• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Puffmajs skrev 2012-05-24 19:01:36 följande:
    Hihi jag tycker knappt det syns och ibland tycker jag den blivit mindre, men man vänjer sig nog antar jag =) och noja är man bäst på! hjärtat slår på fint iaf och fick några ordentliga sparkar mot angelsoundet idag, bebis ville INTE bli störd just då :)

Vilken vecka är du i nu ? =)
    18+5 idag. :)
    Känner inga sparkar heller men det kommer väl snart. Har moderkakan i bakvägg så det borde väl kännas något snart tycker jag. :D
    Har Du varit på RUL?
  • Niicesara
    Puffmajs skrev 2012-05-24 19:12:05 följande:
    Okej ! :) Jag känner liiite ibland, buffar och popcorn liknande rörelser haha. Längtar efter riktiga sparkar :)
    Nej rul på torsdag 08.00 :) Själv?
    Jag var dock på läkarbesök förra måndagen och fick se min bebis, och allt såg bra ut då, hjärtat slog fint och bra med fostervatten och en symetrisk bebis sa han :p
    men ändå är man ju nervös :)
    Jag var på 2 RUL förra veckan. Först på där barnmorskan skickade mig men läkaren där var dum i huvudet! Mätte bara en gång och fick fram fel datum. Fick bara en bild som inte ser ut som en bebis.
    Gjorde privat i torsdags och fick 15 bilder med hem samt en CD med bilder och ett videoklipp. :)
    Fick samma datum som det varit sagt från början. :)
  • Niicesara
    Puffmajs skrev 2012-05-24 19:18:54 följande:
    Vad mys =) och vilken idiot !
    Många får väl mage efter vecka 20 har jag förstått =)
    Jag väntar med spänning på min. :D Rätt vad det är så säger det kanske bara poff så sitter den där. Haha.
    Nu går man och längtar och väntar men tänk om den blir enorm sen, då vill man får att bebisen ska komma ut.
  • Niicesara
    Puffmajs skrev 2012-05-24 19:21:49 följande:
    Haha ja! :D sen tycker jag att min mage är olika stor varje dag, den putar alltid men tex på morgonen då undrar man vad som hände :P igår va magen större idag är den mindre :P
    men hjärtat slår så de borde inte va nå knas :) det är nog så bara.
    Beror nog på hur bebisen ligger med. Min föredrar tydligen att ligga vågrätt. Med fötterna till vänster och huvudet till höger. :P
  • Niicesara
    Thegirl1 skrev 2012-05-25 13:38:52 följande:
    Skumbanan; vill veta vilken vecka jag är i exakt. Vet inte när jag hade senaste mens och har ont i magen. Så alla bm jag pratat med sa att jag skulle åka in för att lugna nerverna lite. Sen får jag väl va beredd på att man kanske inte får se ett hjärta
    Tror inte det är någon fara. :)
    Jag hade extremt ont i magen i vecka 4-5 men det var ingenting fel. Och nu pratar vi inte om mensvärksont utan riktiga kramper/smärtor. Kunde inte ligga, sitta eller stå. Bara skakade hela tiden och var kallsvettig.
    Gjorde till och med så ont att jag inte fick fram några tårar, smärtan tog all min kraft.
    Fortfarande ingen aning om vad det var men allt var okej. Dock var det för tidigt att se något.
    Så ser Du inget hjärta så deppa inte för då kan det bara vara för tidigt att se något. :)
    Lycka till.
  • Niicesara

Nu har jag känt sparkar! :D
    Har känt lite bubbel innan men inte varit säker om det är Bebis som gör sig till känna men i förmiddags så fick jag 3 rejäla sparkar och det gick inte att ta miste på de.
    Ligger tydligen med fötterna neråt för Bebis sparkade precis ovanför "musen". ;) Haha.

• Niicesara

Bra fråga. Haha. :P
    Jag vet faktiskt inte... Tror att det är 20+0?
    Nu vill jag bara att magen också ska växa så man ser att det är en bebis där inne. Nu ser det bara ut som att jag ätit på tok för mycket. :P
    Vilken vecka är du i Mini?

• Niicesara
    Momtobee skrev 2012-05-30 14:40:30 följande:
    Mini: Halvtid räknas 20+0. Där är jag på lördag :)

Nicesara: visst är det härligt när man känner ordentligt :)
    Jättehärligt! :)
    Har Du oxå BF den 20e oktober? Det har jag med så jag går också in i vecka 20+0 på lördag. :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester