Inlägg från: Upprepade missfall |Visa alla inlägg
  • Upprepade missfall

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

nattanattae skrev 2018-02-06 21:23:05 följande:

Kunde inte hålla mig, är på bim -7. Spännande! :)

Förlåt men jag blir jätteförvirrad nu.. Hade du bim både i slutet på december och den 2a januari :S Klickade på "visa endast" på ditt nick för att komma direkt till bilden du lagt upp o såg då dina tidigare inlägg. Inte kan du väl ha bim 2 ggr på 2 veckor :S

Jag ser något svagt på dina test men hade du bim för 4 dagar sen så kan du ju inte hunnit ägglossa och bli gravid redan, speciellt inte så de syns på ett gravtest. Vet därför inte hur ja ska tolka ditt test, är du möjligtvis längre gången än du tror? Fick en sen äl förra månaden och blödningen på bim den 2a jan var en nidblödning kanske? Tycker dock strecket ser grått ut, är det tydligt rosa irl?
  • Upprepade missfall
    nattanattae skrev 2018-02-07 06:15:09 följande:

Kände väl inte att jag skulle behöva förklara mig. Har fått 4 test med svaga streck senaste månaden. Kan inte förstå hur det hänger ihop. Har börjat tro att det kanske är en cysta som ger utslag. Bokat tid till gyn nu iallafall. Dom tyckte det lät som jag var gravid. Men jag tvivlar starkt på det. Ville iallafall bara höra om ni såg någonting, eller om det bara var jag.

Jaha jag förstår, krångligt om dom inte blir starkare på så lång tid :/ Man har ju dock hört historier om personer som aldrig ens fått positiva test och ändå visat sig vara gravida.

Hur långt över bim är du? Har du ont kring någon av äggatockarna? Hoppas du får ett glatt besked av gyn iaf.
  • Upprepade missfall
    nattanattae skrev 2018-02-07 13:13:43 följande:

Hade mens för 2 månader sen, den 19 Januari fick jag istället rosa flytningar som kom och gick i två dagar. Har haft hugg i äggstockarna, ont vid sex, blöder efter sex, svullna känsliga bröst och bröstvårtorna har mörknat med fler ?uppåthöjningar? och lilaaktig nyans, gravsymtom. Men något är fel, måste ju nästan vara någon cysta. Vad skulle det annars vara? Missfall? :(

Men gud jag är ju helt förvirrad, fick för mig att vi var på 6e januari igår!! :-P Alldeles för mycket annat att tänka på nu för att min hjärna ska fungera fullt ut haha :-P

Nu börjar jag hänga med lite mer i allt här. Men då skulle det ju ändå kunna vara en graviditet? Man kan ju vara gravid och ha cysta samtidigt, och det kanske är därför du har ont och blöder vid sex. Alltså om äl uteblivit förra månaden så kan det ju vara därför du inte fick mens när du skulle haft den för en månad sen. Och sen fick du äl nyligen och blev då gravid.

När ska du till gyn? Håller tummarna för att det är en tidig graviditet!
  • Upprepade missfall
    nattanattae skrev 2018-02-07 20:18:00 följande:

Åh jaha haha, känns ju inte som att det redan är februari!

Ja så skulle det kanske kunna vara, känns ändå som att allt är så himla skumt, speciellt att strecken inte blir starkare! Visserligen tog jag testet på eftermiddagen nu, kanske borde ta ett till med morgonurin? Nu i efterhand börjar jag tänka att testet kanske var grått? Vad är anledningen till att man får flera svaga gråa streck med olika märken? Kan jag ha gjort något fel?

Nej jag tror inte du gör något fel, ibland då blir det så bara. Jag har märkt att när jag doppat lite längre stund så blir det oft
    nattanattae skrev 2018-02-07 20:18:00 följande:

Åh jaha haha, känns ju inte som att det redan är februari!

Ja så skulle det kanske kunna vara, känns ändå som att allt är så himla skumt, speciellt att strecken inte blir starkare! Visserligen tog jag testet på eftermiddagen nu, kanske borde ta ett till med morgonurin? Nu i efterhand börjar jag tänka att testet kanske var grått? Vad är anledningen till att man får flera svaga gråa streck med olika märken? Kan jag ha gjort något fel?

Jag får jätteofta gråa streck. Tror det kan ha med att göra att jag ofta doppar testen ganska många sekunder längre än man ska för att vara på säkra sidan att ja verkligen doppat tillräckligt länge. Har märkt att när jag inte doppar lika länge blir det inte lika ofta gråa streck. På testlagrets hemsida förklarar dom varför de blir så. Här är en länk till förklaringen :) www.testlagret.se/varfor-konstigt-spokstreck-graviditetstest

Så det är nog inget du gör fel, det bara blir så ibland. Gör ett nytt test om nån dag o se om det blir tydligare :)
  • Upprepade missfall
    Upprepade missfall skrev 2018-02-07 21:07:55 följande:

Nej jag tror inte du gör något fel, ibland då blir det så bara. Jag har märkt att när jag doppat lite längre stund så blir det oftJag får jätteofta gråa streck. Tror det kan ha med att göra att jag ofta doppar testen ganska många sekunder längre än man ska för att vara på säkra sidan att ja verkligen doppat tillräckligt länge. Har märkt att när jag inte doppar lika länge blir det inte lika ofta gråa streck. På testlagrets hemsida förklarar dom varför de blir så. Här är en länk till förklaringen :) www.testlagret.se/varfor-konstigt-spokstreck-graviditetstest

Så det är nog inget du gör fel, det bara blir så ibland. Gör ett nytt test om nån dag o se om det blir tydligare :)

Oj haha, råkade klicka bakåt på telefonen efter jag börjat skriva och då försvann allt så jag fick börja om. Men uppenbarligen så hade det inte försvunnit helt eftersom det kom med i det nya jag skrev :P
  • Upprepade missfall
    ginana01 skrev 2018-02-20 11:27:08 följande:
    Jag håller faktiskt inte med de andra om att man inte ser ett dugg på något av dina test. Jag ser små skuggor på några av dom. Men om du hade varit gravid nu så hade det synts tydligt. Vet inte hur mkt du redigerat testerna heller, men de går att redigera så det syns streck på nästan varenda test så om du behöver redigera testen för att se något på dem är det inte positivt. Om du gör ett digitalt test nu och det visar negativt så är du inte gravid. Att vara sk låghormonare är inte heller en logisk förklaring då de innebär att du ska vara flera veckor gången och ha under 25 mIU/ml i hcg när det borde vara på tusentals mIU/ml.

Jag tror att det du ser är helt vanliga spökstreck som man kan få på alla test. Jag kan nämligen omöjligt avgöra om det är rosa eller grått, då de enda bilder på testet då de ser lite rosa ut också ser väldigt redigerade ut. Länkar en förklaring från testlagret på vad ett spökstreck egentligen är, ett lästips som kan göra att man förstår lite bättre.

www.testlagret.se/varfor-konstigt-spokstreck-graviditetstest

Fortsätter du testa så skulle jag iaf inte dela fler bilder i gruppen på ett tag då de enbart kommer leda till att du blir besviken och alla här blir irriterade på dig. Kram och Lycka till!
  • Upprepade missfall
    ginana01 skrev 2018-02-20 18:25:46 följande:

Bilden kom inte med

Är det ett nytt som du tagit idag eller? Här går det ju inte att säga att inget syns iaf. Ser dock inte ut som färgen runnit klart ännu, kan du inte ta en ny på den nu när det inte är rött överallt?

Om det här är från idag och du nu upplevet att testen blivit starkare så kan det ju vara så att du haft äl för bara nån vecka sen. Jag tycker ändå att du ska ge upp testandet på dessa stickor och köpa ett digitalt nu så du vet sen. Finns ju flera digitala alternativ än cb nu för tiden också om du vill ha tag på en billigare variant. Rfsu tex har ett för under 100 kr.
  • Upprepade missfall
    beso skrev 2018-02-20 19:02:11 följande:

Ser nåt svagt. Men då d inte blir starkare kan det även bero på tidigare mf som efteråt kan visa posetivt i flera månader.. Hoppas det bara beror på lågt hormon utan att nåt e fel..men chansen e nog rätt liten tyvärr. Funderar på utomkvedshavandeskap..tror att tecken på det kan vara svaga streck..är osäker! Googla!

Fast de sista hon la upp nu är ju starkare än de hon lagt upp tidigare, tycker inte du? Så då blir de ju isf starkare. Jag tror nästan det kan vara en tidig graviditet, vilket vore riktigt kul med tanke på hur många som näst intill sagt att hon inbillar sig :-P

Hormoner som finns kvar så länge efter missfall är ju sena missfall, tidiga försvinner ganska snabbt o hon har ju inte varit flera veckor gravid iaf. Då hade hon ju fått ett tydligt + o sen sett de sjunka. Och vid utomkveds ökar hcg visserligen långsammare men gravtesterna har så låg känslighet att de ska synas tydligt på testet ändå. Hormonerna gör över 1000 snabbt o gravtesterna mäter så lågt som 25.
  • Upprepade missfall

Är det någon här som har erfarenhet av graviditetskollens testa tidigt? Gjorde ett idag av nån dum anledning på äl+6 eller +7 och tyckte mig se en skugga på testet. Öppna upp det o kunde starkare urskilja att de va ett svagt streck där, som blev tydligare efter ett tag. Strecket är ju jättesvagt verkligen. Jag behöver inte kisa me ögonen för att se de men kan verkligen inte avgöra om ja tycker de bara är grått eller svagt rosa. Ibland när ja tittar känns de självklart att de är grått och ibland självklart att de är svagt rosa. Vet inte om ni kan se strecket på bilden ens, men är de nån som gjort o brukar få grå streck på dem? Ja får de ofta på testlagrets men tycker inte dom brukar se ut såhär riktigt ändå.

• Upprepade missfall

Hej alla.

Jag har en undran som jag hoppas någon här kanske har svar på.

Jag brukar ha äl nån gång mellan cd 14-16 enligt tester. Gjorde inga tester denna månad då vi ändå hållt på i 5 år nu och testerna alltid visar positivt kring samma cd varje månad. Så ja vet ju egentligen inte om äl faktiskt skedde då denna. Iaf så börja jag få älflytningar igen några dagar efter det. Tyckte de va lite konstigt att kroppen börja bete sig som att de va dags för äl igen bara en vecka innan mens. Gjorde iaf ett ältest igår som direkt blev positivt efter bara någon minut (Båda strecken lika starka). Gjorde även ett på eftermiddagen med jätteutspätt urin som fick samma resultat. De kan inte vara graviditet det reagerar på alltså eftersom hcg borde vara för lågt för att kunna mätas av i jätteutspätt urin på bara äl+8. Kan inte haft äl tidigare heller eftersom vi av olika orsaker bara lyckats få till det en gång denna cykel, så ja vet exakt viken dag det tidigast kan tagit sig.

Nu till frågan efter mitt jättelånga inlägg! Jag vet att ältest förutom lh kan ge utslag på hcg-hormon, men även inför mens. Jag får dock aldrig positivt resultat innan mens, bara halvstarkt. Men är det någon som vet vad det är för hormon testet reagerar på då som gör att en del får positivt när mensen är på g? Hur många olika hormoner kan det egentligen råka ge utslag på :S Var på cd 23 igår, och då brukar ju progesteron vara ganska högt. Skulle det kunna reagerat på det?

En andra undran, är det någon som faktiskt fått positivt äl-test redan äl+8 vid graviditet? :-P

• Upprepade missfall
    osofin skrev 2018-08-15 12:01:03 följande:

Jag har tyvärr inte nåt svar att komma med. Men vill bara säga att jag har fått positivt gravtest på ÄL+8 med iallafall ett av mina barn. Men svaaagt. Kollade aldrig med ÄL-test.

Sen får hag alltid fullt utslag på ÄL-test dagarna innan mens.....

Tack för ditt svar. Att en del får positivt på gravtest redan äl+8 vet jag. Men äl-testerna behöver nog högre nivå av hcg för att ge utslag än ett gravtest gör. Så ja är rätt säker på att de omöjligt kan va graviditet mina tester reagerar på nu. Även om man alltid har ett litet hopp vid minsta grej :-P

Gjorde ett nytt ältest idag för att se om de sjunkit igen, för då kunde de mkt möjligt vara en väldigt sen eller andra äl. Men de blev direkt positivt på några sekunder bara så sån tur har jag nog inte :-P Jag har aldrig fått fullt utslag vid mens förut, men de brukar vara halvstarkt även då. Är dock ganska många dagar till bim ännu, men därför tänker jag om det är progesteronet de reagerar på. För man brukar väl ha piken kring cd 23 ungefär och sen börjar det sjunka igen inför mensen. Jag är på cd 24 idag.. Ska testa igen på söndag tänkte jag och se om de då är svagare igen. Känns som min tanke isf kan stämma :-P Man blir ju dock lite fundersam på hur pålitliga testerna känns när dom verkar reagera på alla möjliga olika hormoner :-/ Nu blev de dessutom positivt snabbare än ja får kring ägglossning så de reagerar tydligen bättre på nått helt annat hormon än lh isf..
  • Upprepade missfall

Hej alla,

Nu står man här igen med förvirring och tusen frågor snurrande i skallen.. Någon med erfarenhet av apoteksgruppens egna testremsor?

Igår, cd33, gjorde jag ett test som var jättesvagt positivt. Så pass att jag slängde det och tolka det som ett av de vanliga gråa spökstrecken ja får på 9 tester av 10.. När ja titta senare var de dock tydligt att strecket hade en rosa ton. Tog ett nytt imorse, cd34, och det rosa kom då ganska omgående men fortfarande väldigt svagt. Tydligt nog för att se det i alla vinklar utan att anstränga sig, men extremt svagt... Det är alltså starkare än igår, men inte mycket. Och skillnaden skulle kunna bero på att det är mkt mer koncentrerat de ja testa i idag. Hade jag testat på morgonen igår hade de kanske inte varit någon skillnad alls. Har 3 missfall och en kemisk i bagaget de senaste åren så jag tänker såklart direkt att det är en ny kemisk graviditet eftersom jag är på cd34 o de borde va jättestarkt då. Brukar ha äl runt cd 16-17 ungefär.. Fick dock positivt äl-test cd 24, så det KAN ju hända att det var en sen ägglossning då. Jag antog att de va progesteron eller liknande de reagera på då, de ska ju va som högst då.

Jag är såååååå förvirrad nu, vet inte ens vad jag undrar riktigt! Har någon annan använt dom testerna och fått svaga när andra test varit starka?? Har någon som vet garanterat när den haft ägglossning fått jättesvaga långt efter och de ändå gått bra? Greppar verkligen efter halmstrån här, hade efter så många år börjat acceptera att min kropp inte kan bära en graviditet längre så att denna skulle va en normal graviditet känns nästan uteslutet.

Det starkare är från idag det andra från igår

• Upprepade missfall

Någon som har lust att analysera mina test lite? Är redan på cd35 men de kan hända att jag hade väldigt sen äl. Då borde jag va på ca äl+11 kanske. Hade positivt äl-test igen för ca 12 dagar nämligen. Problemet är att testen inte direkt ökar i styrka. För 3 dagar sen va de knappt synligt inom tiden. Kasta till och med testet för ja inte kunde avgöra färgen då och tolka de som vanligt grått spök som ja alltid får. Igår va de tydligt rosa men vääääldigt svagt. Idag testa ja ett annat märke o tycker de är ungefär samma som igår. Inte mkt starkare än för 3 dagar sen heller.. :-/ Vad tycker ni, kan de öka såhär sakta o ändå sluta bra? Senaste 4 graviditeterna har slutat i missfall så jag antar att de är samma den här gången.. Remsan är från igår, staven från idag. Båda morgonurin. Kram!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester