Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

xinea skrev 2017-11-05 08:51:47 följande:

Tog två tester igår och fick svaga streck på båda. Kan inte riktigt tolka om det är positivt eller ej, vad tror ni?

Det är ju inte supertydligt men mer än vad jag tidigare fått när jag gjort tester. 

Får man positivt inom testtiden på 2 olika märken så är det ju positivt. Kommer det mens sen ändå så är det isf en kemisk graviditet, alltså ett väldigt tidigt missfall där det befruktade ägget försöker fästa men sen av någon anledning inte lyckas. Tycker dessutom båda är ganska tydliga ;) Grattis!
  • Upprepade missfall
    LillaAw skrev 2017-11-05 01:21:00 följande:

Jag hoppas verkligen. Men har försökt i snarr 9 månader och känner samma varje månad med spända bröst som alltid visat sig vara pms. Så vågar inte tro på det heller.. får vänta någon dag till och ta ett nytt test. Jag är så att jag nästan hellre tar ett negativt test än mens så vill gärna veta så fort det går.

Gravsymptom och pms känns ju så lika så det är ju svårt att veta vilket det beror på, men jag håller iaf tummarna att nästa test visar tydligare :)

Ja alltså jag har ju fått mediciner jag ska ta i samband med graviditet i hopp om att slippa fler missfall så därför vill jag ju oxå veta så fort som möjligt egentligen. Men jag har aldrig fått positivt mer än nån dag innan bim så jag får nog inse att för mig är det helt onödigt att testa innan bim-2. Även fast det börjar klia i fingrarna nu äl+8 :P
  • Upprepade missfall
    Mamman2015 skrev 2017-12-27 15:55:47 följande:

Clearblue testa tidigt. Tänker till 99% att det är negativt? Men på bruksanvisningen är ett neg test enbart ett streck inga andra konturer. Usch vad besviken jag blir :(((

Resultatet var ju smått märkligt, ser ut som att det är fel på testet. Reklamera det o gör ett nytt tycker jag.
  • Upprepade missfall
    MissNorberta skrev 2017-12-27 18:33:45 följande:

En till fråga bara. Har testat med ägglossningstest i 7 dagar nu med för inte trott riktigt på dom svaga strecken på gravtesten så velat se om d kanske varit känningar på ägglossning jag haft och uppfattat som symptom. Nu har jag 8 stycken som alla visar lika starkt positivt (lika starkt som kontroll strecket allihopa!) från 7 dagar tillbaks alltså. Tar det lite som ännu ett tecken på att d är bebis o inte något annat som händer där inne eftersom hormonerna är så lika tänker jag o man har väl inte ägglossning så länge :O . Eller vad tror ni om det? Väldigt förvirrande det här haha :)

Förstår att du tänker att äl-testen då skulle reagera på graviditetshormon istället. Och det kan ju såklart vara så, jag ser nått svagt på ditt senaste gravtest du la upp så hcg verkar ju finnas iaf. Min enda fundering kring det är bara att hormonet ska ju öka ganska snabbt i början. Så om din kropp började producera redan för 7 dagar sen så starkt att äl-testen reagera på det. Borde de då inte 7 dagar senare finnas tillräckligt för att ett gravtest ska kunna visa tydligt? Antingen har äl-testen nog reagerat på något annat de första dagarna, men att du faktiskt är gravid oxå. Eller sä är risken att de är en kemisk o de är därför gravtesten inte blir starkare :/
  • Upprepade missfall
    Milou3 skrev 2017-12-29 09:18:35 följande:

Jag skulle inte ge upp än. Testlagret brukar inte ge spök.

Bättre du fortsätter med testlagret för att tydligare se ökning.

Jag får alltid svaga gråa streck på testlagrets varje månad. Blir galen på dom testen för det slutar alltid med att jag står och vrider och vänder och försöker avgöra i en timme om de är samma gråa som alltid eller om de inte är lite svagt rosa denna gång. Har fått så starka gråa att de fastnat på bild till pch med, men då var det tydligt att de verkligen va just grått och inte rosa. Så spök kan dom visst ge, riktiga spök o inte svaga positiva som antagligen egentligen är kemiska graviditeter men som alla av nån anledning tolkar som spök :-P
  • Upprepade missfall
    Hedblomster skrev 2017-12-29 11:53:59 följande:

Samma här! Ändå fortsätter jag köpa dom...

Haha jag med, förstår mig inte på mig själv. Det är väl vanan i kombo med att dom är billiga antar jag. Den här månaden har jag bestämt att jag inte ska testa förns tidigast bim-2 så jag iaf drar ner på dagar att stå och analysera. Men vi får se hur det går, äl+2 och börjar redan klia i fingrarna att testa :-P
  • Upprepade missfall
    Pigall skrev 2017-12-29 12:02:09 följande:

Skönt att det finns fler än jag som blir galna på att kemiska som ger utslag på mer känsliga test alltid kallas spök i den här tråden! Det är en stor skillnad på de två.

Haha jaa vad är grejen med det där egentligen? Även när några påpekar att det finns något som heter kemisk graviditet som är väldigt vanligt så är det ändå mer logiskt i den här tråden att testen visar fel. Antar att de flesta inte har så stor koll på vad det är eller att det existerar. Det är väl vanligare att man testar långt innan bim nu än vad det var förr och därför även vanligare att man upptäcker de kemiska graviditeterna som man annars inte hade vetat skett ens. Tänker också att de flesta som försöker bli gravida blir det relativt snabbt ändå och då behöver man aldrig reflektera över såna saker. Så det är väl därför många inte vet om vad en kemisk graviditet är.
  • Upprepade missfall
    Milou3 skrev 2017-12-29 12:10:29 följande:

Vad trist :( inget jag upplevt iaf. Har nog använt ett 70-tal test från testlagret under året. Haft enorm tur gissar jag.

Eller så är det bara jag som stirrar alldeles för noga på testen och vägrar acceptera att dom är negativa
  • Upprepade missfall
    eelinh skrev 2017-12-29 14:46:07 följande:

Samma här, riktigt starka streck som är tydligt gråa. Har med fått med dom på bild många ggr och skickat till vänner för att höra vad de tror :/

Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att få dedär gråa hela tiden. Började nästan undra om jag gjorde något fel :-P Har oxå skickat bilder på mina till vänner, och även tvingat sambon titta och säga vad han tror men han säger inte så mkt
  • Upprepade missfall
    beso skrev 2017-12-31 00:32:34 följande:

Åh jäklar! :( Som du säger kan ju spermierna överleva 7dgr..så då kan jag blivit gravid så sent som 7dec med kille1 och tidigast den 14dec med kille2..! Alltså bara en v som skiljer som minst..! :( Kan man inte se exakt hur gammal den är då när man kollar i v 8?

Med killen den 14dec var det avbrutet. Är det inte svårt att bli gravid då..?

Fan vilken sits! Mitt klantarsel alltså! :(

Fast om du kollar bak på beskrivningen så står det att resultatet 2-3 v= graviditetsvecka 4-5 så det stämmer ju ändå med din beräkning. Bevisar ju tyvärr inget men jag tror nog ändå kille nr 1 är det troligaste allternativet, med tanke på att kille nr 2 dessutom inte kan ha lämnat så många simmare. Håller tummarna för kille nr 1 iaf, för det verkar vara vad du hoppas på? :-P
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester