• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Sommaren12
    eldhberg skrev 2018-02-05 12:10:03 följande:

Hej tjejer.

Förra månaden så fick jag positivt på graviditetstest. Började blöda lite, till en början var det ljust ljust rosa bara och inte speciellt mycket, men sen vart det väldigt rött och kom ännu mer mängd, dock inte som en vanlig mens. Klumpar i också. Hade lite kraftigare mensvärk till och från, som även gick ut i ryggen. Graviditetstestet vart negativt igen. Tog ju detta som att graviditeten avbröts i väldigt tidigt stadie.

Äl kom igen, kollade med äl stickor plus att jag hade känningar. Så vi körde på igen. Nu har jag fått svagt positivt igen på graviditetstest. Men tänker såklart inte ta ut något i förskott ännu. Men det är extremt tidigt än och känner att det är absolut omöjligt att jag skulle plussa redan.

Kan det vara så att det har funnits kvar av de "gamla" hormonerna och om det nu är en ny graviditet, att hormonerna "fylls på" så jag kan testa otroligt tidigt på grund av det?

Eller kanske att det innan var en tvilling graviditet och att det ena vart bortstött, och att hormonnivån sjönk på grund av det för att nu visa positivt igen?

Ursäkta mitt väldigt luddiga inlägg men hoppas att ni förstår vad jag menar och tänker. Har ni någon tanke om detta? Känner mig bara så förvirrad :(

Beklagar att du fick missfall. :( Har ingen erfarenhet av det men låter lustigt om du fick negativt test i samband med missfallet att det skulle va det som nu ger ett svagt plus. Låter mer troligt att du faktiskt är gravid igen. Har hört många gånger att i samband med missfall är kroppen liksom inställd på graviditet och mer mottaglig så för många går det ju snabbt att bli gravida igen. Vi hoppas på det! När är bim? Avvakta någon dag och ta ett digitalt?
  • eldhberg
    Sommaren12 skrev 2018-02-05 12:51:03 följande:

Beklagar att du fick missfall. :( Har ingen erfarenhet av det men låter lustigt om du fick negativt test i samband med missfallet att det skulle va det som nu ger ett svagt plus. Låter mer troligt att du faktiskt är gravid igen. Har hört många gånger att i samband med missfall är kroppen liksom inställd på graviditet och mer mottaglig så för många går det ju snabbt att bli gravida igen. Vi hoppas på det! När är bim? Avvakta någon dag och ta ett digitalt?

Tack så mycket.

Jo, det har jag också hört. Det var bara att det är så tidigt, det får ju tankarna att spinna iväg. Borde inte ens testa så tidigt heller, men sån är jag! Är ca 1 vecka +- någon dag kvar till BIM. (Hade positivt äl test flera dagar??)

Har ett digitalt hemma men kommer vänta med det närmare bim tror jag. Har några stickor kvar hemma så kommer ju märkas om det skulle bli starkare om ett par dagar. Håller tummar och tår.

Tack så mycket för ditt svar!
  • eldhberg
    maria1992 skrev 2018-02-05 18:21:08 följande:

Supernegativt?

Kunde inte hålla mig ????????

På bim -6 med ett vanligt test haha.

Tycker att jag kan ana något!
  • maria1992
    eldhberg skrev 2018-02-05 18:35:05 följande:

Tycker att jag kan ana något!

Hoppas hoppas hoppas! Ska ta om några dagar igen. Hade så många hemma haha!
  • YaseminL
    maria1992 skrev 2018-02-05 18:21:08 följande:

Supernegativt?

Kunde inte hålla mig ????????

På bim -6 med ett vanligt test haha.

Jag ser absolut något! Testa igen om någon dag :)
  • maria1992
    YaseminL skrev 2018-02-05 19:30:34 följande:

Jag ser absolut något! Testa igen om någon dag :)

Sant?

Gud... tack!

Hoppas. Tar ett test på bim -4 med och med morgonurin kanske hihi, tack!!
  • evki90

Testet taget i onsdags. BIM i morgon. Någon som haft liknande?
  • filli01

Bim -1 idag fick ett lika svagt streck som igår. Synbart i verkligheten men svårt att fota. Fick lite brunröd blödning igår kväll, inga klumpar dock.

Borde strecket varit starkare idag eller är det mf på g?

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester