• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag testade digitalt redan i tisdags på BIM-4. ;) Och det visade gravid 1-2. Men är osäker på när det tog sig.
    Är inte så hej på det här med när ägglossning sker. :P

• Niicesara

Tror jag har en lutealfas på 14 dagar. Har ju ätit pergotime denna gången och när jag gjort det innan så har det alltid varit exakt 30 dagars menscykel. :)

• Niicesara

Jag fick utskrivet för jag har aldrig egen ägglossning. Har PCO-s samt en hypofystumör.
    Men det tog vääldigt lång tid att få det utskrivet för min gynekolog vägrade. Så jag gick till en privatklinik istället och hon skrev ut utan tvekan. Sen bytte jag gynmottagning. :)
    Och dom 2 gynekologer jag haft under vår utredning har sagt att vårt enda alternativ är IVF. Dom hade fel. :D
    Och vi har försökt i mer än 4 år nu.

• Niicesara

Nä det är du inte. :) Hur "allvarlig" är din? När fick du din diagnos?

Jag fick min diagnos när jag gick i 8:an, vilket jag tycker är tidigt.
    Jag har som sagt aldrig egen ägglossning, fick min allra första egna mens den 12e januari i år.
    Sen har jag jättemycket och kraftig hårväxt överallt, men mest på halsen. :(
    Och jag är överviktig.
    För snart 10 år sen fick jag operera bort en cysta på ena äggstocken som var 10 cm i diameter! Och för 2 år sedan fick jag diagnosen prolaktinom.

Skönt att veta att man inte är ensam om att ha PCOs. :) Känns som att det finns alldeles för lite information om det.

• Niicesara

Mini Leonie: Ja det är helt underbart att veta att vi kan bli gravida utan att genomgå IVF. :D Och jag har fortfarande inte fattat att jag är gravid. Känns så overkligt. Nu hoppas vi bara att allt går vägen. :)

• Niicesara

Hej tjejer.
    Vet ni hur säkra CB digital med veckoindikator är?
    Jag är enligt uträkning i vecka 4+3 idag men CB visar gravid 1-2. Borde det inte visa gravid 2-3 nu?

• Niicesara

Okej. Men jag hade ju ägglossning runt den 27e/28e, alltså mer än 2 veckor sedan... :/
    De står att om den visar 1-2 så är man i vecka 3-4.

• Niicesara

Senare menar du? Skulle jag haft äl tidigare så skulle jag varit längre gången. :) Vi sexade bara den 26e och spermier lever väl inte hur länge som helst. ;)

• Niicesara

Vet Ni vad HCG ska ligga på i vecka 4.2? Mitt låg på 110 i lördags och det känns som att det är lite lågt. :/
    Progesteronet låg på 64.

• Niicesara

Bumpen1: Jag var inne på gynakuten i lördags för jag fick extrema kramper i magen. Det gjorde alltså riktigt ont så jag kallsvettades. Blev såklart orolig så dom tog blodprov på mig och igår ringde dom och sa att HCG var 110 och progesteronet var 64.
    Tog nya blodprover igår så dom ska ringa idag och berätta om dom ökar som dom ska.
    Frågade om 110 var normalt i vecka 4+2 men dom vågade inte svara på det. Så jag är lite orolig. :(

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester