• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Soffiie skrev 2012-02-20 12:03:41 följande:
    om jag hade min sista mens den 18 januari och fått positivt vad borde det stå på det digitala då?
    Beror på när du hade ÄL.
    Jag fick 3+ idag på det digitala och jag hade ÄL runt den 28e. Hade mens den 12e. Ditt borde ju oxå visa 3+. :)
  • Niicesara
    om jag hade min sista mens den 18 januari och fått positivt vad borde det stå på det digitala då?
    Tänkte fel. 2-3 borde ditt visa. :D
  • Niicesara
    Plus att man inte ska lite för mycket på veckoantalet. Testerna är väl inställda på en viss mängd hormon för att det ska byta vecka och alla är olika. Vissa har mer hormoner och vissa mindre. :)
    För en vecka sedan stod det 1-2 på mitt och det borde stått 2-3, har inte testat sen dess och nu står det 3+. :)
  • Niicesara

Nu är jag tillbaka efter mitt VUL.
    Graviditeten sitter på helt rätt ställe och ser fullt normal ut.
    Dessutom såg dom att det finns ett pytte, pyttelitet hjärtat som slår där inne. :D

• Niicesara
    Mini Léonie skrev 2012-02-21 10:42:27 följande:
    Niicesara:
    Ahh jag får tårar i ögonen. Underbara lilla mirakel
    Blev en hel del tårar för mig med. Glad
    Tänk att man kan se ett hjärta så tidigt. Är i vecka 5+5 idag om man räknar från senaste mens.
    Hjärtat måste ju ha börjat slå relativt nyligen?
  • Niicesara

Vet Ni när hjärtat börjar slå första gången?
    Dom måste haft en väldig tur som kunde se det redan idag. Är ju som sagt i vecka 5+5 enligt sista mensen men räknar man från ÄL så är jag nog bara i vecka 5+3 cirka. ;)

• Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-02-21 11:14:02 följande:
    Är det nån som vet om man kan få neg på testlagret samtidigt som man får plus på aco och cb??

Jennie: ser du inte nu då!?
    Kan man nog. Jag fick ju ett svagt plus först med test från Billiga tester och senare samma dag med CB. Mitt RFSU var nästan negativt dagen efter.
    Det är nog väldigt olika. Konstigt nog. :)
    Vet ju att många får spök med CB men det har jag aldrig fått. :)
    Kan Du inte göra ett digitalt?
  • Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-02-22 09:53:26 följande:
    jag vill inte vänta... vill ta mitt digitala IDAG!!!! Ska man hålla sig minst 4 timmar då?
    Jag tog mitt digitala på BIM-4 och det tog jag på eftermiddagen. Hade kissat typ 2 timmar innan bara och det visade ändå gravid. :) Så prova ta det nästa gång du går på toa. :)
  • Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-02-22 12:42:45 följande:
    Nicesara: hade du testat med vanligt cb först och fått plus eller testade du digitalt direkt?
    Testade med digitalt direkt. ;) Hade fått ett svagt plus från Billiga tester på morgonen.
    Dagen efter på BIM-3 testade jag med vanligt cb plus digitalt och visst var jag gravid. :D
  • Niicesara
    sweasmamma skrev 2012-02-22 18:17:00 följande:
    pratade med kk nu då det gör ont nere i magen , hon tyckte jag skulle komma in...så det inte är en grav som sitter fel eller nåt konstigt med livmodern-äggstockar och dyl,infektion eller så ! nääää jag är inte sån som åker in på kvällen och sitter där och väntar och ...nje!

annars skulle jag komma imorgon..IMORGON sa jag ??nää jag jobbar =) hon tyckte jag skulle stanna hemma men nej tack sa jag !! =) 
    Hur pass ont gör det? Är det över hela magen eller bara på ena sidan?
    Jag var ju inne på gynakuten förra helgen då jag hade extremt ont i magen. Fick riktiga anfall som höll i sig i typ 10 minuter.
    Svetten bara rann och ingenting hjälpte.
    Dom hittade ingenting och nu vet vi att embryot sitter på rätt ställe. Dom misstänkte utomkveds men dom sa att eftersom jag hade ont i hela magen så var det nog inte det.
    Däremot om du har ensidig smärta så kan det vara utomkveds.
    Till mig sa dom att det nog var en väldig växtvärk eller så kan det vara tarmarna som spökar. :)
    Får du riktigt ont så åk in med en gång!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester