• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Elsaida

Äl + 6 idag och fick hem nya test så var ju tvungen att testa nu bara för att

Ser ni något på detta?

• Upprepade missfall
    nattanattae skrev 2018-02-06 21:23:05 följande:

Kunde inte hålla mig, är på bim -7. Spännande! :)

Förlåt men jag blir jätteförvirrad nu.. Hade du bim både i slutet på december och den 2a januari :S Klickade på "visa endast" på ditt nick för att komma direkt till bilden du lagt upp o såg då dina tidigare inlägg. Inte kan du väl ha bim 2 ggr på 2 veckor :S

Jag ser något svagt på dina test men hade du bim för 4 dagar sen så kan du ju inte hunnit ägglossa och bli gravid redan, speciellt inte så de syns på ett gravtest. Vet därför inte hur ja ska tolka ditt test, är du möjligtvis längre gången än du tror? Fick en sen äl förra månaden och blödningen på bim den 2a jan var en nidblödning kanske? Tycker dock strecket ser grått ut, är det tydligt rosa irl?
  • Gabriela11
    Elsaida skrev 2018-02-06 22:12:19 följande:

Äl + 6 idag och fick hem nya test så var ju tvungen att testa nu bara för att

Ser ni något på detta?

Jag ser, men det är kätte svagt ( ganska tidigt också ). Håller tummarna för dig :)
  • Ek90
    CaroIine86 skrev 2018-02-06 10:19:58 följande:

Ja ,tog ett nyss men det var såklart negativt. Förväntade mig inget annat iofs då det är tidigt och det i morse var på morgonurin.. förstår dock inte hur det kan påverka att det ligger nära? Ett gravtest känner väl ENBART av hcg? Ett positivt gravtest är till 99,9 säkert om man följt anvisningarna , men hottar ingenstans att fy får ligga nära ett ältest? Nu fiskar jag här ... Hahaha

Jag har aldrig hört om att det skulle göra någon
    ensamärstark skrev 2018-02-06 08:59:17 följande:

Nej det är negativt. Det har legat för nära ältestet då får man sådär

Aldrig hört något om att ett gravtest skulle reagera bara för det ligger nära ett ÄL-test. Vad grundar du det på? Vad för reaktion skulle kunna ske för att de ligger jämte varandra?
  • nattanattae
    Upprepade missfall skrev 2018-02-06 22:15:48 följande:

Förlåt men jag blir jätteförvirrad nu.. Hade du bim både i slutet på december och den 2a januari :S Klickade på "visa endast" på ditt nick för att komma direkt till bilden du lagt upp o såg då dina tidigare inlägg. Inte kan du väl ha bim 2 ggr på 2 veckor :S

Jag ser något svagt på dina test men hade du bim för 4 dagar sen så kan du ju inte hunnit ägglossa och bli gravid redan, speciellt inte så de syns på ett gravtest. Vet därför inte hur ja ska tolka ditt test, är du möjligtvis längre gången än du tror? Fick en sen äl förra månaden och blödningen på bim den 2a jan var en nidblödning kanske? Tycker dock strecket ser grått ut, är det tydligt rosa irl?

Kände väl inte att jag skulle behöva förklara mig. Har fått 4 test med svaga streck senaste månaden. Kan inte förstå hur det hänger ihop. Har börjat tro att det kanske är en cysta som ger utslag. Bokat tid till gyn nu iallafall. Dom tyckte det lät som jag var gravid. Men jag tvivlar starkt på det. Ville iallafall bara höra om ni såg någonting, eller om det bara var jag.
  • ensamärstark
    Ek90 skrev 2018-02-06 22:34:16 följande:

Jag har aldrig hört om att det skulle göra någonAldrig hört något om att ett gravtest skulle reagera bara för det ligger nära ett ÄL-test. Vad grundar du det på? Vad för reaktion skulle kunna ske för att de ligger jämte varandra?

Jag grundar det på egen erfarenhet.. prova själv. Gör ett gravtest och ett ältest o lägg dom bredvid varandra så kommer gravtestet se ut sådär, färgen från äntestet "rinner över" vet att det låter konstigt men så är det
  • zuces

Bättre bild kanske. Det syns tydligt i verkligheten men den är ju inte jätterosa än, använder testlagrets tester. Vad tror ni? Kan man testa med digitalt imorgon kanske?
  • Lottch3n

Någon som kan se något?

Ser ett väldigt svagt i verkligheten, men svårt att få på bild :/
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester