• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Godmorgon! :)

Kan det vara farligt för bebisen om man har ont i halsen och är förkyld? Är i vecka 12+1 idag.

• Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-04-08 08:37:32 följande:
    Niicesara: nädå! Va inte orolig... Jag hade allt möjligt som gravid! Tänk bara på att du inte kan äta alla sorters smärtstillande.. Krya på dig!
    Har bara tagit Panodil. Tog en igår mot halsen sen har jag inte tagit mer. :) Har ingen feber heller så det är ju bra. :D
    Hur är det med nässpray? Kan man ta det mot nästäppa eller man ska helst undvika det?
  • Niicesara

Ska på ultraljud idag. :D Skönt med privatkliniker som har öppet idag. ;)

Är i vecka 12+2 idag och om allt ser ut som det ska idag så borde risken för missfall vara väldigt liten va? Och då måste det vara någorlunda säker att berätta för familjerna?

• Niicesara
    MissÖland76 skrev 2012-04-09 07:22:18 följande:
    Gick in i v7 idag, hos oss vet alla nära redan, å jobbet oxå. ;) sååå skönt och avkopplande. :)
    Modigt att berätta så tidigt. :)
    Jag kan ju lova att det har varit riktigt tufft de senaste veckorna att hålla inne på en sådan stor hemlighet. Bara mamma och pappa som vet än så länge. Ser allt bra ut idag så ska vi berätta för mina syskon sen min sambos familj.
    Snacka om att vi är nervösa!
  • Niicesara

Har nu varit på UL. Allt såg helt perfekt ut och det lilla livet sov och låg på sidan. BM bad mig att hoppa lite och då vakna den och sprattla på som aldrig förr.
    Märklig känsla att se det så. :)
    Bebisen var 6 cm från huvud till rumpa men med benen ca 12 cm.

• Niicesara

Senaste bilden på vårt mirakel. :) Bör jag vara orolig för vätskan i nacken? :/ Man är ju så dum att man googlar en massa om kromosomfel och efter vad man läser så ska det vara ytterst lite vätska där om bebisen är frisk.

• Niicesara
    ZaNdRoRiA skrev 2012-04-10 11:52:11 följande:
    Myys!! Om det är någon fara säger de garanterat det
    Hoppas det. :) BM sa iaf igår att allt såg bra ut med allt.
    Kan ju hoppas att det bara är lite skuggor då bebisen inte ville ligge på rygg, vände sig till sidan igen så det var precis att vi fick en liten profil. ;)
  • Niicesara
    ZaNdRoRiA skrev 2012-04-10 11:55:48 följande:
    det är en riktig upplevelse att se första gången när är det dags??
    20e oktober. :D Är i vecka 13(12+3) idag.
    Både jag och sambon grät av lycka igår. Kändes så verkligt när bebisen väl vaknade till och sprattlade för fullt. Synd att jag inte kan känna det än bara.
    Grattis till ditt plus förresten!
  • Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-13 20:04:55 följande:
    i min värld är smärta aldrig något positivt och jag har helt ärligt aldrig hört talas om någon som varit gravid som fått smärtor så tidigt.
    Behöver inte vara negativt. :)
    Jag hade ont i magen innan BIM samt typ på BIM så åkte jag till gynakuten med extrema smärtor. Då menar jag inte lite molvärk utan riktiga smärtor som gjorde mig kallsvettig och jag bara skakade.
    Är i vecka 12+6 nu och enligt Ultraljudet i måndags så ser allt perfekt ut. ;)
  • Niicesara
    ollasulrika skrev 2012-04-14 09:20:08 följande:
    gjorde ett test nu å det syns inget alls...så att ja skulle va gravid kan man ju utesluta. det är väl bara att låta det vara .

Nu när ja va på toa så var det bara svagt rött ja torka... .*SUCKAR HÖGT* va fasen kan det inte bli vår tur nångång för.

efter så många år kämpande känns det som att man nästan ger upp...fastän hoppet är det sista som lämnar en :)

Är så glad för er andra som får så fina plus :)        
    Vill verkligen inte göra så Ni tappar hoppet men om din man inte har några spermier alls så är det ju inte konstigt om det inte går. :(
    Har han kollat sig igen sedan han började med medicinerna?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester