Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Någon som vet ungefär hur mycket bebisen växer i veckan när man är i vecka 16 och framåt?
Hittar ingen bra sida om det på nätet. :/
Någon som vet ungefär hur mycket bebisen växer i veckan när man är i vecka 16 och framåt?
Hittar ingen bra sida om det på nätet. :/
Ellibelli - Får jag föreslå att Du testar med någon annan sorts test? Jag ser ingenting på Dina jag heller och om Du är gravid så borde dom blivit starkare i så fall. Och om Du är gravid så bör det ju visa sig på andra tester med.
När har Du BIM?
Och överlag till alla på tråden - Man ska vara ärlig! Ser vi ingenting på Era tester så säger vi ju det. När man läser så kan man tolka det på olika sätt men när man skriver så tycker man att det känns bra.
Jag kan ärligt säga att om man testar med samma sorts test i flera dagar men inte ser något så är man nog inte gravid. Tror man ändå att man är gravid så testa med något annat märke för att bekräfta det.
Ni som testar får inte gå in i en sådan värld där det inte finns negativa tester utan bara positiva. Oavsett om där är ett streck eller inte.
Och försök att inte ta illa upp av allt som andra skriver som i Er mening inte är något bra.
Alla har olika sätt att uttrycka sig på och om någon skriver något som Ni finner opassande så svarar Ni med samma medel tillbaka, vilket inte gör att Ni är bättre!
Jag har alltid lärt mig att om någon är dum mot mig och jag är dum tillbaka så sjunker jag bara till deras nivå. Därför har jag lärt mig att inte ta åt mig av allt utan bara se genom fingrarna och tänka att det inte är mitt problem om någon har problem med mig. :)
Och en sak till - Ni har riktat in Er så på Mini Leonie att Ni inte ger henne en chans. Hon är ingen dålig människa för att hon skriver vad hon tycker. Eller hur?
Vissa är så, vissa inte. Och är inte det bra? Att vi alla är olika? :)
Dessutom är vi vuxna här inne och man MÅSTE kunna ta lite kritik och lära sig hantera den. Kan man inte det så kommer det bli väldigt tufft i livet.
Och det här med att man ska skita i att läsa och kommentera om man inte kan säga något bra, ta Ert eget råd! Vill Ni inte läsa vissa kommentarer så gör inte det.
Tråden är till för alla oavsett åsikter!!
Och sluta hacka på Mini Leonie hela tiden för att hon är ärlig och säger vad hon tycker och tänker! Hon får ta mest skit här så är det någon som ska vara arg så är det hon, inte Ni! Ni är så snabba med att anmäla henne för minsta lilla men ibland tycker jag att hon borde anmäla Er för att Ni går på henne så.
Hon har blivit kallad både det ena och det andra här i tråden som hon aldrig någonsin kallat någon annan.
Så snälla - sluta!
Jag ger upp. Oavsett vad man skriver så tolkas det fel.
Och det handlar inte om att vinna en diskussion utan det handlar om att få fram ett budskap.
Hjälp mig att stilla min oro!
När jag var på toa innan så var det lite rosa på pappret. Är i vecka 16+1 idag, är det normalt?
Bör jag vara orolig? Vad kan det vara? :/
Måste fråga Er experter igen. ;)
Vad går dom efter på RUL? När ägget befruktades? När ägglossningen var? Eller när ägget fäste?
Borde det inte vara när ägget blev befruktat? Läser på olika sidor och vissa påstår att man blir flyttad på RUL för att dom går efter när ägget fäste. Får inte ihop det riktigt... Bebisen börjar ju bildas så fort ägget är befruktat ju.
Mina tidigare ultraljud har sagt samma datum vilket betyder att det stämmer bra med den dagen jag hade ägglossning.
Tror Ni att jag kommer bli flyttad på RUL då med tanke på 2 ultraljud som säger samma datum för förlossning?
Samt att man såg hjärtat i vecka 5+2 ( eller 5+3)
Läser om andra som blir flyttade flera veckor eller till och med en månad.
Vet att det slår på +-2 veckor och att bebisen tittar ut när den behagar.
Ni som vet när Ni hade ägglossning, blev Ni flyttade på RUL?
Tror aldrig att jag heller kommer bli klok på ÄL tester. ;)
Det jag tänker på är om ägget kan släppa 48 timmar eller senare efter första stegringen? Säg typ 4-5 dagar efter? Kan man ha flera LH stegringar inom en vecka?
Man läser så många olika saker i olika trådar. :)