag fick inget bra bemötande i Lund.
    Helsingborg var vi. :(
    Förstår inte hur dom bemöta folk så i ett sådant yrke.
    Hur bemötte dom dig i Lund?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester