• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

popcornplaya skrev 2012-03-09 11:53:25 följande:
    Jo jag ser. Ska väll låta bli. Är bara så jävla desperat. :(

Tar det sig inte om några månader nu så kontaktar jag gyn....
    Har skrivit det i tråden innan men skriver det igen. Vi har försökt i 4 år gott och väl. Det är en väldigt lång tid.
    Du får istället tänka på att ni redan har 2 underbara barn. :)
    Och sedan i augusti är ingen tid alls tycker jag. När man läser om hur barn blir till så förstår man varför det kan vara så svårt. Barn är verkligen ett mirakel och dom som lyckas direkt har haft en otrolig tur.
    Jag förstår att det är jobbigt att inte kunna bli gravid även om man har barn sen innan, men det är tuffare för dom som inte har några alls.
    Vet att alla inte kommer hålla med mig där men har man barn sen innan så vet man allt. Man vet hur det under graviditeten och hur det känns att ha en växande mage. Man vet hur det känns att berätta för alla att man ska ha barn. Och man vet hur otroligt härligt det är att få se sin bebis första gången.
    Tänk på dom som aldrig får uppleva det.
    Du har fått gå igenom något helt fantastiskt inte bara en gång utan 2 gånger och du ska bara veta hur många som avundas det.
    Försök att slappna av  och tänk på barnen du har så kanske du blir gravid igen. :)
    Skulle du mot förmodan inte bli gravid så har du dina 2 mirakel ändå.
    Du kommer säkert bli gravid igen men ha inte så bråttom. :) Du är ung ännu.
  • Niicesara
    popcornplaya skrev 2012-03-10 19:41:28 följande:
    Tycker det är tråkigt att höra hela tiden att jag ska va glad för de barn jag har och inte stressa så mkt.

Självklart är jag glad för de barn jag har men längtar lika mkt efter ett till barn nu som när vi försökte få första barnet!

Sen är jag inte helt korkad. Jag tog till mig det ni skrev om att pergo inte är bra att ta och kommer självklart inte ta detta. Har heller inte sagt att jag ska ta progesteron utan frågade bara här inne om nån visste nått. Eftersom en vän sagt att jag kunde få av henne och att det hjälpe ägget att fästa. Jag ville bara ha information. Och istället fick jag känna mig dumförklarad och påhoppad.

Ja jag är väll ganska desperat även om vi inte försökt i flera år. Men är mitt uppe i mens och är väll allmänt nere just nu.

Visst har jag lyckats få två barn men dessa har inte direkt blivit till bara sådär. Vi har aldrig skyddat oss, jag är inte direkt superfertil tydligen....
    Jag tror att alla är desperata som vill ha barn. Och ingen av oss menar något illa när vi säger att du ska vara glad över barnen du har.
    Du har mer än vad många andra har och något som är jobbigare att höra är när folk konstant frågar när man ska skaffa barn.
    Har man inga barn sedan innan så är de den värsta frågan man kan få. :(
    Sanningen är faktiskt den att du har det bra som har 2 barn. Jag är 26 och har aldrig skyddat mig heller. Började ha sex för cirka 10 år sedan. Så jag är definitivt inte speciellt fertil.
    Alla vi som kämpar för att bli gravida vet mycket väl hur det är att inte bli det med en gång. Och som jag skrivit innan så är det verkligen ett mirakel att man kan bli gravid alls med tanke på alla hinder som finns i kroppen.
    Jag kan inte förklara hur otroligt glad och tacksam jag är för att jag äntligen får uppleva en graviditet.
    Men jag är ständigt orolig för att något ska gå fel.
    Du har varit gravid förr utan en massa mediciner vilket betyder att din kropp funkar som den ska. Och du vet att du kan bli gravid. Du kommer bli det igen men du måste ge det tid och ta inget onödigt! Ibland kan det skada mer än det gör nytta.
  • Niicesara

Måste bara säga en sak till som rör alla.

Jag tycker det är viktigt att vara ärlig om allt och jag personligen uppskattar ärlighet mer än något annat.
    Ställer man en fråga här inne så måste ALLA kunna svara ärligt.
    Just när det handlar om tex mediciner och krämer och allt vad det är för det kan vara riktigt farligt om man hanterar det fel.
    Eller gravtest. Man vill ju så gärna höra att alla andra ser något och sen blir man skitförbannad om man säger att man inte gör det. Man ska inte behöva ljuga om vad man ser, om sina erfarenheter och vad man tycker.

Sen är det jäkligt svårt att veta hur någon annan menar när man skriver. Man skriver på sitt eget sätt som man tycker låter bra men ändå misstolkas det alltid av någon.

Kan man inte hantera ärlighet så behöver man inte ställa frågor heller.

Jag tror att vi alla bryr oss om alla i tråden annars skulle vi inte varit här. Även om vi inte känner varandra så känner man med alla och man vill ju att alla ska lyckas. Hjärta

• Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-10 20:33:27 följande:
    Niicesara:
    Har sagt det innan men säger det igen. Du är en fin tjej såna blir man glad av, verkar inte behöva väga sina ord på våg inför dig heller!!!
    Vad folk skriver till mig spelar ingen roll, så länge dom är ärliga. :)
    Ställer jag en fråga så vill jag ha ett 100% ärligt svar oavsett vad svaret är. :D
    Man måste lära sig hantera både bra och dåliga svar och jag tror det är det som stärker oss i denna kampen om ett barn.
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-10 21:14:03 följande:
    Niicesara;
    Är du kvar? Hade en fråga men orkar inte skriva hela om du inte ser
    Jag är kvar. :)
  • Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-03-10 21:17:34 följande:
    Ahh kan inte inboka från mobilen. Kan du inte inboxa mig så kan jag svara
    Hur inboxar man? Haha. :P
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-11 18:23:55 följande:
    när DU ser måste det synas=)

vet inte , han tar en öl nu ..grrr, men OM han inte kan köra så kör min kompis mig =) men vågar jag ta digitalt verkligen ?????
    Ta ett digitalt så du slipper gå och fundera över det. Och även om det skulle visa inte gravid så är det ju absolut inte kört ännu. Gör som jag, köp ett digitalt och ett vanligt.
    Ta det vanliga först och visar det ett streck så doppa det digitala med. :)
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-03-11 20:21:24 följande:
    jag hoppas det =) aldrig fått spök på dom men ..det är ju rosa och det kom direkt =)
    Hur går det? :)
  • Niicesara

Håll tummarna för mig idag! Har bokat ett privat ultraljud i Malmö och ska vara där 12.15.
    Måste veta att allt ser bra ut så jag kan slappna av lite sen. :)
    Ser allt bra ut så kommer jag få med mig bilder hem.

Förresten, någon som vet hur stort embryot bör vara i vecka 8+4 (sen sista mensen) eller 8+2 (ägglossningen)?

• Niicesara

Hemma från VUL.
    Allt var precis som det skulle. Vecka 8+2 idag vilket jag trott från början. Hjärtat slog på fint och bebisen är 18mm. :D
    Och bebisen står på huvudet. Hihi.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester