• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag har BF runt den 20e oktober. :) Du då?

• Niicesara
    Hoppas 2012 skrev 2012-03-05 11:27:47 följande:
    Fast vänta nu, jag har sett i senare idag att det skrivs att om man inte säger något snällt ska man inte skriva, men jag anser att detta ovan definitivt inte är trevligt skrivit. Tycker inte alls såna här inlägg känns vuxna, men det är ju min åsikt. 

Mini har fått kommentarer på sig innan och det enda hon gör, enligt mig är att berätta om hennes erfarenhet, inget annat och det måste vi ju kunna göra eller?! 
    Vilket både jag och andra gör. 

Usch vilken tråkig stämning! 
    Men hon har väl inte kallat någon för idiot?! Hon har väl varit snäll? 
    Tack. Men inte enligt dom.
    Frågade bara varför man valde att testa tidigt och om det inte var bättre att vänta någon dag till.
    Risken finns ju med både spökplus och tidigt missfall. Tydligen fick man inte skriva så. :(
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-05 11:33:28 följande:
    Niicesara har väl för tusan inte sagt att någon är en idiot? Hon får samma påhopp som jag fått hela tiden när jag sagt något som inte passar, jag försöker verkligen tänka på hur jag uttrycker mig och ingen kan väl säga att vi inte glädjs med er andra här inne.
    Men grundtanken att "inte testa för tidigt" är ju av välmening även om man förstår att man vill veta så fort som möjligt.

Varför så tråkig attityd Angie?
    Tror inte att varken du eller jag har skrivit något för att vara elaka. Jag har bara trott hela tiden att ärlighet är bäst.
    Självklart hoppas ju vi också att det är ett riktigt plus. :)
    Känns lite som att om någon testar på typ äl+6 eller något och testet är negativt så tror dom automatiskt att det är kört och hoppet går ner lite igen.
    Då är det ju bättre att testa lite innan BIM istället för att få ett mer rättvisande resultat. :)
    Synd bara att andra inte uppskattar att man berättar om egna erfarenheter samt att vi alla är på samma sida och inte vill se någon bli sårad och besviken. :(
  • Niicesara
    Loouiiisee skrev 2012-03-05 11:46:58 följande:
    är det kört när jag testar negativt på bim - 5 ?
    Det är absolut inte kört. :) Många får inte plus förrän efter BIM.
    Som en barnmorska sa till mig. Det vanligaste är att det tar 7 dagar för ett ägg att fästa sen ytterligare ett par dagar innan HCG börjar utsöndras i urinen.
    Därför rekommenderar dom att man testar efter utebliven mens.
    Du kan få negativt idag men positivt imorgon. :) Håller tummarna.
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-03-05 11:54:54 följande:
    Men tror nog att det började med att du kommenterade mitt rosa streck i morse o skrev:

"Varför testa så tidigt? Ägget har knappt fäst än och även om det börjar producera HCG vid befruktning så är det bara i ytterst små mängder. :)
    De produceras mer efter det har fäst.
    När jag fick plus så testade jag med morgonurin sen testade jag ett par gånger till under dagen samt med CB digital. Fick plus hela tiden oavsett när jag hade kissat innan.
    Vill inte låta negativ men vänta ett par dagar till iaf innan du testar så vet du med säkerhet. :)"
    Ja, men vad var negativt med det?
    Om du är gravid så ska du kunna testa när som helst på dagen. :) Och det är ju sant att du får ett mer rätt resultat om ett par dagar, eller hur?
    OM du testar igen idag och du inte får ett rosa streck, kan du ärligt säga att du inte kommer undra vad som händer? Kommer du inte undra vilket test det är som visar fel?
    Jag hoppas att du är gravid, tro inget annat. :)
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-03-05 12:01:09 följande:
    "Varför testa så tidigt?", Det var det jag syftade på. Men men. Låt det vara sagt, vill att stämningen skall bli bra i tråden igen=)
    Tro mig, jag hade god lust att testa typ direkt efter ägglossningen. :P
    Anledningen till att jag testade innan BIM var för att min Mormor skulle fyllt år så jag tyckte det var roligt. Att det kanske skulle betyda tur. Annars skulle jag inte gjort det för jag vet hur ledsen jag skulle blivit om det var negativt.
    Jag menade i alla fall inget illa men eftersom du tog illa upp så ber jag om ursäkt. :)
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-03-05 14:57:23 följande:
    Jag hade hållt mig i 6 timmar o bara druckit en klunk vatten...så mitt urin var koncentrerat... vill bara gömma mig nu..jag har råkat ut för spökstreck idag jag är inte gravid....
    Ge inte upp. Du är ju tidigt ute och det kan fortfarande bli positivt. :)
  • Niicesara
    popcornplaya skrev 2012-03-09 10:51:26 följande:
    Har en kompis som har recept att hämta ut som hon inte behöver själv längre.
    Du får absolut inte ta mediciner som din kompis har använt. Vet att detta kommer låta väldigt elakt men det är bara sanningen.
    Men jag tror att alla vet att man inte ska göra det. Det är ju en självklarhet.
    Inte enbart finns det biverkningar men risken finns att du får flera ägg som lossnar samt om man tar Pergotime så måste man göra ultraljud.
    Förstår att du vill bli gravid men eftersom du har egen ägglossning så behövs inte Pergotime.
    Tro mig, jag vet hur det är att bara gå och vänta och vänta utan att något händer. Och det är ingen garanti att man blir gravid bara för att man tar Pergotime. Det finns många som inte blir gravida med hjälp av det.
    Ta inga onödiga risker.
    Hur länge har ni försökt?
  • Niicesara
    popcornplaya skrev 2012-03-09 11:04:33 följande:
    Vad betyder det att bli överstimulerad då?
    Överstimulerad är när flera äggblåsor mognar och det kan lossna hur många ägg som helst i princip. Därför man måste gå på ultraljud för händer det så får man sexförbud.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester