• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mini Léonie skrev 2012-04-26 18:57:05 följande:
    Samma här eftersom BM jag pratade med envisas med att räkna från min senaste mens vilket skulle innebära ÄL 6/4 när jag i själva verket hade det 9-10/4 så jag räknar på det istället så slipper jag flyttas tillbaka sen
    Jag hade ju positivt på äl test den 26e och 27e men inte den 28e. Räknade med att jag hade ägglossning mellan den 27e och 28e.
    BM räknade ju från senaste mensen men på VUL blev jag flyttad 2 dagar vilket innebär att BM hade fel och jag hade rätt. :P
    Hoppas inte att jag blir flyttad mer. Räknar med dom 2 dagarna bara. :)
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-04-26 19:03:00 följande:
    Hihihi ja det känns ju som att vi borde veta om man har koll på ÄL men man förstår ju att de går efter mallen.

Men var du typ i 6+5 på vulet och blev flyttad till 6+3? Ett exempel bara
    Precis. :) Var i vecka 8+4 enligt BM men blev flyttad till 8+2. Gjorde ett vanligt UL i vecka 12+2 och då stämde det datumet så jag borde ju inte bli flyttad på RUL. Mer än dom 2 dagarna jag redan blivit. ;)
    Blir gärna flyttad framåt och får ett tidigare BF. ;)
  • Niicesara
    lillabambi skrev 2012-04-27 08:31:25 följande:
    Brudar.... Var på rul igår och fick se en frisk liten flicka
    Åhh vad kul! :) Vilken vecka är du i nu?
  • Niicesara

Jag tycker att tiden går långsamt men ändå snabbt. Går in i vecka 16 imorgon och jag kommer så väl ihåg när man skrev att man var i typ vecka 5 eller 6. Haha.
    Just nu så längtar jag som f-n till RUL!

• Niicesara
    Momtobee skrev 2012-04-27 15:01:20 följande:
    När har du RUL? Jag går in i V 16 på måndag. Har RUL 24 maj! Längtar massor!!!
    15e maj. Alltså i vecka 17+3. Bm sa att jag inte skulle få tid förrän efter kristi himmelfärd men det fick jag.
    Hoppas att det inte är för tidigt då bara. :/
    Ska Ni ta reda på kön?
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-04-27 15:03:12 följande:
    Jag har RUL i juni , inget datum än dock =)
    I vilken vecka gjorde du RUL med dottern? :)
  • Niicesara
    Momtobee skrev 2012-04-27 15:06:51 följande:
    Jag har nog blivit tillbakaflyttad till nånstans mellan 16+ och 17+ på båda mina tidigare RUL.
    Okej. Jag hoppas verkligen att jag inte blir flyttad bakåt. Dom kommer tro att jag är i 17+5 på RUL för det är enligt senaste mensen men enligt både VUL och UL så kommer jag vara i 17+3. :) Hoppas att dom bara flyttar mig dom 2 dagarna. :)
  • Niicesara

Vet Ni förresten om man kan se redan på RUL om man kommer få en stor bebis?
    Jag vägde 4100 och sambon 4000. ;) Stora båda 2 med andra ord så jag gissar på att vår bebis också kommer vara lika stor.

• Niicesara
    Momtobee skrev 2012-04-27 15:12:08 följande:
    Båda mina tidigare barn har blivit till med hjälp av Pergo, så jag har verkligen haft stenkoll på när ÄL varit... men har ändå blivit flyttad 4-5 dagar varje gång. Nu var jag helt rätt när jag var på VUL i V8 gyn fick precis samma som jag själv räknat ut.
    Fick du små barn?
    Jag har också ätit pergo och enligt VUL och UL så blev bebisen till den dagen jag själv vet att jag hade ÄL. ;) Enligt senaste mensen hade jag ÄL den 26e men enligt ÄL tester så hade jag den 28e. :D
  • Niicesara
    Meja2011 skrev 2012-04-27 15:20:32 följande:
    Jag käkade pergo med dottern, hade osså stenkoll, men vart flyttad 2 dagar framåt. Minns inte hur det var med vikt på rul, men jag fick iaf gå på tul 3 gånger pga magen växte så dant;)
    Jag blir gärna flyttad framåt men inte bakåt. ;) Så man slipper gå igenom samma vecka/dagar igen. :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester