• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

telgebo skrev 2012-08-07 18:02:29 följande:

Jag fattar ingenting nu. Om hon är 6 dagar efter ÄL kan ju inte mensen ha uteblivit
    Hon menar antagligen att om hon skulle haft mens för 21 dagar sedan så skulle hon varit på ÄL+6 idag om cykeln fungerar normalt igen. Antagligen hoppade den över förra månaden men nu närmar sig BIM igen.
  • Niicesara

Det här med ägglossning...

Jag är ingen expert men alla personer är olika och jag tror att ägget kan släppa under tiden man har stegring.
    Läste någonstans att det kan vara för sent att bli gravid när testet visar positivt.
    Sen vet vi ju att positiva test inte garanterar att ägget släpper. :)
    Det är helt normalt att ha stegring 1-2 dagar och till och med 3, har man fler dagar än så, så kan kroppen antagligen inte släppa ägget.
    Och är det inte inom 12-48 timmar efter den första stegringen som ägget släpper? Man ju missa en hel del av stegringen också. :)

• Niicesara
    Limael skrev 2012-08-08 12:34:55 följande:
    om det nu är så att Äl testerna visar stegring försent så har jag turen på min sida eftersom vi sexade 1 gång 3 dagar innan första testet visade starkt.
    Man kan ju aldrig veta. :)
    Kroppen är verkligen ett mysterium!
  • Niicesara

Det här med ägglossning är ett mysterium.

Har googlat en massa nu och när man kollar på bilder hur menstruationscykeln är så ser man att man har ÄL under LH stegringen som vanligtvis är 2 dagar.
    Läste någonstans att när LH stegringen knappt är synbar så har ägget lossnat. Därför ska man bara testa tills man får positivt sen sluta testa. Från den första stegringen så är det väldigt ovanligt att ägget släpper 36 timmar eller senare. Brukar släppa innan. :)
    Och när man tänker efter så stämmer det nog med att ägget släppt när stegringen gått ner.
    Säg att man får stegring kl 10, kl 16 och klockan 23 - alltså lite mer än 12 timmar som man vet om. Stegringen kan ha börjat tidigare och hållt på till fram mot morgonkvisten. Alltså mellan 12-24 timmar. Får man negativt kl 10 dagen efter så är det ju den tiden som ägget ska släppa på. :) Klockan 10 dagen efter är ju 24 timmar efter första stegringen.

Hänger Ni med? :D

• Niicesara

När jag testade så testade jag allt från 6 på morgonen till 23 på kvällen och under de 2 dagar jag hade stegring så hade jag stegring oavsett tid på dygnet.
    Tror inte man ska lita på det med tider.

Samma sak med gravtest, där ska man testa direkt på morgonen. Jag testade på eftermiddagen på BIM-4 och då hade jag kissat en timme innan och det visade gravid. :)

• Niicesara
    IorÅsna skrev 2012-08-08 20:13:54 följande:
    Jätte tydligt positivt! Herregud!! Jag mår så dåligt.. Nytt mf? Vad händer nu? Jag förstår inget.. BIM imorgon..
    Om Du har Bim imorgon och fått ett plus så är Du ju gravid! :D Så länge Du inte blöder en massa och har ont så är det inte missfall.
  • Niicesara

Slemtorsk - då är jag/vi inte helt ute och cyklar då. :D Men när man tänker efter så stämmer det ju, annars borde det stå på ÄL testen att ägget släpper 12-48 timmar efter stegringen gått ner. Men det gör det ju inte. ;)

• Niicesara
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-08-08 20:21:12 följande:
    nepp.. jag var helt bombis på att det var så....men Lars knäppte mig på fingrarna där haha...(min läkare alltså) bara så ni vet så läser han här i tråden ibland haha...
    Haha okej. :)
    Då litar jag också på Din läkare. Säger han att det är så som vi kommit fram till, då är det så. :P
  • Niicesara
    IorÅsna skrev 2012-08-08 20:23:46 följande:
    Men jag har 4 jävla missfall bakom mig.. Jag tänker bara mf nu, inte graviditet.. Därför har jag cp panik tyvärr.. Varför ska denna hålla liksom..
    Förstår att Du är rädd för ännu ett missfall men försök att tänka att Du väntar barn - inte missfall!
    Har Ni inte fått någon utredning med tanke på att Du haft 4 missfall?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester