• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Gabriela11
    zuces skrev 2018-02-07 09:57:56 följande:

Tror du verkligen att det är något på g?? Hur går det för dig ? <3

Ja, dat gör jag. Strecket behöver inte vara jätte tydligt..du har HCG hormonen sååå <3 Hoppas att det håller sig. Du har inte BIM ännu, va? Vi har typ samtidigt. :D

Jag tror att jag har också nått på g..du vet jag hade en svagt positivt på ÄL+9 , sen ÄL+11 fick jag positivt på en CB early, igår på morognen fick jag NEG på en Predictor early, men svagt positivt igår på kvällen på en apoteketstest ( den litar jag på ). Har lite symtom, men ska testa igen på söndag. Håller tummarna för oss!! Puss puss
  • CaroIine86
    ensamärstark skrev 2018-02-07 07:31:34 följande:

Jag grundar det på egen erfarenhet.. prova själv. Gör ett gravtest och ett ältest o lägg dom bredvid varandra så kommer gravtestet se ut sådär, färgen från äntestet "rinner över" vet att det låter konstigt men så är det

Idag var testet negativt :( så får anta att det är som du säger ...
  • CaroIine86
    ensamärstark skrev 2018-02-07 07:31:34 följande:

Jag grundar det på egen erfarenhet.. prova själv. Gör ett gravtest och ett ältest o lägg dom bredvid varandra så kommer gravtestet se ut sådär, färgen från äntestet "rinner över" vet att det låter konstigt men så är det

Idag var testet negativt :( så får anta att det är som du säger ...
  • Upprepade missfall
    nattanattae skrev 2018-02-07 06:15:09 följande:

Kände väl inte att jag skulle behöva förklara mig. Har fått 4 test med svaga streck senaste månaden. Kan inte förstå hur det hänger ihop. Har börjat tro att det kanske är en cysta som ger utslag. Bokat tid till gyn nu iallafall. Dom tyckte det lät som jag var gravid. Men jag tvivlar starkt på det. Ville iallafall bara höra om ni såg någonting, eller om det bara var jag.

Jaha jag förstår, krångligt om dom inte blir starkare på så lång tid :/ Man har ju dock hört historier om personer som aldrig ens fått positiva test och ändå visat sig vara gravida.

Hur långt över bim är du? Har du ont kring någon av äggatockarna? Hoppas du får ett glatt besked av gyn iaf.
  • Elsaida
    Lottch3n skrev 2018-02-07 08:17:32 följande:

Någon som kan se något?

Ser ett väldigt svagt i verkligheten, men svårt att få på bild :/

När jag laddar ner ditt test ser jag något men de ser ljust ut, nästan vitt, vilken dag är du på?
  • Min tur
    filli01 skrev 2018-02-07 09:20:39 följande:

Jag tog detta testet i förrgår. Tycker det ser positivt ut. Har haft små brunröda flytningar ett par ggr men bara på pappret liksom.

Har tagit test både igår och idag men jag kan bara ana ett streck med blotta ögat, går inte fånga på bild.

Någon som har fått positivt för att sedan få negativt och sedan fått positivt igen? Eller har jag fått ett missfall med dom små blödningarna.

Testa med ett digitalt. Jag hade betydligt svagare streck än sådär och fick Gravid 1-2 veckor.
  • Lottch3n
    Elsaida skrev 2018-02-07 10:53:09 följande:

När jag laddar ner ditt test ser jag något men de ser ljust ut, nästan vitt, vilken dag är du på?

Det ser svagt rosa ut i verkligheten..

Är på bim -5.
  • nattanattae
    Upprepade missfall skrev 2018-02-07 10:43:58 följande:

Jaha jag förstår, krångligt om dom inte blir starkare på så lång tid :/ Man har ju dock hört historier om personer som aldrig ens fått positiva test och ändå visat sig vara gravida.

Hur långt över bim är du? Har du ont kring någon av äggatockarna? Hoppas du får ett glatt besked av gyn iaf.

Hade mens för 2 månader sen, den 19 Januari fick jag istället rosa flytningar som kom och gick i två dagar. Har haft hugg i äggstockarna, ont vid sex, blöder efter sex, svullna känsliga bröst och bröstvårtorna har mörknat med fler ?uppåthöjningar? och lilaaktig nyans, gravsymtom. Men något är fel, måste ju nästan vara någon cysta. Vad skulle det annars vara? Missfall? :(
  • zuces
    Mariiiiiie skrev 2018-02-07 11:55:01 följande:

Jag ser :)

Tack för ögonen!! Vi får se hur det utvecklas :D
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester