• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

skumbanan skrev 2012-06-24 16:38:38 följande:
    Ni som blivit gravida.. När i relation till positivt äl test hade ni sex?
    Jag fick positivt på torsdag morgon och vi sexade på kvällen. Hade positivt på fredagen också och lördagen var det negativt igen.
    Enligt ultraljuden jag gjort så blev bebisen till på lördagen. :)
  • Niicesara
    skumbanan skrev 2012-06-24 18:39:01 följande:
    Nicesara: till som i att spermier träffade ägg? :)
    Antagligen. :D Antar att ägget släppte på lördagen eftersom testet var negativt igen då. Så simmarna har nog legat och väntat. ;)
  • Niicesara
    Caspersmama skrev 2012-06-28 10:23:41 följande:
    Blev lite smått chockad, vad tror ni? Syns bättre i verkligheten men svårt att få till bra foto, vet int hur man trixar?

Tror att Du haft ägglossning tidigare eftersom Du fått ett så starkt plus. :) Är Du på BIM-7 idag?
    Hur lång lutealfas har Du?
  • Niicesara
    skumbanan skrev 2012-06-28 16:13:07 följande:
    Ni som använt pergo... Fick ni en utredning av partnerns spermier och äggledarespolning före ni började?
    Nix. Dom kollade bara mig men eftersom jag har PCOS så visste vi om att jag aldrig hade ägglossning och mens. Dom gjorde bara vanligt ultraljud och tog lite blodprover. Ingen äggledarspolning eller någonting.
    Dock vägrade sjukhuset skriva ut dom till mig men jag gick till en privat gynekolog som skrev ut utan att tveka.

Har Du ingen egen ägglossning? Har Ni försökt länge?
  • Niicesara
    skumbanan skrev 2012-06-28 17:13:26 följande:
    Nicesara: varför ville de inte skriva ut?!
    Ingen aning. :/
    Dom hittade ju en hypofystumör på mig för 2,5 år sedan och när värdet var bra igen så sa gyn att det måste ha legat bra i minst 6 månader innan dom skulle ge behandling. Dessutom skulle jag gå ner i vikt så jag fick ett BMI på 30 och det låg på typ 30,5. Hade precis gått ner 30 kg men det dög inte för dom tydligen.
    Så jag betalade 900 för en privat gyn och det kommer jag aldrig ångra. :D
  • Niicesara
    skumbanan skrev 2012-06-28 19:00:25 följande:
    Nicesara: aha, är tumören borta? ;/ Skönt att det gick vägen och det är en bäbis på g!
    Jag hoppas det! Den var inte helt borta sist jag röntgades och nu är jag lite rädd att den ska växa igen eftersom jag inte får ta min medicin under graviditeten.
    Gjorde synundersökning för mer än 1 månad sedan men har fortfarande inte fått svar på det. :/
    Ja det är skönt att det verkligen fungera när jag väl fick det utskrivet.
    Hoppas Du också får det och att Ni också lyckas bli gravida. :D
  • Niicesara
    Fairytale01 skrev 2012-07-02 22:15:11 följande:
    Hej! Igår lade jag upp ett test på BIM -8, om någon minns. Ikväll fick jag detta, på BIM -7 och ÄL+8. Hur kan det synas så tydligt? Är jag helt flängd i huvudet? Är det ett plus? Jag kan inte ens tro det!

Isåfall tack till tempning säger jag också samt till Bisolvon!
    Definitivt ett plus!
    Dock så tror jag att Du haft ägglossning tidigare än Du tror annars skulle det inte blivit så tydligt redan. :)
  • Niicesara
    Fairytale01 skrev 2012-07-03 09:37:01 följande:
    Ok, här kommer dagens test på BIM -6! en vanlig liten sticka bara!

Har hört talas om att det är möjlighet att man väntar tvillingar pga hormonhalterna om man får så här tidiga plus, någon här som hört om det? Dessutom är jag över 35 och kvinnor över 35 släpper oftare fler ägg än ett, har jag också läst! Någon annan som vet något eller också vet någon som plussat tidigt så här?
    Enligt mitt "dåliga" RUL som jag sen gjorde om så skulle jag plussat på ÄL+7. Men jag vet att det är omöjligt för jag var inne på tidigt VUL där dom såg hjärtat slå. Enligt RUL var jag då i 5+0 bara och då har inte hjärtat börjat slå än.
    Hade dessutom koll med ÄL tester och alla andra VUL/UL/RUL har gett mig samma datum.
    Tror fortfarande att Du haft ägglossning någon dag tidigare. :)
  • Niicesara
    Pellefanten skrev 2012-07-05 19:48:34 följande:
    Sedär Negativt. Bim - 5 och ÄL+9 dag 30 i cykeln.

För tidigt att testa så ge inte upp!
    Det kan ta 10 dagar för ett ägg att fästa och innan det fäst så har man inget HCG i urinen.

Tappa inte hoppet. :)
  • Niicesara
    Pellefanten skrev 2012-07-05 19:53:14 följande:
    I know känns rätt skönt faktist har ont i magen för att det ska bli plus å missfall igen =(
    Tänk inte så.
    Jag förstår att rädslan finns där om man haft missfall innan men försök att tänka positivt. :)
    Och som sagt, ge inte upp förrän mensen kommer.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester