Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer, är det någon här som är duktig på äl-tester?

Använder från testlagret, och i fredags fick jag ett väldigt starkt streck. Tyckte det såg ut att vara lite lite svagare än kontroll så jag gjorde ett cb digitalt oxå för att se vad det sa. Det visade glad gubbe.

Lördagens test från testlagret visade klart positivt, dagen efter cbs glada gubbe.

Dagens test borde ju varit svagare igen då, och det var det. Men det såg ut precis som i fredags, på gränsen till positivt och cb gav mig ju glad gubbe då.

Någon av er som vet om cb möjligtvis är känsligare än testlagrets, eller vilken av dom som är mest pålitlig? När var äl egentligen, eller är det så att jag inte får någon äl denna månad :( Man har ju läst på andra ställen att positiva äl-tester flera dagar i rad brukar innebära att inget ägg släpper :/

• Upprepade missfall
    Teady111 skrev 2017-10-29 16:53:55 följande:

Hej, jag skulle säga att CB är pålitligare, så gå på det! Testlagrets äl-test har en förmåga att ge fullt utslag ett dygn försent.

Okej, tack för svar då hoppas jag att cb visade rätt :)
  • Upprepade missfall
    LillaAw skrev 2017-11-04 15:57:38 följande:

Hej! Ni som finns här i tråden kanske vet. Jag är på äl+9 och tog ett ägglossningstest bara för att se och det visade ganska starkt. Vet att jag haft ägglossning då jag va på gynundersöknig igår och det fanns inga äggblåsor på gång. Ska snarare ha mens om några dagar... varför är testet så starkt så lång tid efter ägglossning?? Kan det ge utslag vid graviditet?

Äl-test kan ge starkt utslag på flera hormoner, och är därför inte alltid helt pålitliga. Exempelvis som du frågade om så kan det ge utslag vid grav, men det är oxå många som får utslag på kommande mens. Så ja hade inte taget ett äl-test som vägvisare för ev grav, speciellt inte ett som inte är positivt. Kör ett gravtest istället :)

Nyfiken fråga till de som brukar hänga i tråden! Hur kommer det sig att ni alltid räknar svaga gravtest som inte resulterar i graviditet som spökstreck och inte en trolig kemisk graviditet? Speciellt de som fått svaga i flera dagar är jag nyfiken på varför spök är så mkt mer självklart än en kemisk graviditet, som ju faktiskt av sjukvården sägs vara väldigt vanligt. Tänker på tex Charlizee som här om dan hade mer än 1 positivt, på två olika testmärken dessutom. Jag blir smått nervös o vet inte om jag vågar lita på nått test längre när man läser här :P
  • Upprepade missfall
    Charlizee skrev 2017-11-04 20:13:20 följande:

Jag har faktiskt inte tänkt på det, men klart kan det ha varit en kemisk graviditet... vet ju också att CB är kända för sina spökstreck så tog bara för givet så var fallet.

OM det var en kemisk graviditet påverkar det mina chanser för nästa månad negativt?

Jaha ja kom det efter testtiden så kan ju testerna ibland bli ogiltigt positiva så då räknas det ju inte som ett positivt test. Missade att det var så, men du hade väl gjort ett från testlagrets oxå? Det tyckte jag oxå såg svagt positivt ut, de va därför jag tyckte dina verkade mer som kemisk.

Det betyder absolut inget för fortsatta försök iaf. Nästan alla får nån gång kemisk graviditet om man ska lyssna på sjukvården, det ska vara jättevanligt. Och det avslutas så pass snabbt att kroppen knappt hinner påverkas av graviditeten än. Så din cykel bör va mer eller mindre som vanligt :) Testar man innan bim hinner man ju märka att det skett för man får ett par svaga test. Men annars märker man inget för det är som att man får en vanlig mens bara, kanske nån dag sen.
  • Upprepade missfall
    LillaAw skrev 2017-11-04 16:45:26 följande:

Tack! Jag tror som du. Man testar nog bäst efter bim för att det är så många tidiga graviditeter som ändå inte blir något av som stöts bort som vanligt vid mensen. testen kan ju stämma att det finns låga nivåer av hcg men sen blir det en mens av det av olika anledningar.

Jaa svårt att hålla sig bara. Jag testa upp 8 test förra månaden fast än jag vet att det bara är dumt :P Ser strecket på ditt gravtest tydligt förresten, fast det är svagt. I kombo med starkt äl-test borde det ju stämma, hoppas det! :)
  • Upprepade missfall
    Charlizee skrev 2017-11-04 20:37:52 följande:

Ja de gjorde ju det MEN var blå och i min värld ganska tydliga... testlagret-testet kunde man anat något men jag var ändå ganska osäker. Sen vill man ju sååå mycket minsta lilla antydan får en att hoppa jämfota

Mensen kom ju på i princip utsatt datum så hoppas cykeln kommer vara som den brukar om det var en kemisk grav.

Närmar du dig BIM? Testat? Ska testa?

Tråkigt att det inte blev något :( Men ny chans snart igen då, så hoppas du får ett riktigt + då istället :)

Jag har bim om en vecka ungefär, men killen var sjuk över äl så förhoppningen för denna månad är låg :/ Vet inte hur ja ska göra med testandet denna månad. Testade upp 8 test förra månaden och det är så jobbigt att bli besviken flera dagar i rad så vill försöka hålla mig med det denna månad :P Har bara 2 test kvar hemma så tar kanske ett på fredag.
  • Upprepade missfall
    UngmammatillE skrev 2017-11-04 20:23:25 följande:

Och återigen så är de jag! Tog ett ÄL-test vid 12-tiden idag(de översta) och nu vid 20.00 tog jag ett till(nedersta). Och nu är min fråga. De nedersta testet: det måste väl ändå vara positivt? Alla de här värkarna som pågått i snart 4 dygn låste väl bero på något. Tacksam för alla svar!

Det är ju inte positivt än. Men jag fick oxå sådär denna månad o testade då med ett digitalt för att verkligen va säker på att de inte va dags än. Det digitala blev då positivt så kolla med ett digitalt oxå om du har hemma. Men det kan vara att det blir starkt för att du ska ha mens när som oxå, dom kan ge utslag för mer än bara äl. Inte säkert du får äl innan mens heller, när du nyligen tagit ut p-stav.
  • Upprepade missfall
    Milou3 skrev 2017-11-04 17:22:02 följande:

Jag tror som dig! Vanligt som tusan med kemiska graviditeter. Och just i Charlizee's fall tror jag det var kemiskt. Men just CB ger ett svagt svagt streck även om man testar äl+1 vilket jag gjort nångång för att kolla av just hur spökstreck ser ut. Men oftast tror jag som dig, att det faktiskt är kemiska graviditeter!

Usch tack då vet jag att jag ska undvika CB iaf! :P Brukar köra testlagret och får väl fortsätta med det. Men dom verkar inte heller helt pålitliga då dom vid några tillfällen råkat skicka ut felgjorda gravtest som egentligen varit ägglossningstest till sina kunder. Så man får väl se till att testa med två olika märken om man får ett + nån gång :P
  • Upprepade missfall
    Milou3 skrev 2017-11-04 22:31:17 följande:

Det allra bästa är väl att vänta in bim och kommer ingen mens och man känner sig gravid så brukar det bli ett tydligt positivt plus! Men det ska till mycket kraft för att inte testa innan bim ;)

Ja haha, det kliar ju en del i fingrarna när bim börjar närma sig så det är svårt att låta bli. Jag kan inte minnas att jag nån gång fått + mer än nån dag innan bim heller så att börja redan en vecka efter äl är ju bara bortkastade test egentligen. Sen håller dom inte i sig mer än en vecka eller 2 efter heller innan missfall så jag kan ju lika gärna vänta till 2 veckor efter bim med att testa. Innan dess betyder positivt ingenting för mig ändå :P Men såklart slösar jag med test ändå...
  • Upprepade missfall
    UngmammatillE skrev 2017-11-05 07:51:33 följande:

Idag fick jag denna FASTA smily. Visst bestyrde de att de verkligen är ÄL? Och inte ger utslag på att mens kan komma? Mvh

Jag vet faktiskt inte hur det är med just CB och ge utslag inför mensen. Men jag tycker inte du ska analysera det så mycket utan kör på bara o räkna det som äl. Kommer mensen om nån dag så märker du ju det ;)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester