• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • CaroIine86
    ensamärstark skrev 2018-02-06 08:59:17 följande:

Nej det är negativt. Det har legat för nära ältestet då får man sådär

Åh ????
  • GlitterLina
    CaroIine86 skrev 2018-02-06 08:09:21 följande:

Hjälp! Är det positivt? Det blåa är gravtest.. negativt igår och ser ut såhär idag... äl +8

Det bästa är nog om du tar ett nytt test
  • CaroIine86
    GlitterLina skrev 2018-02-06 10:16:20 följande:

Det bästa är nog om du tar ett nytt test

Ja ,tog ett nyss men det var såklart negativt. Förväntade mig inget annat iofs då det är tidigt och det i morse var på morgonurin.. förstår dock inte hur det kan påverka att det ligger nära? Ett gravtest känner väl ENBART av hcg? Ett positivt gravtest är till 99,9 säkert om man följt anvisningarna , men hottar ingenstans att fy får ligga nära ett ältest? Nu fiskar jag här ... Hahaha
  • Gabriela11
    hallonnpaj skrev 2018-02-06 08:37:00 följande:

Bim+2 idag och ingen mens.

Molvärk som kommer och går. Dock vet jag inte om jag ser något på dessa test från idag. Vad tycker ni?

Jag ser ett jätte svagt streck. Testa igen imon bitti :*
  • thefee

Tog ett test igåri. Såg neg ut men efter några timmar såg man ett svagt plus( jag veeet man inte ska kolla på dom efter flera timmar men men) provade igen idag med ett annat märke men det var helt neg. Fanns inget som tyder på plus där. Är på bim-3 tror jag det varierar +-1-2dagar när mensen kommer. Har ömma bröst och migrän. Migrän får jag alltid när mina hormoner börjar ändra (ägglossning och vid mens) så vet inte alls. Kommer nog överanalysera testet från i morse när jag kommer hem ikväll och säkert köpa ett till för säkerhet och kolla imorgon igen eller torsdag.

Gissar på spöksträck men hoppas ändå lite att det inte är det (det är inte planerat). Tog ett test i lördags bara för att, och det var helt blankt även flera timmar efter såå lite hopp finns. Vad tror ni spök eller ska jag prova igen?

• My102

Köp aldrig babyplan tidiga test! Tog ju ett söndags och fick ett solklart plus. Idag har jag fått spottings! Mens på G. Fy fan.. besvikelsen är total.

• Femblirsex14
    My102 skrev 2018-02-06 11:04:48 följande:

Köp aldrig babyplan tidiga test! Tog ju ett söndags och fick ett solklart plus. Idag har jag fått spottings! Mens på G. Fy fan.. besvikelsen är total.

Åh va trist

Grejen med de testen är att de läser av väldigt tidigt. När testade du ? Innan bim? Jag har testat flera dagar innan bim med dem och fått synligt streck men några dagar senare (vid bim) har jag fått en blödning. Så troligtvis ett tidigt mf Vet exakt hur det känns! Har gått igenom både tidigt mf, senare mf och ma nu i november. Vågar knappt glädjas om jag är gravid nu (bim om 7 Dagar)
  • My102
    Femblirsex14 skrev 2018-02-06 11:15:20 följande:

Åh va trist

Grejen med de testen är att de läser av väldigt tidigt. När testade du ? Innan bim? Jag har testat flera dagar innan bim med dem och fått synligt streck men några dagar senare (vid bim) har jag fått en blödning. Så troligtvis ett tidigt mf Vet exakt hur det känns! Har gått igenom både tidigt mf, senare mf och ma nu i november. Vågar knappt glädjas om jag är gravid nu (bim om 7 Dagar)

Om mensen kom idag nu då så två dagar innan BIM. Grejen är också att jag har tagit både letrozol och gonal f med garanterad ägglossning men inte alls fått mina hemska pms känslor som jag 99/100 alltid får när mensen kommer. Trodde verkligen att det def var nåt
  • Femblirsex14
    My102 skrev 2018-02-06 11:04:48 följande:

Åh va trist

My102 skrev 2018-02-06 11:33:49 följande:

Om mensen kom idag nu då så två dagar innan BIM. Grejen är också att jag har tagit både letrozol och gonal f med garanterad ägglossning men inte alls fått mina hemska pms känslor som jag 99/100 alltid får när mensen kommer. Trodde verkligen att det def var nåt

Då tror jag på tidigt mf. Troligtvis en kemisk graviditet. Babyplan har aldrig visat ngt när jag inte varit gravid!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester