• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Måste bara dela med mig av detta. :)

Tror Ni på Änglar?

Min Mormor gick bort i oktober förra året. Nu när jag satt och kolla i min kalender så ser jag att samma dag jag fick stegring på ÄL testet var på Mormors namnsdag. Vilket betyder att jag troligen hade ÄL den 28e på min kusins födelsedag.
    Jag testade positivt på gravtest på Mormors födelsedag. Bebisen är uträknad till min pappas 50 års dag MEN, går jag 2 veckor för lite så kommer den på Mormors dödsdag och går jag 2 veckor över tiden så blir det på Morfars födelsedag.
    Varken Mormor eller Morfar lever men visst känns det som att det är dom som haft ett finger med i spelet? ;)

Känns ju helt otroligt annars. :D

Hoppas nu att dom fortsätter vara med oss hela vägen.

• Niicesara
    Eveliina11 skrev 2012-02-24 16:02:11 följande:
    Jag ska försöka en gång till nu, blir det ingenting då så kommer jag nog ta en paus från allt det här och inte försöka igen förrän kanske i sommar.. Nu står jag i valet och kvalet om ja ska prova Borago eller inte?

Vad tycker ni?

Tack Kiara.. Man vet att man inte är ensam, att det många som kämpar, och många som kämpat en längre tid, och många som fått MF/MA/X och så vidare. Men lika tufft är det ändå.
    Det känns verkligen som att man är den ENDA som det inte funkar för, även fast man vet att man inte är det..

Det har varit sån stor lättnad att kunna gå in och läsa här, läser varje dag även om jag inte skriver något själv. Blir så glad varje gång någon plussar, och väntan mellan mens till äl, och äl till testandet har nästan bara varit spännande när man sitter här med er tjejer! Inte bara en evighetslång väntan
    Vet hur du känner. Jag har iofs inte fått missfall någon gång utan detta är första gången jag är gravid. Vi försökte i mer än 4 år och ju mer tid det gick desto jobbigare blev det.
    Alla andra runt omkring fick barn utom vi och det kändes som att vi var helt ensamma om att inte kunna bli gravida.
    Vi slutade försöka förra året efter min Mormor gick bort och i januari fick jag en helt egen mens och då körde jag med Pergotime igen. Kanske var det Mormor som hade lite planer för oss. ;)
    Eller så slappnade jag helt enkelt av och så hände det. Dom säger ju det att tänker man på något annat så händer det.
    Ge inte upp - mirakel sker! :)
  • Niicesara
    safini skrev 2012-02-27 09:45:33 följande:
    Okej.... är ju verkligen bara på bim-11.. men tog ett test enbart för ja är så beroende ;) och nog tycker ja mig se ett streck!!!!!! vet inte om de är färgrester, borde de ju va när de är så tidigt?? vart en jättedålig bild, men någon som ser?? vart lite chockad nu....

och som sagt, på bilden syns de jättedåligt :( usch vad suddigt de blev :( men irl syns det verkligen!!
    BIM-11, hur lång lutealfas har du? Då är du ju bara på ÄL+3 typ?
    Inte för att vara taskig men så tidigt är omöjligt att testa positivt. Ägget har inte ens fäst då.
    Jag testade svagt plus på BIM-4 och enligt barnmorskan jag träffat så är det nästintill omöjligt att testa positivt tidigare än det.
    Dom som gör det har ofta haft ÄL mycket tidigare än dom trott.
  • Niicesara
    Gummsan skrev 2012-02-29 13:48:55 följande:
    Min bild från idag :-P 

Wow! Vilken mysig mage för att inte vara så långt gången. :) Måste kännas härligt.
    Vill bara att min mage ska börja växa nu men då jag är överviktig så kommer det nog dröja innan det syns något på mig. ;)
  • Niicesara

Till alla Er som fått eller får spökplus.

Jag vet hur det känns. Jag fick ett starkt spök på RFSU. Kollar Ni enbart mina inlägg så ligger det i början.
    Tror till och med att jag fick mer än ett spökplus så jag trodde verkligen att jag var gravid. Men det var jag inte och så vitt jag vet så var det inte ett MF heller då jag blödde ytterst lite när jag fick mens sen.

Nu när jag blev gravid så trodde jag att testet bara var ett spök. Kunde inte för mitt liv tro att det faktiskt var en riktig graviditet. Testade ju på BIM-4 (eller -5) bara för att min Mormor skulle fyllt år då. Visste att det var tidigt men jag gjorde ett CB digitalt med veckoindikator. Det visade Gravid 1-2.

Så vill Ni ha ett säkert resultat så gör ett digitalt. :) Och testa INTE alldeles för tidigt för då kan man inte lita på resultaten. Min BM sa att det är typ omöjligt att testa enbart en vecka efter befruktning. Dom rekommenderar att man testar tidigast den dagen mensen uteblir. Får man plus innan så ska man ha tur.

Vet att det är svårt att låta bli och testa men försök! Så Ni inte får en massa hopp som sen försvinner. :)

• Niicesara
    längtar7580 skrev 2012-03-02 11:14:57 följande:
    Hej tjejer! :) vart här inne lite då o då och blir så glad av alla som plussar!
    ni verkar vara experter på tester och när man ska testa sig. :)
    hoppas alla får sin efterlängtade pluss!
    jag själv väntar, tog min sista pergo kur för 10 dar sen. Fick en rosa flytning på äl+5..nu är jag på äl+7 el. 8. Har illamående och stark mensvärk. brösten gör ont.men hoppas inte mycket då pergo ger biverkningar som liknar grav.symtom.
    när kan jag börja testa?
    kram på er alla :)
    Slutade du med Pergon för 10 dagar sedan?
    Har du ägglossning enbart 2 dagar efter avslutad kur? Låter lite tidigt tycker jag... Har själv ätit Pergo och fått ÄL runt 8-10 dagar efter avslutad kur.
  • Niicesara
    längtar7580 skrev 2012-03-02 11:31:36 följande:
    Tycker själv det låter konstigt, efter 3 dagar från sista tabletten fick jag positivt på äl test samt hade jävels ont.
    fan.. kanske blir inget denna gång :(
    Om du fick utslag 3 dagar efter så har du nog inte haft ÄL samma dag. ÄL kan ju komma allt från 12-48 timmar efter första positiva utslaget.
    Kanske har ägget släppt när du trodde att du va på ÄL+5 så att det har varit en liten blödning från det. Vissa får ju det. :)
    Än är det inte kört. :)
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-02 18:08:11 följande:
    MrsC:
    Nyfiken på det där med %. Borde det inte va 99% om man prickar ÄL?
    Man tycker ju det men det är så mycket som ska spela in. Spermierna måste vara bra, dom ska ta sig igenom en jäkla massa hinder på vägen plus borra sig in i ägget. Och ägget måste oxå vara i toppskick så det kan ta emot spermierna. Plus att spermierna måste vara i rätt äggledare, Och för att ett befruktat ägg ska fästa så måste slemhinnan vara tillräckligt tjock, dock inte för tjock. :P
    Enligt mig så är det faktiskt ett mirakel att det blir en bebis. :)
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-03 17:12:20 följande:
    OFTAST efter bim men en del får det innan men det beror också på hcg nivån , en del har ju mer hormon än andra i början och digitalt mäter 50 ! vanliga test mäter 25 
    Jag fick Gravid 1-2 på BIM-4 (eller -5) och det var inte med morgonurin. :) Hade dessutom kissat typ 2 timmar innan. :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester