• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Vet att jag är nojig men jag hoppas att Ni kan lugna mig. ;)

Är i vecka 16 (15+0) idag ochjag känner inte att jag är gravid. Magen växer inte och jag vet att det är för tidigt att känna bebisen.
    När började Er mage växa och när kunde Ni känna att Ni verkligen var gravida?

• Niicesara
    Binegar skrev 2012-04-28 19:55:29 följande:
    Allt mitt stannade av i v.9..så dog embryot.
    Annars såg jag ut som en fotboll redan i v5..det gick inte att dölja..helt sjukt & vi trodde att det skulle vara 2 eller 3 st...men det var bara en.

Mina riktiga gravkänningar kom i v8, men stannade som sagt av tvärt i v9...
    Tror inte att vår bebis har dött... Var på ultraljud i vecka 12+2 och då såg allt bra ut.
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-04-28 20:00:29 följande:
    Niicesara:
    Har hört om spökveckor. Vet många vänner som upplevt detta, att symptomen liksom gömmer sig och sen kommer tillbaka så oroa dig inte gumman...
    Jag har inte känt mig gravid på hela tiden. ;)

Det enda jag känner av nu är foglossning. :D
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-04-29 10:30:57 följande:
    5:e månaden, alltså 5:e försöket.,....bim-5 och negativt på testen...Jag börjar snart komma in i en depression. Har fått för mig att det är fel på mig. Har 2 barn på jorden och ett i himmelen. Men är snittad med alla 3. Så har nu läst att kejsarsnitt kan leda till sterilitet pga ärrbildningar...
    Varför blir jag aldrig gravid?
    5 månader är inte lång tid. :) Din tid kommer igen ska Du se.
    4 år försökte vi. DET är lång tid.
    Man är starkare än man tror. Jag har varit väldigt ledsen många gånger och stundtals inte velat leva. Alla runt omkring oss har fått barn och varje gång det hände så var det som ett slag i magen för oss.
    Vi har ju inga barn sedan innan.
    Ge inte upp! Och som sagt - 5 månader är ingen tid alls. :)
  • Niicesara

Vägde mig idag för att se hur "mycket" jag hade gått upp sedan jag var på inskrivning.

Hade GÅTT NER 2 kilo.

Hur hände det? Har inte ändrat varken motion eller matvanor. Och har aldrig kräkt och så.
    Känner mig tvärtom mer hungrig än någonsin och äter när det passar mig. ;)

Har man högre ämnesomsättning när man är gravid? Kan barnet ta skada av det?

Har ju mycket övervikt och ska helst inte gå upp mer än 5 kg under graviditeten så det är ju bra om jag går ner istället. :D

• Niicesara
    Shandi skrev 2012-04-30 11:51:28 följande:
    Hur tillförlitliga är rfsus vanliga test egentligen? Om man testar någon dag innan bim?
    Fick neg på två rfsu, dock inte morgonkiss! och är nu över en vecka sen.. Nåt som aldrig händer?

Vågar inte testa igen för vill verkligen verkligen ha en böna där inne :(
    RFSU testa tidigt (lila förpackning) tycker inte jag är bra. Hade varit gravid i 3 eller 4 veckor när jag tog dom för jag tyckte det var roligt. Syntes nästan ingenting på dom! :/
    Alla andra tester var jättestarka.
    Dom andra RFSU i röd förpackning har jag fått spökstreck på men när jag väl var gravid så visade dom det. Dock senare än typ CB och från Billigatester. :)
  • Niicesara
    Shandi skrev 2012-04-30 11:57:16 följande:
    Ja alltså tidigare fick jag alltid mensen den 20 varje månad, dock har den nu på sistone kunnat dröjt mellan den 21 och 22, men jag testade den 20 denna månad och fick då inget plus alls.

Får våga mig på ett till test och hoppas hoppas!!
    Prova ett annat märke. :)
  • Niicesara

Färgresterna på RFSU kan sitta mitt på testet och se ut som ett plus!
    Har fått så på ett par stycken varav ett ligger långt bak här i tråden.

På testlagrets fick jag tvärtom - pluset satt vid "uppsugningsdelen" men det var ett plus. :)

• Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-05-03 18:27:31 följande:
    hej tjejer! vul igår. bebis i v 12 =) vinkade samt suttade på tummen =) *kärlek 

Härligt att se sitt lilla mirakel! ^^
    Är Du i vecka 12+0 eller? Hur stor (läs liten) var din bebis? :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester