• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har en fråga till Er som är eller har varit gravida.

Är ju i vecka 14 nu och sedan en vecka tillbaka så har jag ont i magen. Alltså inte jätteont utan det känns mer som typ träningsvärk långt ner i livmodern.
    Bör jag vara orolig eller kan det vara växtvärk?

• Niicesara
    AG11 skrev 2012-04-17 19:11:43 följande:
    Du behöver inte oroa dig. När livmodern växer så drar det extremt mycket i ligamenten som håller livmodern på plats. Du kan vara lugn!
    Jag hade mycket av det med sonen. 
    Vilken tur. ;)
    Har ju aldrig varit gravid innan så jag vet inte vad jag har att vänta. :D
  • Niicesara
    Es Mamma skrev 2012-04-19 11:47:17 följande:
    Jag är i vecka 5 nu, 4+0 idag beräknat efter ÄL. Hört att man inte kan se hjärtat slå förns vecka sju?
    Det är nog olika. På mig kunde dom se ett hjärta slå i vecka 5+2. :) Beror nog lite på hur pass duktig personen är som gör VUL.
    Än är det för tidigt för Dig att se något alls. Var själv inne på gynakuten i vecka 4+ och dom kunde inte se någonting alls då det var alldeles för tidigt.
    Fick dock komma tillbaka i vecka 5+2 och då syntes hjärtslag och en hinnsäck.
    Tydligen så är det HCG som bestämmer när man kan se något. När dom ringde mig och berättade vad mitt HCG låg på så sa hon att nu kan man se något på VUL för nu är HCG tillräckligt högt. :)
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-04-19 12:41:42 följande:
    ja verkligen , det va ju ett par år sen sist =) det känns som på riktigt nu iaf ! =)
    Jag har hunnit vara hos BM 3 gånger redan och jag kan fortfarande inte riktigt förstå vad som händer. ^^ Trots att jag sett bebisen med.
    Tror inte jag kommer tro helt och hållet på att där är en bebis inne förrän magen växer och bebisen sparkar. :D
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-04-19 12:53:53 följande:
    japp, jag ser verkligen gravid ut samt snäva byxor kan inte knäppas=) min mamma tror det är 2 =) jag sa det är vanligt med 2:a bebisen 
    Åhh! Vill oxå att det ska synas på mig. Men det lär nog dröja med tanke på att jag är väldigt kraftig. :P
    Är i vecka 13+5 idag och jag känner inte ens att magen är hård. :/
    Mamma sa igår att hennes livmoder sitter väldigt långt bak och att hennes mage alltid var liten så jag antar att det kanske blir samma för mig.
    (Hoppas ändå att det en dag ska säga POFF och så sitter det en mage där. ;))
  • Niicesara

Gissar på att det kommer synas på mig oxå en dag. ^^
    Tålamod är dock inte min grej. ;) Vill att det ska hända något typ NU. :D

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-04-19 14:37:48 följande:
    haha..vänta tills du har 3-4 veckor kvar till bf.... dåååå provas tålamodet. Jag kan lugnt säga att de sista veckorna var längre än hela graviditeten...ha ha
    Haha. Kan tänka mig att dom sista veckorna är riktigt sega. :)
    Ännu värre om man går över tiden. :P Mamma gick över 12 dagar med mig, en vecka med min bror och 2 dagar med min syster.
  • Niicesara

Har en fråga till Er igen. :)

Trodde ju att jag hade växtvärk sedan 2 veckor tillbaka men ju mer jag läser om mina symptom desto mer undrar jag vad det är. Kan det vara foglossning redan?

Har bara ont när jag rör på mig och ju mer jag rör mig desto värre blir det. Och det känns ovanför blygdbenet och imellanåt så går det ner en bit mot ljumskarna.

Tycker det är väldigt tidigt att få foglossning men vad vet jag. :P

Om det är det, har Ni några tips på vad jag kan göra för att lindra det?

• Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-04-23 09:21:18 följande:
    NÄÄÄ FICK DU ?? =( 

jo jag mår bra .. v 11 på onsdag .. men jag är sjukskriven hela min grav , ganska tråkigt men .. det får va så =) 
    Varför sjukskriven? :(
  • Niicesara
    Puffmajs skrev 2012-04-23 09:56:50 följande:
    Älsklings bebis igår i vecka 14 :)

Naw. ^^ Hur stor var bebisen? :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester